אירועי הנכבה מתחילים היום בחיפה

מוחמד5

New member
שכחתי

סורי. איך ההרגשה שאישה ממוצא פלשתיני משמשת כסגן ראש העיר טורנטו?
 

mike00

New member
האמת שמצויין....

כבר הרבה זמן שלא ליקקו לקהילה היהודית את התחת כמו עכשיו.... אתה לא מבין מה זה קהילה יהודית עד שאתה לא מגיע לטורונטו,אני גר כמה רחובות משדרות חב"ד,כל האזור מואר בשלטים של שבת שלום,רכב של חב"ד נוסע ברחובות ומשמיע שירים,בכל חור יש איזה בית כנסת עם שמות כמו גאוות ישראל או גאולת ציון......אין,אין על טורונטו....
 

מוחמד5

New member
האמת!

אני רואה את העשיה של החרדים בארץ ,וכל מה שיש לי להגיד להם זה - כל הכבוד . הם עוזרים ונותנים הרבה מאוד. יאללה אינשאללה נבוא ונבקר בקרוב .
 
"הנכבה" זה "יום עצמאות" בערבית, נכון ?

איפה חוגגים ? יש רשימת מופעים ? במות בידור או משהו כזה ? יש זיקוקין דינור ? וואו, כל הכבוד לערבים משתתפים בחגיגות יום העצמאות שלנו אבל למה כל מוקדם ? יש עוד יותר משבועיים עד יום העצמאות, זה לפי לוח שנה הערבי או מה ?
 

primus solus

New member
נכבנונת, נכבושה

הלוואי וכל הנכבות בהיסטוריה היו בסדר הגודל של הנכבנונת של אוסף החמולות.
 

AdonAsda

New member
בששש לא ידעתי שהיו כל כך הרבה פלסטינים

בלבוש אירופאי שנהגו גם לקיים את מצוות הפיקיניק האירופאית במקור, ונהגו לרקוד במעגל (הורה?) ליד ראש הניקרה. בנוסף לא ידעתי שהם אהבו להתעתף בדגל סוריה או משהו כזה (ראה 0:33). אהבתי את המפתח בסוף, מזכיר לי את המפתחות האלה שמוכרים בשקל תישעים בשוק בעיר העתיקה. מסכנים, גם לא הייתה להם תמונה של המקום השלישי בקדושתו לאיסלם מאותה תקופה, ולכן השתמשו בתמונות חדשות, לא נורא... אני יכול לעזור...
 
../images/Emo13.gif אני שמח שסרטון מיוטיוב הצליח לשבור לך

כך-כך הרבה סטריאוטיפים על הפלסטינים אסדא
מסתבר שלא כולם היו פלאחים בלי חשמל לבושים בגלביות, שאוכלים פיתה עם זיתים. מסתבר שהיו בהם גם עירוניים, היו כאלה שידעו ללבוש לבד חליפה אמיתית ושמלה, הם ידעו לרקוד, ובכלל היו כאלה שהיו יוצאים מהבית ובמקום ללכת למסגד היו הולכים לפיקניק ויי איז מיר... לא אנחנו הבאנו להם את האור
לא נורא אסדוש, עד יום העצמאות אני בטוח שתתאושש מההלם ותשכח הכל
 
עירוניים באשות פיאודליזם

הם עשו חיים ואבות אבותיי עבדו יום ולילה בשדות כדי לפרנס את ילדיהם ואת אדוניהם, הם היו ראשוני מוכרי הקרקעות וראשוני הבורחים מפלסטין.
 
ראשוני הבורחים ס'ח, אבל לא כל העירונים היו

פיאודלים, היו גם בעלי מקצועות חופשיים ופקידות עירונית וממלכתית. מה שכן, אני בטוח שהפלּאחין עבדו הרבה יותר קשה מהם.
 
ומישהו יודע איפה כל המשפחות האלה היום?

שמעתי כבר מזמן שרוב האליטה הפלסטינית עזבה כבר כעשור לפני הקמת ישראל... אבל לאן הם התאדו? איך קרה שכולם מכירים את הכאפייה הכפרית, אבל תרבוש עירוני אי אפשר לראות היום בכלל?
 
זה אחד התוצאות היותר הרות אסון של הנכבה

כמו בכל מלחמה, בורחים ראשונים אלה שיש להם היכולת הכלכלית לחיות על חסכונותיהם במקום אחר. חסרי האמצעים נשארים בבית בתוך המקלטים... הבורגנות הפלסטינית העירונית גורשה/נמלטה בדר"כ בשלבים המוקדמים יותר של המלחמה, בחורף ובאביב של שנת 48, לפני הכרזת המלחמה הרשמית. החיפאים הגיעו ברוב המקרים ללבנון וסוריה, היפואים לראמאללה ולעזה. יש גם לא מעט מהם בעמאן. יש כאלה שהגיעו למדינות במערב. האסון של החברה הפלסטינית בישראל, זה שהיא נותרה עם קום המדינה מרוסקת ללא השכבה המשכילה החזקה והמבוססת שלה. כל זה איפשר לממסד במשך עשרות שנים לדרוס אותם, עד שקמה שוב לאט לאט שכבה משכילה חדשה ששנתנה כיוון רעיוני חדש וזקפה את הראש.
 
סוריה ולבנון קיבלו עצמאות ב- 1944..

כך שניתן להניח שהמשפחות הערביות שהגיעו לשם עוד ב- 1936 ובעצם עד סמוך ל- 1944, הפכו לאזרחים לבנונים ו/או סורים. זו גם כנראה הסיבה שלא שומעים מהן היום.
 
למעלה