אליפות ישראל - מרוץ הכביש

שטח הכינוס והחניה של הרכבים היה בתוך פארק אשכול, ליד המעיינות. מוצלח מאוד לדעתי, בכפוף לרצונה הטוב של רשות הטבע והגנים. שם גם בסוף היו הפודיומים. הזינוקים החלו משם ורכבו בצורה מנהלתית עד לצומת היציאה מהפארק אל הכביש הראשי שעליו התנהלה התחרות. קו הסיום היה ממוקם כ-300 מטר מצומת הכניסה אל הפארק לכיוון תחנת הדלק בצומת אורים. כלומר, מי שרצה להגיע משטח החניה אל צפייה בקו הסיום, היה צריך לקחת את הרכב, לנסוע לכניסה לפארק ולחנות שם בצורה פיראטית ואז ללכת 300 מטר אל קו הסיום. לא נורא, אבל בפועל, היו מעט מאוד אנשים בקו הסיום ובאליפות ישראל היה נחמד ומכובד אם היו קצת יותר.
היה חם, אבל לא בשמיים, טמפרטורה מקסימלית שאותה חוו בעילית גברים הייתה 31 מעלות בצל.
 
נערך לאחרונה ב:
תיאור מרוץ הג'וניורס (17-18) - החלה את המרוץ דבוקה של 31 נערים. שיצאו לארבע הקפות של המסלול - 110 ק"מ.
כמעט מייד מ"יריית הזינוק" יצאה בריחה של ארבעה רוכבים. שני רוכבים של IGP: נועם סילברברג ויונתן תורג'מן, רוכב של טים איינהורן: יהלי ריץ ורוכב נוסף ששמו פרח מזכרוני. למרות שהדבוקה יצאה למרוץ חדורת קרב ושואפת אקשן, היא נמנמה וארבעת הבורחים החלו לפתוח פער משמעותי. הם עבדו בצורה מרשימה ומתואמת (וגם חיפו על חולשה של אחד מחברי הבריחה ואפשרו לו לעיתים בהמשך המרוץ דילוגים על חלקו באליפסה). בצלע של רעים - אורים כבר נפתח פער של דקה.

בתחילה היה נראה כי הפער לא ממשיך לגדול וכי היה זה צעד נמהר של הבורחים לצאת כה מוקדם ומתישהו יתעייפו והדבוקה תשיג אותם. אבל מה שקרה זה שבהקפה השנייה יצא גישור של שלושה רוכבים: רועי בן ארי ומטר פרץ הארדבל מקבוצת CCC ואיתמר מלכי מקבוצת TACC. בצלע של רעים-אורים השלישייה הצליחה להשלים את הגישור והפכה לבריחה של שבעה. שבעה רוכבים זה כבר כוח משמעותי ובמהלך ההקפה השלישית הגדילה הבריחה את הפער לכ-1:30 דקות. העבודה הקשה בבריחה נתנה את אותותיה ורוכבי הבריחה המקורית החלו לנשור. תחילה הרוכב ששכחתי את שמו ובהמשך גם נועם סילברברג מ-IGP.

בתחילת הסיבוב האחרון נשארו חמישה. שניים מ-CCC, אחד מ-IGP, אחד מטים איינהורן ואחד מ-TACC. בעלייה הקצרה מנחל הבשור בצומת רעים אל הצלע של רעים-אורים תקף מטר פרץ הארדבל ופתח פער קטן מארבעת חבריו. שוב היה נראה כי זהו צעד נמהר מול הצלע הקשה והחשופה של מרוץ אורים, ושוב הוכח שהרוכבים חכמים מאלו שמסתכלים עליהם. הם קוראים את המרוץ ואת הכוח שנשאר להם ולחבריהם. הפער הלך וגדל בעקביות ולקראת סוף הצלע היה ברור שהמרוץ הוכרע.
מטר פרץ הארדבל ניצח בפער של כמעט דקה וחצי. בספרינט של שאר הבורחים ניצח רועי בן ארי והשלים 1-2 לקבוצת CCC. שלישי הגיע איתמר מלכי מ-TACC. יצא ששלושת המגשרים סיימו בשלושת המקומות הראשונים. הדבוקה סיימה כשלוש וחצי דקות אחרי המנצח ושתי דקות אחרי הפודיומיסטים האחרים.

לא ידוע לי מה אירע בדבוקה מאחור. כיצד יצא הגישור? מי רדף ומי לא. זה מה שראו עיני ממכונית השיפוט שליוותה את המקצה. מבחינתי, היה מרוץ מעניין ומהנה. אני מקווה שגם הרוכבים הצעירים נהנו מאחת הפעמים היחידות במהלך השנה שמתאפשר להם להשתתף במרוץ כביש אמיתי ולא קריטריום בשטח תעשיה.
 
נערך לאחרונה ב:

elsanto

Member
תודה.אודי אגב לאן נעלמה עומר שפירא ,היא לא השתתפה באליפות ?
 
למעלה