אתם חושבים שסופר אמור להיות משכיל? במה תורמת השכלה לדעתכם.

וואייי.. לא ידעתי שקיים דף כזה

״שירה״. עשו לה ״ עולמות״ והכל חחחחחחחחחחח
תודה על שהבאת לתשומת ליבי.

עוד מעט אני עונה לך.

מ.
 
תראה,

בהתחלה לא ידעתי שהדיון יתארך ויעמיק. חשבתי שבתגובה, שתיים, אתרום את חלקי לדיון. כשכתבתי ׳מאה שערים׳ התכוונתי לעשות נקודה. (׳לעשות נקודה׳ בתרגום לאנגלית, כי כרגע אין לי משהו מתאים בעברית). השתמשתי בזה יותר כדוגמה בהתייחס לקהל יעד אליו פונים בספרות ספציפית, במקרה שלנו קרבה לשפה המקראית/עגנונית.

אני באמת לא יודעת להגיד לך אם במאה שערים לא קוראים שירה, אני לא חושבת שיש דבר כזה. מה שכן, אולי לא עגנון, בטח לא עוז, משום הסיבה שכל מה שלא יוצא ממש מהם, נחשב ״מוקצה״, ובשביל לקצר, זה בהכללה גסה.

האו אבר, אם אנחנו נוסעים משם לכיוון בני-ברק, הסיפור לגמריי אחר. וגם אני פה, מדברת מידע אישי. אני לא רוצה להאריך, אבל רק לספר לך שיצא לי להכיר אנשים מבני ברק, גם ממקומות אחרים, לאו דווקא חרדים, אבל גם, בהיכרות חברית קרובה. במהלך הזמן ביקשתי מהם להציץ במה שהם כותבים למגירה. עד אז, חשבתי שאין הבדל בינינו, (ולא, לא אנשים מבוגרים), אבל אז הופתעתי לגלות עולם מופלא ונהדר, כתוב ברובו בשפה מקראית.

הנקודה שאני מנסה להאיר פה היא, כשאדם למד/גדל בשפה מסויימת, הוא לרוב יבטא אותה דרך הכתיבה שלו, למרות שביומיום שלו לא יהיה הבדל בצורת הדיבור בשפה המדוברת בינו לבין אנשים אחרים. אני נוטה להאמין שגם בבחירת ספרים הוא יבחר במה שקרוב יותר לשפתו הפנימית.

מ.
 

nati6589884

New member
הבנתי.

ואני מסכים שאדם יכתוב בשפתו הפנימית. אני הבנתי למה את התכוונת. אני באופן אישי לא הכרתי כותבים מהקהילה שכותבים מקראית אני מכיר משוררים מוכרים כמו זלדה שאני יודע שכתבה כך אבל לא קראתי יצירות של משוררים מהקהילה שכותבים כך.. אבל אם את מכירה אני מקבל את זה. וזה גם

מה שאני בעצם אומר. שכל אחד כותב איך שהוא אוהב,שמתאים לו. אני יכול לומר שאני מכיר אנשים שכותבים בשפה מקראית. וגם אני כותב בשפה מקראית/קבלית ומשלב( מושפע מאוד מהתנך/קבלה ובכלל מיהדות לומד הרבה מאוד הייתי גם תלמיד ישיבה). אבל יש לי גם כתיבה פשוטה יותר. לכן אני מדבר באופן אישי. אבל שוב אני לא העקר. אלא באופן עקרוני.

אני לא חושב שיש לנו מה עוד לאריך. אני הבעתי את דעתי. ואת הבעת את דעתך. התפתח דיון נהדר. אבל פה אני יפסיק. כי נראה לי שאמרנו - כבר מספיק.
 


 
חוץ מזה.

כן כתבתי הודעה ארוכה ובדיוק לפני סיום עפה לי כך פתאום, אבל לא על זה דיברתי. מה שמוזר, בהודעה ששמתי כוס יין, נוספה לי כתובת שאומרת: ״הודעה מספר (ואז מספר ארוך).״ תפוז כתבו את זה, ואז מחקו.
 

nati6589884

New member
הודעה ארוכה? חשבתי שכבר אמרנו הכל.

חשבתי שכבר אמרת כבר כל מה שרצית. כי לא נראה לי שאפשר להמשיך לכתוב עוד לפחות אני אין לי מה לומר...
 
יוווו

שוב עף לי.
לא, לא היה לי מה להגיד, ההודעה האחרונה הארוכה ששלחתי לך? כזאת בדיוק עפה לי לפני ששלחתי לך, ואז חשבתי ושחזרתי בראש מה כתבתי, כתבתי שוב, ושלחתי.

מ.
 
למעלה