בה"ד 10

Givboy

New member
בה"ד 10

שלום לכולםם... התגייסתי כמעט לפני חודש ליחידה קרבית, אני חייב להודות שזה קשה יותר ממה שחשבתי כל העסק הזה חח אבל עדיין אני שורד ושלם עם ההחלטה שלי לשרת ביחידה קרבית... הבנתי מאנשים שקורס החובשים מתקיים בבה"ד 10, מישהו יודע אולי עוד פרטים על הקורס ועל המקום עצמו בכלל? האם לא כל אחד מתקבל לקורס הזה? ומה האופציות האחרות חוץ מלחזור לקו אחרי הקורס? תודה רבה מחכה למענההה =]
 

עודד202

New member
קורס חובשים

היי אחי! אני מניח שאתה בקורס חובשים קרביים... בה"ד 10 הינו בסיס ההדרכה של חיל הרפואה בצה"ל. הוא ממוקם בצריפין. קורס חובשים קרביים הינו קורס שנחשב איכותי, אורך כשלושה חודשים, נדמה לי, ואינו קורס ח"ל ("חובה לעבור")- כלומר, יש בו מלא מבחנים ואם אתה נכשל- אז אתה מודח. ומובן מדוע זה כך (אני אישית לא הייתי רוצה לשים את בריאותי וחיי תחת ידיהם של חובשים שלא למדו כלום בקורס שלהם וסתם הוסמכו...) מדובר בקורס די קשה להערכתי אם כי לא עברתי אותו מעולם. לפי מה ששמעתי הוא דורש רמה גובהה, ויכולת למידה עצמית. אבל זה שווה את המאמץ! לוחמים לרוב יוצאים לקורס חובשים קרביים בשלב שלאחר הטירונות, כלומר אחרי ההזמכה לרמת רובאות 05. לאחר קורס חובשים, הלוחמים עוברים אימון מתקדם (הסמכה לרובאי 07) עם מחזור אחד צעיר מההוא שהתגייסו איתו, כלומר הלוחמים שחוזרים מקורס חובשים יורדים מחזור וממשיכים את מסלול שירותם עם מחזור צעיר יותר. לשאלתך אם כל אחד יכול להתקבל לקורס חובשים- אז לא. לא כולם מתקבלים כי, כפי שכתבתי מעלה, זה קורס איכותי שדורש נתונים בסיסיים מינימאליים, כגון קבא 50 ומעלה, סימול עברת 7 ומעלה, סימול אנגלית 6 ומעלה, פרופיל 82 ומעלה (הרי אתה לוחם), וכמובן לא לפחד מדם
אצלי ביחידה הרופא גם מראיין את המועמדים לקורס חובשים כדי להתרשם מהם ולראות אם יש להם את הפוטנציאל ללמוד ולהצליח. אני לא מכיר חובשים שיצאו באמצע הכשרה ראשונית ולא חזרו לאחר מכן ליחידה שלהם. אם אתה יוצא בזמן הטירונות, אתה חייב לחזור לגדוד שלך, בין אם סיימת בהצלחה והוסמכת להיות חובש, ובין אם לא הוסמכת והודחת. מקווה שעזרתי קצת :) בהצלחה אחי בכל מה שתבחר!!!! וחג חנוכה שמח שיהיה לך!
 

Givboy

New member
ממש תודה לך עודד!!

תודה רבה על העזרה...!! באמת פירטת המון.... יש לי עוד שאלה שממש חשובה לי, דיברתי עם חובש אחד פשוט מהפלוגה שלי והוא אישית לא חזר להיו חובש קרבי אלא סתם חובש, זאת נראית לי אלטרנטיבה מעולה בשבילי בגלל שממש קשה בקרבי.. איך מגיעים לזה ולא חוזרים לגדוד בתור חובש קרבי? ודרך אגב, הבנתי שלקורס יוצאים אחרי חודש חודש וחצי של טירונות בערך וחוזרים לקראת סוף אימון מתקדם, הבנתי שהעניין של הורדת מחזור הסתיים ואתה חוזר בעיקרון לפלוגה שלך... אתה מכיר אנשים קרובים שהיו בקרבי ועברו את הקורס הזה?.. אם כן אשמח לדעת..תודה רבה ושבת שלום!!
 

עודד202

New member
..

תראה, כל מה שאני מכיר זה מהצד של תפקידי (אני עוסק בצבא בכ"א ביחידה קרבית). אני מניח שאם יש לך סיבה טובה לא לרצות להיות לוחם ממש, אתה תמיד יכול לחזור לגדוד שלך אך במקום לשרת כחובש באחת הפלוגות, תהיה פשוט חובש בתאג"ד. זה עדיין נחשב תפקיד קרבי אבל פחות מאשר בפלוגות.. רק אם אתה מוריד פרופיל ונמצא בלתי כשיר לתפקיד של לחימה (פרופיל נמוך מ 82) תוכל לבקש להשתבץ ביחידה עורפית כחובש מרפאה. לגבי הורדת מחזור- אני לא מכיר שזה בוטל אבל אבדוק את הנושא מחר. יש לנו בדיוק קורס חובשים שמתחיל .. אז נראה..
 

Givboy

New member
...

כן בטח, בחטיבת גבעתי... מה זה כ"א אם אפשר לשאול?
 

Givboy

New member
אז שיהיה שבוע טובבב...

מתגעגע לגבעתי, למה? איך אתה קשור אלינו :)? שיהיה לך שבוע טוב עודד וממשתודה!!! אכתוב עוד שאגיע הבייתה עוד יהיה לי מה לשאול חח ביי לבינתייםם
 

עודד202

New member
שבוע טוב!

אני קשור, אני קשור:) הכומתה הסגולה עד היום מונחת על המדף בסלון.. :) שירתתי בזמנו במשמר הנגב... שיהיה לך אחלה שבוע ושמור על עצמך!
 

adarz

New member
בה"ד 10 ידוע כמרכז קהילתי גאה ופעיל

יש ייצוג נכבד ביותר לקהילה הגאה בבה"ד הזה. התפרסם במייל הצה"לי מסמך בו מפרטים כיצד יש לבדוק חיילים שמגיעים ליחידה ואיך לבדוק עם איזו קבוצה הם משחקים (מסמך לא רשמי שנועד לצורכי הומור בלבד, כמובן). כמו-כן ידוע המקרה של קצין בתפקיד מאוד מרכזי בבה"ד שנתפס בזמן שביצע מעשה עם אחד מחניכי הקורסים במשרדו, והודח על כך מתפקידו. יש אקשן בבה"ד הזה... :)
 

Givboy

New member
שבת שלוםם

אני יוצא לקורס חובשיםםםםם כבר היה לי שיחה עם המ"פ!! עודד ידוע לך אולי איזה עוד מיונים יש עד ליציאה לקורס?
 

עודד202

New member
מזל טוב אחי!

לדעתי אם המ"פ שלך אמר לך שאתה יוצא, אז כנראה שזה כבר בדוק וסגור גם מבחינה שלישותית. האם הקרפ"ג שוכח עימך?
 

Givboy

New member
=]

מה זה קרפ"ג ומה הכוונה שוכח עימי? חח אני ככל הנראה לא פזמניק כמוך עודד!!! :)
 

עודד202

New member
חחח חמוד :)

קרפ"ג= קצין רפואה גדודי= הד"ר של הגדוד שלך שוכח = דיבר
)
 

Givboy

New member
....

אההההה חחח שוחח אתה מתכוון!! לא עוד לא, אני מחכה ...
 
למעלה