בירור סיכויים להוצאת אזרחות

בירור סיכויים להוצאת אזרחות

שלום רב,
רציתי לברר את סיכויי להוצאת אזרחות פורטוגלית כצאצא למגורשי ספרד.
סבי נולד באיזמיר שבטורקיה, שם המשפחה שלנו כרמי ומופיע ברשימת בשמות הזכאים לאזרחות.
אשתו נולדה ברומניה.
ידוע לי שבדורות הקודמים השם שונה והשם המקורי היה בכר אך בתעודת של סהי השם כבר כרמי.
יש לי תעודה ממשרד הפנים המעידה על היותו דל סבי יהודי שנולד בטורקיה, כמו כן יש לנו אישור מרב אורתודוכסי מוכר על שמירת המסורת הספרדית במשפחתינו.
סבי היה נוהג לדבר לאדינו שוטף, לצערי לא הספקנו לצלם אותו, אבי יודע מספר מילים מועט..
יש לי כתובה (שלי, לפי עדות המזרח), כתובה של הורי כנ"ל. לצערי אין לי כתובה של סבי וסבתי, אך יש לי העתק תעודת נישואין שלהם.
רציתי לדעת מה הסיכויים לקבל אישור מהקהילה בפורטוגל (והאם קיימת עדיפות לקהילה ספציפית), כמו כן הבנתי שצריך לבנות עץ שורשים כלשהו, האם 3 דורות אחורה אמורים להספיק?
ועוד שאלה קטנה, איפה אפשר למצוא משמעות או פירוש לשם המשפחה כרמי - חחק מהמסמכים שיש להציג לקהילה בפורטוגל.
תודה רבה,
 
למה שלא תפנה את השאלה לקהילות ?

שלום דניאל12324. אני לא חושב שתקבל מענה טובה יותר מהקהילות. יגידו לך בדיוק מה הם צריכים ממך, ואם מה שיש לך מספיק לצורך הנפקת האישור. להערכתי - כן. אבל לא אני ולא אף אחד אחר פה בפורום חותמים על האישורים, אז שום תשובה שתקבל מאיתנו [או מהפורום השני שבו שאלת ונענית] לא באמת תעזור. אם השאלה היא האם להיכנס לתהליך, אז כן, להיכנס. כרגע אין שום סיבה מיוחדת לחשוש מאי הצלחה / אי עמידה בדרישות.
&nbsp
מייל פורטו : [email protected]
&nbsp
מייל ליסבון : [email protected]
&nbsp
לפנות באנגלית.
&nbsp
לגבי שם משפחה, שהדבר לא יטריד אותך. קודם כל, אתה לא צריך שהשם יופיע באף "רשימה". ה"רשימה" היחידה שאולי מעניינת מישהו היא זו פנימית שגיבשו בתוך הקהילות היהודיות וגם היא לא סגורה ולא מחייבת. אם בכל זאת חשוב לך להוכיח את השם המקורי, תנסה לחפש מצבות של קרובי משפחה מהדור המבוגר שהגיעו ארצה ושמרו על השם בכר. המסורת היתה שגם אם החליפו שם המשיכו לקבור לפי השם המקורי. תציג אילן יוחסין של 4 דורות ממך ועד הורי סבך, שכמו סבך נולדו בטורקיה. את ההוכחה שסבך נולד בטורקיה כבר יש לך וזה החוט המקשר. תנסה לאתר את המצבות של הורי הסבא אם נקברו בישראל. היום קיימים מאגרי חיפוש של מצבות כך שלא נדרשת הגעה פיזית לבית העלמין. אם לא מצאת, תרוץ עם מה שכבר אספת וחבל לבזבז זמן מיותר. במקרה הכי גרוע, הגשת את המסמכים וקמה דרישה להוסיף עוד, תשלים את החסר בהתאם להנחיות שיתנו לך. אני לא יודע מה קורה בקהילת ליסבון, אבל בפורטו, שם הגשתי, אני יודע שקהילות טורקיה, יוון ובולגריה זוכות ליחס מקל במתן אישורים.
 
למעלה