בני נוער לבד בבית

Midriff

New member
בני נוער לבד בבית

מה המדיניות שלכם לגבי זה שהילדים שלכם (גיל עשרה) יהיו עם חברים בבית אצלכם בזמן שאתם לא בבית? האם זה שונה לגילאים שונים (או למין האורחים?)
 
תלוי מי החברים

פעם הבת הזמינה את "המופרעת" של השכבה, והייתה לי פגישה שלא יכולתי לבטל, אז הבאתי ביביסיטר ... זה היה ממש מגוחך אחרי המון שנים בלי ביביסיטר, אבל בבית יש אלכוהול וסיגריות ולא רציתי שיעשו דברים שאחר כך נצטער עליהם. בגדול, רוב החברים של הילדים שלי הם חברה ממש טובים, ואני סומכת עליהם, והשארתי אותם הרבה פעמים לבד והכל היה בסדר. אם יש מסיבה של יותר משלושה חברים אז אני משתדלת להיות בסביבה, אבל קרו מקרים שהתכנסו אצלנו בבית באופן בלתי מתוכנן כשלא הייתי בסביבה וזה היה בסדר גמור מבחינתי.

דיברתי על זה עם חברה אמריקאית והיא אמרה שהיא לא משאירה את המתבגרים שלה עם חברים בבית בלי השגחה, אני חושבת שגישה כמו שלה זאת בדיוק הגישה שמביאה בסוף לאסונות בשנת הפראשמן בקולג'. הם מגינים על הילדים ושומרים בעיני נץ שלא יגעו באלכוהול למשל, ואז ברגע שהילדים עוזבים את הבית הם שותים למוות כי הם כל כך סקרנים מהדבר האסור הזה. אצלנו כשיושבים בארוחת צהרים ושותים כוס יין עם הארוחה, אז בת ה'כמעט 18' שותה איתנו... לדעתי אם מקיפים את המתבגרים 360 מעלות אז הם לא לומדים לעשות שיפוט עצמי... אבל זה מאוד תלוי אם את סומכת על המתבגרים שלך ועל החברים שלהם או לא, אני לשימחתי מאוד סומכת עליהם.

מצד שני היו סיפורים על מסיבות שבהם ילדים דפקו לגמרי את הראש כשההורים לא היו בבית וזה בהחלט מפחיד
 

alphadelta

New member
גם אני חושבת שזה תלוי בחברים

כמו שתמי יונועה כתבה. גם בבתים של אחרים. וכמובן תלוי גם בילדים עצמם. כבר קרה כמה פעמים שאחד מילדי הגיע לחבר כמתוכנן מראש ולא היה אף מבוגר בבית.
 

Gidi Shemer

New member
לנו אין ולא היתה בעיה עם זה

אבל מסכים עם האחרות- הכל תלוי בילדים שלך ובחברים
 

Midriff

New member
תודה, שאלתי כי

בן ה- 15 הזמין 4 חברים כשלא היינו (בידיעתנו). החברים הם ילדים שאנחנו מכירים הרבה זמן, בגדול ילדים טובים. אבל גיל העשרה בהחלט משפיע להם על ההחלטות. הילד מאוד אחראי, והבהרנו שלא נקבל בלגן., והאחריות לכך היא שלו, הסכמנו והכל היה בסדר.
אבל אני באמת מכירה חברה אמריקאית שלא מרשה שיהיו ילדים אחרים בבית אם ההורים לא בבית. ותהיתי האם זו רק אני..
 

Gidi Shemer

New member
את בסדר גמור

אם את סומכת עליהם, אז אין שום בעיה. שווה לבדוק שההורים שלהם בסדר עם זה. אבל חוץ מזה, לא רואה שום בעיה
 

KallaGLP

New member
קורה המון, מעולם לא התעוררה בעיה.

אולי כי אף פעם לא נתקלתי בין החברים של הילדים בכאלה שעוררו ספקות או תחושת אי נוחות להשאירם ללא השגחה.
 

Ani15

New member
איזו שאלה "אמריקאית"


בישראל אנחנו רק מחכים שהם יהיו מספיק גדולים ומוכנים להיות לבד בבית, עם או בלי חברים...
ובנימה רצינית: אם הוא כבר מסכן את עצמו בשתיה או משהו כזה, אני מעדיפה שיעשה את זה בבית. זה לא אומר שאני אעודד את זה, אבל לטעמי הימנעות מ"מרווח נשימה" ב"איזור הבטוח" (בבית) עשוי לגרום למתבגר לקחת מרווח נשימה במקומות שממש לא בא לי עליהם.
אם אני חושבת שהם עשויים לסכן אחרים אני אשתדל שהם לא יהיו חברים שלו. אם אני חושבת שזו סיטואציה עם סיכון אני אסביר ואחפור ואחנך מראש (כי הסיטואציה, אם לא תהיה אצלי בבית כי אני לא מרשה, תתקיים במקום אחר).
 
למעלה