דיון בנושא: איך ניפטרים מחרדות???

דיון בנושא: איך ניפטרים מחרדות???

האם ניתן לדעתכם להיפטר מחרדות ע"י טיפול פסיכולוגי בלבד? האם רק תרופות עוזרות? האם השילוב בין שניהם?האם אין יכולת להיפטר מהן בשום צורה? כל מי שהתנסה באחד מהשניים או בשניהם ויכול להאיר את עינינו מוזמן לכתוב. גם כאלה שלא, ומעוניינים לחוות דעתם בנושא, אשמח לשמוע אותה. ממני, רינה בלום
 

אלון50

New member
חרדות

ישנם סוגים רבים של חרדות. לא בהכרח אפשר צריכים ללכת לפסיכולוג או לקחת תרופות. מכיר מקרים אחדים שע"י אימון אישי אנשים נפתרו מחרדות מסוימות. כל מקרה לגופו.
 
אני מבינה שאת עו"ס

אז ככה לדעתי אף אחד בעולם לא נירגע מחרדות...ויש להם הרבה גורמים והאחת בראשונה זאת> לשכת הרווחה וחותמת הגומי שלה<> בתקוה שאת מבינה את כוונתי ואני מעדיפה ממש לא לפרט פה כי יהיה דיון קשה לכולם בגלל זה.
 
תודה לאל ... ולדיקור הסיני

אפשר וצריך לטפל בהתקפות החרדה שמטריפות את דעתנו. לא צריך תרופות ( כמובן בהתחשב בעובדה שההתקפות האלו הן אכן התקפות חרדה ולא משהו אחר ... ) ולא צריך פסיכולוג צריך פשוט ללכת לעשות דיקור סיני ולתת לגוף לעשות את שלו להאמין בעצמך שכל מה שעובר עליך יעבור אין לך שום דבר, אתה בריא כמו שור אתה פשוט בתקופה קצת קשה בחיים. ללכת לדיקור סיני אני חזרתי לעצמי ולחיים הנהדרים לשימחת החיים ולחיוך ושכולנו ניהיה בריאים
 
הכוונה לא לחרדות כאלה

תראי אולי זה לא המקום לתגובה הזו אבל בכל אופן אומר לך שעבודה סוציאלית היא תחום רחב מאד. את בטח מתכוונת לעובדים סוציאליים שמתפקדים כפקידי סעד. מכל מקום, אני לא מייצגת כמובן אף אחד, רק יכולה לומר לך שבכל מקצוע בו מתפקדים בני אדם, ישנן גם טעויות ותפקוד לקוי לפעמים.החרדות עליהם אנו דנים הן חרדות מסוג אחר אליו התכוונת לדעתי. כל טוב, רינה בלום
 
תרופות אינן מועילות לבדן

א. יש לבדוק היטב לפני פניה לפסכיאטר האם האדם זקוק לטיפול פסכיאטרי ב. אחרי שהוברר הצורך, טיפול פסכיאטרי לבד לא יועיל. הוא חיב להיות מלווה בשיחות עם פסיכולוג ובטיפול אישי ועקבי של האדם עם עצמו
 

ronigilmor

New member
מיומנה של חרדתית מאובחנת מזה 6 שנים

ללא ספק,הכל תלוי ברמות של התקפי החרדה או הפאניקה,עד כמה הם מונעים מאיתנו לתפקד ולעשות את מה שאנחנו רוצים.עד כמה הם מנהלים אותנו ושולטים בנו במקום שאנחנו לפחות ננסה לחיות בשלום איתם. יש הבטחות שאין למהר לקנות,בדיוק כשם שאין פתרונות אינסטנט שמחזיקים מעמד תחת כל מצב וסיטואציה. טיפול פסיכולוגי הוא כלי מאוד חשוב וקריטי בעניין הזה,בעיקר טיפול קוגניטיבי התנהגותי,שמתעסק בטכניקות התמודדות עם מצבי חרדה והתמודדות עם התקפים.מנסיוני,טיפול פסיכולוגי בשיטה פסיכודינאמית לא ממש עוזר.חפירה בעבר יכולה אולי לסייע להבין איך דברים מסויימים הביאו אותנו להיות חרדתיים,אבל לא מספק כלים לבעיה בהווה ולהתמודדות איתה בהווה. טיפול תרופתי עוזר לשלוט ולמגר או להפחית עוצמות של התקף,או כמויות של התקפים ,שהם משפיעים באופן ישיר על התפקוד שלנו בחיינו. אבל מנסיוני,חרדות,התקפי חרדה, הן בגדר "מתנה" לכל החיים,השימוש במונחים "להיפטר" ו"לשלוט" הם לא הכי נכונים ורלוונטיים מנקודת המבט שלי,אני מחזיקה בדעה שצריך לקבל את העובדה שאתה סובל מהתקפי חרדה,ויהיו לך תקופות בחיים שבהם לא יהיו התקפים בכלל ויהיו תקופות בחיים שיהיו לך התקפים,והעבודה האמיתית והקשה היא לדעת לחיות עם זה מבלי להיות נשלט לגמרי על ידי זה.באופן פרדוקסלי,אנשים שקשה להם לאבד שליטה,או שכל כך חשובה להם השליטה,הם אלו שמתקשים בהתמודדות עם החרדה משום,שכשהחרדה תוקפת,אתה מרגיש שאתה לא בשליטה,שהגוף שלך לא בשליטה,שהמוח שלך לא בשליטתך,והפחד רק הולך ומתעצם = החרדה הולכת ומתעצמת,משמע עוצמת ההתקף ותחושת האיבוד העצמי ו"אני מאבד את שפיות דעתי" מתעצמת למימדים מבעיתים.
 
תודה לך + תוספת

קודם כל תודה לך על תשובתך המעשירה והמלמדת. אני רק רוצה להוסיף את הגישה של הטיפול הנרטיבי, שמחפשת את הרקע וההסטוריה של החרדות, אך ורק מתוך מטרה ללמוד היטב את דרך פעולתן ואת המצבים בהם הן מצליחות להשפיע על האדם. הלמידה הזו מאפשרת למטופל להצליח להחליש או להתגבר על החרדות בעתיד. אני מסכימה אתך שבמקרה של חרדות, יש חשיבות עליונה גם להשלים עם קיומן אך לדעתי אם יש סיכוי להחלישן במידה מסוימת, זה גם שווה טיפול.
 

primavera 1

New member
שחרור מחרדה...

חרדה היא דפוס ולכן עלינו לשנות דפוסים!! זהו תהליך למידה והוא אורך את הזמן שלו. חרדה היא אנרגיה עצומה שאנו משתמשים בה ככוח שלילי וחוסם, אם נלמד להשתמש באותה עוצמת אנרגיה לצמיחה וגדילה נשנה עולם ומלואו . חרדה מלמדת על רגישות מאד גבוהה שמופנית כלפי עצמי, כשנפנה את הרגישות הזו החוצה ונעזור לאנשים בדרכים שונות, כל אחד לפי טיבו ואופיו, ניצחנו את החרדה. זהו תהליך של מודעות ורצון לשנות. בהצלחה!
 

thesurvivor

New member
לדעתי שילוב של מספר שיטות י

אני מתמודד עם חרדה מאוד רע . משתמש בכל הארסנל . תרופות , מדיטציה , טיפול פסיכולוגיה . הטיפול בחרדות צריך להיות מתמשך . אצלי זה לא מתרפא . אבל זה יורד .
 
למעלה