הבשלות הנפשית אריקה לנדאו

limori

New member
הבשלות הנפשית אריקה לנדאו

אני (עם קצת כעס בלב על ההודעות האחרונות שקראתי) רוצה לשכוח ממה שהיה והנה אני רוצה להמליץ בפניכן על ספר מדהים שנעה המליצה בעבר. והוא הבשלות הנפשית אני די בהתחלה אבל הוא ממש מעניין. ובסה``כ 50 ש``ח קריאה נעימה
 
לימורי, לי יש משום מה בעייה עם

אריקה לנדאו. יש משהו שמציק לי בכל התאוריות והספרים שלה (לא קראתי את זה הספציפי) ולא מצליחה ``לשים את האצבע`` על העניין. אולי היא ``מציקה`` כאן לעוד אמהות ויוכלו לעזור לי למקד את זה... בכל אופן, עוד המלצה של ספר שכתב אדם שנוי במחלוקת אבל הספר עצמו נפלא - ידידות עם ילדים של רפי יעקובי. מעורר מחשבה וטוב, לטעמי. מעמיד את הילדים בעמדה שוויונית ושווה למבוגרים, כ``אנשים קטנים`` ונותן עוד דיאלקט אפשרי לשפת התקשורת איתם. חנה
 

נעה גל

New member
יכול להיות שהיא ``מציקה`` לך כי היא

מאוד מזוהה עם ענין של ילדים מחוננים (יש לה מכון שנקרא ``המכון לקידום נוער ליצרתיות ולמצוינות``), והעשרה האקדמית שלהם, ולאוו דווקא עם הדגש על הצד הרגשי? כך בכל אופן, אני הרגשתי כלפיה לפני שהקראתי את הספרים שלה (``גיליתי`` אותה בהקדמה לספר ``לדעת את ילדך`` שמאוד אהבתי), ואחרי שקראתי אותם גיליתי שטעיתי (נו, היום אני כבר בשוונג של להודות בטעויות ;-p ) והיא אכן שמה דגש רב על התפתחות נפשית- רגשית לצד השכלית (שבלי ספק היא שמה עליה דגש, שלא תהיה אי הבנה). חוץ מזה, שהיא נראית (לפחות על פי עטיפות הספר) אשה קשה ונוקשה.
 

נעה גל

New member
והנה מה שכתוב על הכריכה של הספר

``ה``בשלות הנפשית`` - נושא הספר הראשון ב``אוניברסיטה להורים`` - טומנת בחובה, לפי תפיסתנו, את ה-א` וה-ת` בחינוך אותו מקנים ההורים לילדם. הדרך המובילה לאותה בשלות, כוללת את מיזוג ההבטים השונים של אישיותו של הילד ושל ה``עצמי`` שלו. לכאורה קשה להעלות על הדעת כיצד יכולה עבודה עם ילד בן חמש לתרום להתפתחות אישיותו הבוגרת. אבל ל``בשלות הנפשית``, שאת יסודותיה נוכל להעניק לילד כבר בגיל הרך, חשיבות עליונה בהיותה מחזקת את הביטחון להעיז ואת האומץ להרחיב את החוויה הלימודית, ובכך היא משפרת לאין ערוך את דרכו וסיכוייו בחיים.`` גם ספר הבא בסידרה ``האומץ להיות מוכשר`` מאת אריקה לנדאו - מומלץ מאוד.
 
הדבר שאני אכן יכולה לעשות הוא

לחזור שנית לספרים האלה...ולחזור אליכן עם חוויה והתרשמות מחודשת.
 

נעה גל

New member
עוד המלצות: בע``ח וגם טלסקופ

מתנה ליום הולדת: טלסקופ (ואפשר גם משקפת). יש צעצועים באיכות טובה. לילדים (וגם לילדות) בסביבות גלאי 4-5 (ואפילו יותר מאוחר) טלסקופ הוא מתנה מדהימה. אורן קיבלה אחד כזה כדי לראות את הירח יותר מקרוב. מהנה ביותר! הדבר הבא שאני רוצה להמליץ עליו הוא בע``ח: ארנבונים. אף פעם לא הסכימו לי לגדל ארנבונים, ואני מאוד רציתי. אז כמובן שאורן ביקשה קפצתי על המציאה להגשמת חלום. ואני חייבת לציין שהם מאוד נוחים לטיפול. למעשה, כמעט ואין טיפול. חשוב: לדאוג שהארנבונים יהיו מחוסנים נגד סקביאס (90% מהארנבונים נושאים עליהם את המחלה הזו). לקראת שנה הבאה בגנים, אם יש בגן ארנבונים כדאי לוודא שהם אכן מחוסנים. הסתייגות: רק לבעלי גינות. לא כדאי לגור בדירה עם הנסורת שלהם. באויר הפתוח לא מריחים אותה. וגם כאן אני ממליצה לרכוש ארנבונים לילדים קצת יותר גדולים. הם רגישים להצקות ונהיים היסטרים עם הזמן, לכן, לא מומלץ לבני שנתיים שמנסים לבדוק אם האוזנים באמת מחוברות.
 
למעלה