הגיע ההזמן...

הגיע ההזמן...

הגיעה הזמן שבמקום שנדבר כל היום על הטרור ועל מחבלים ועל בעיות ביטחוניות ונתחיל לדון על הבעיה בכבישים יש אנשים שעושים מה שבא להם אז אני מקווה שמישהו סוף סוף מישהו ישים לזה קץ.
 
הגיע הזמן

לא רק לדבר על תאונות הדרכים, אלא שאנשי מוסדות השלטון יקומו ויעשו מעשים לחיסול ההרג בכבישים.
 

isra533

New member
כולנו באותה סירה

הבעיה שכולנו באותה סירה. כולנו עושים מה שמתחשק ואיך שמתחשק לנו, ולא המשטרה ולא בתי המשפט ישנו זאת. כל זמן שההחלטה על ההתנהגות בכבישים נתונה בידי הנהג בלבד לצערי הרב הדברים לא ישתנו.
 

עידו 750R

New member
לפי דעתי שום דבר לא יעזור..

האדם הישראלי אלים מחוץ לכביש והוא יהיה אלים גם על הכביש.. זה פשוט דרך חינוך. כל מערכת החינוך ולימוד הנהיגה צריכים להשתנות ובמהרה. הפחדות וסירטונים מזוויעים לא יעזרו, וגם לא מצלמות הירות בכל רמזור..
 

isra533

New member
לא רק חינוך

החינוך יכול להביא את המצב בכבישים לכך שהנסיעה תהיה יותר נעימה אבל רק החינוך לא מסוגל להפסיק את תאונות הדרכים. גם במדינות כמו שוויץ, פינלנד, שוודיה עם תרבות נהיגה יש תאונות. מה שדרוש זה הבנה שהמלך עירום, השיטות של היום לא עובדות כי כל ההשקעות המתבצעות היום בטיפול בתאונות דרכים לא מועילות. דרושות מערכות טכנולוגיות בתוך הרכב אשר תמנענה את התאונות בזמן אמת. ראה http://www.mobileye.com http://www.cap4u.i8.com אפשר להפסיק את תאונות הדרכים. (ולא רק להפחית את מספר התאונות לפי הגישה המקובלת היום) דוגמא קטנה בה אני מתמודד עם שמירת מרחק אפשר לראות בקובץ המצורף
 

אודיון

New member
תמימות...

לחשוב שרק אמצעים טכנולוגיים יפסיקו לחלוטין את תאונות הדרכים... זו תמימות או שרלטנות. גם עם כל האמצעים הטכנולוגיים שיומצאו בעתיד, וכבישים שיהיו לעילא ועילא, ומכוניות שאף פעם לא תהיה בהם תקלה טכנית (!) וצמיגים חסיני התפוצצות, ומכשירים שיסלקו כל מפגע אפשרי על הכביש מיד עם הופעתו, ומכשירים מונעי התחלקות, תמיד יהיה אדם מאחוריהם שעשוי לשגות. המלחמה בתאונות דרכים - במטרה להגיע לאפס תאונות - הוא שילוב של כל המרכיבים, שאני יכול להסכים שחלק נכבד מהם הוא שיפור האמצעים המגנים ברכב, אבל גם כל השאר והכל במקביל..
 

isra533

New member
לא זה ולא זה

כל החברות הגדולות בעולם עובדות היום על מערכות אשר ימנעו מהנהג לטעות, כך שגם אם יש נהג ברכב הכוונה היא לבקר אותו בזמן אמת ולא לתת לו לטעות. אם תרצה יותר פרטים אשמח לתת לך כי זה הכיוון שהולך להתממש בעולם, יותר ויותר טכנולוגיה לשמירה על תקינות הרכב ומניעת תאונות בזמן אמת. אני מצרף קובץ שיסביר את דברי. אם יש לך הצעה אחרת להפסקת תאונות הדרכים אשמח לשמוע.
 

אודיון

New member
זהו, שלי יש הרבה הצעות...

כי עם כל האמצעים המצויינים שיפותחו בעתיד, כדי להתמודד עם שגיאות הנהג, עדיין יהיו תאונות דרכים. הן משום שיהיו גם יהיו ליקויים במכשירים, הם לא יטופלו תמיד כראוי, יהיו מצבים שהם לא יענו עליהם, יהיו נהגים שיעקפו אותם, תהיה דרך משובשת שתגרום להתהפכות הרכב, ימשיכו להיות רכבים לא מטופלים כראוי, יהיו צמיגים שחוקים שלא יוחלפו, תהיה קריסה במערכות חשמליות בגלל חוסר טיפול, ואני יכול להמשיך הלאה עד שאתעייף, אבל אז לא אוכל לנהוג במכונית הפרימיטיבית שלי שלא חושבת במקומי. אני חושב שיש לטפל בנושא בכל הכלים. כל עוד אין מערכות מונעות תאונה, וגם אחרי שיהיו, צריך חינוך נכון לנהג, הן בנושא התנהגות הכביש והן מבחינת תחזוקת הרכב, צריך אכיפה משמעותית וחכמה, צריך דרכים טובות ומטופלות באופן תדיר, צריך לדאוג להורדת מיסים ומחירים של חלקי חילוף לרכב, צריך להוריד מכוניות מסוכנות מהכבישים, צריך להטיל אחריות על גורמי התאונות האמיתיים ורשימת הצריך גם היא ארוכה... אני לא מזלזל חס וחלילה בנושאים שהזכרת, אני רק חושב שאינם חזות הכל - ועדיין לא קיימים בפועל כתקן מחייב, הן משום שהם נסיוניים או משום שהם יקרים.יש לפעול בכל הכיוונים כדי למנוע תאונות עכשיו ומיד.
 

isra533

New member
תן הצעה

הגישה של לפסול כל גישה חדשה מוכרת לי מאד, אני לא בעד להתנצח מי צודק, אני בעד להפסיק את תאונות הדרכים ואשמח לשמוע ממך מה אתה מציעה. כל הצעה היא טובה כל זמן שהיא מביאה לתוצאה ממשית בחישוב הסופי. אולי אני חוזר על עצמי אבל האמצעים שנוקטים בהם היום לא עובדים בחישוב הסופי.
 

אודיון

New member
אי הבנת הנקרא...לא פסלתי דבר.

אמרתי שלהתרכז בהצעה אחת שתכנס כתקן רק בעתיד הלא ידוע זה לא רלבנטי, מה גם שפרט לטעויות נהג יש עוד גורמים לתאונות. אולי בניסוח זה הבנת, והעליתי לעיל הרבה הצעות שגם בהן צריך לטפל בתוספת ולא כתחליף להצעותיך. הנה שוב הסייפא של דברי בתקווה שביינתיים למדת לקרוא: "אני לא מזלזל חס וחלילה בנושאים שהזכרת, אני רק חושב שאינם חזות הכל - ועדיין לא קיימים בפועל כתקן מחייב, הן משום שהם נסיוניים או משום שהם יקרים.יש לפעול בכל הכיוונים כדי למנוע תאונות עכשיו ומיד." וכיוונים אפשריים וקיימים היום, פרטתי שם.
 

אודיון

New member
אהה, עיקר שכחתי

כל הדרכים שהצעתי - לא מטופלות באמת במדינה הזו - רק עושים קולות של טיפול.. אבל באמת, לא מדריכים נהגים כראוי, לא מתקנים כבישים אלא את הראשיים, לא מתקנים ליקויים בכבישים מחוסר תקציב, עושים כאילו יש אכיפה ורק בעבירות מהירות, אחוז המכוניות הלא תקינות בכבישים הוא ענק, מחירי החלפים הם שערוריתיים, ואלפי נהגים שלולי רשיון מסתובבים בכבישים ללא הפרעה, וכמובן יש עוד...
 

isra533

New member
איפה ההצעות שלך

רוב תאונות הדרכים קורות לא כתוצאה מכבישים משובשים ( 3%) לא מתקלות במכוניות (4%)אחוז התאונות הנגרמות ע"י נהגים שלולי רשיון קטן ביותר, לא מחוסר אכיפה מוגברת שלא עבדה גם כאשר היו נסיונות בארץ ובעולם כולו לממש אותה, אי אפשר לשנות טפוסי התנהגות ע"י עונשים, זה לא עובד בשום תחום. רוב התאונות נגרמות מתוך חוסר ריכוז בנסיעה, טעות קטנה שלא במתקוון. עדיין לא הבנתי מה בעצם ההצעה שלך המעשית להפסקת תאונות הדרכים. להגיד הכל ביחד בעצם לא אומר הרבה, תפרט יותר. כדי שתראה שאני לא מדבר םתם אני מצרף קובץ אשר יראה את ההצעה שלי לנושא.
 

אודיון

New member
אני מציע להפסיק את ההתנגחות

שהיא חסרת תועלת בשלב זה. הסטטיסטיקות שכתבת כאן אין להן ביסוס. משטרת ישראל מפרסמת רק את טעויות הנהגים (75% וזה אמנם תומך בכך שיש למנוע טעויות נהגים). אבל 25% נוספים לא ימנעו רק משום שהמשטרה הציבור ואתה עוצמים עינים. אני מציע להפסיק את הויכוח בשלב זה, ותמשיך ללחוץ בדרכך, ואילו אני אמשיך לפנטז לי על מלחמה כוללת בתאונות הדרכים.
 

isra533

New member
מכבד את רצונך

אני מכבד את רצונך. אשמח אם תרצה לחדש את הדו-שיח למרות חילוקי הדעות.
 
למעלה