היום בתבור

ואני חשבתי שאת זה המבוגרים והבוגרים בחבורה

מסתבר שעם הגיל שעולה הבגרות יורדת. איזה מידה אתם? אקנה לכם חיתול למבוגרים לכבוד חנוכת הבית ושאר ירקות
 
אל תתערב. כאן יש דיון רציני על עונש למיקי.

בקשר לאיזה מידה אנחנו... ובכן, אנחנו לא באותה המידה, לא אתה ואני ולא מלחך החול מויתקין ואני. (עכשיו תראה איך הוא נעלב ועובר למתקפה...) לפחות יש פה קצת בידור. ובקשר לבוגרים זקנים, ילדים ותינוקות: אני מודה שנשארה בי אינפנטיליות מסויימת, וטוב שכך.
 
כן, רק שאין זיקה בין העבירה לעונש, תחשוב

על עונש אחר, למשל: איסור להתקרב לעננים למשך שלושה חודשים, או אולי לכתוב אלף פעם: there is no place like cloud base או לפרסם כל יום מה כוון הרוח בבית ינאי?
 

ciproxin

New member
אתה צודק במקרה של ענן קטן אך ....

בעננים עם בסיס רחב וכוח שאיבה גדול ( כפי שהיה ניתן לפגוש אתמול ) הדרך הקצרה היא לאו דווקא הבטוחה . אמיר
 
אינני מאמין למה שאני קורא

נכנסתי לאתר "גלישה אוירית" כדי לקרוא על תאונת הגלישה המצערת בדבוריה ואני נתקל בתיאור הטיסה של מיקי וייס. אין לי מושג אם אתם מבינים מה אתם עושים. לטוס בגובה 1,700-1,800 מ' באזור התבור פירושו לטוס בתוך נתיבי המכשירים של התעופה הכללית (נתיב בשם J14 שעובר בגובה 5,000 רגל מצפון לדרום ו-6,000 רגל מדרום לצפון בקו ישר ממושב עולש ליד בארותיים דרך מגידו לכרי דשא). בנתיבים הללו מטוסים טסים בבקרת מכ"מ ולא תמיד בתנאי ראייה, כלומר: הם מסתמכים על מכשירים בלבד ועל הבקר במירון שיפרידם מתנועות אויריות אחרות, לעיתים בתוך עננים בלי קשר עיין עם מה שקורה בחוץ. אם אתם גולשים בגבהים הללו ועוד בתוך עננים אתם מסכנים את עצמכם ואת המטוסים שטסים שם, דבר שגובל בחוסר אחריות ואפילו בהפקרות. האם יש איזה "מבוגר אחראי" אצלכם שיכול לעשות סדר בבלאגן? מועדים לשמחה וטיסות בטוחות. דוד איזנברג מנהל פורום "תעופה קלה"
 
דוד יקירי. הרי מספר הבהרות:

א. הנתיב אותו ציינת עובר בין התבור להרי נצרת ולא מעל לתבור כדבריך. אני מודה שזה קרוב ומסוכן. ב. ב-30 השנים שבהן אני טס בגלשני אוויר, קיימת פעילות עניפה,בעיקר מעל ובסביבת התבור, כשב-20 השנים האחרונות הצטרפו אלינו מאות מצנחי רחיפה. ג. כל גורמי התעופה שהייתי איתם אי פעם במגע, מעדיפים להתעלם מאיתנו. בנסיונות מועטים (גם שלי) להודיע לרמת דוד על פעילות אווירית שלנו, נעניתי במקרה הטוב בלגלוג .במקרים אחרים יוצאים מכתבים שמטרתם כסתחי"ת בלבד (מכתבים שפשוט אוסרים עלינו לטוס והופכים אותנו לעבריינים...) ד. נסיונות עבר שלנו לגרום להסטה, ולו מזערית של נתיבים (למשל בזכרון) לא נענו. מה שקורה היום, הוא שכל אחד ממשיך בשלו ומחרף את נפשו. אני חושש שמקור הבעיה טמון בהתנשאות סקטוריאלית של התעופה האזרחית שרואה בנו, אנשי התעופה הספורטיבית, מטרד מיותר. אנחנו חיים בתקווה מעורפלת שטייסים מודעים לפעילות כלי טיס ספורטיביים באזורים מסויימים (שמשתנים אגב עם עונות השנה, בהתאם למשטר הרוחות), אבל ברור לי שהתקווה המעורפלת הזאת חסרת בסיס והברדק חוגג. כנראה שמישהו צריך לשלם בחייו כדי שסוף סוף ישרור פה סדר, ואני כותב את זה בצער רב, כי האחד הזה יכול בהחלט להיות אני. ובקשר ל"מבוגר האחראי", הנ"ל צריך לבוא ממנהל התעופה האזרחית, כי שם אחראים על הסדר בשמי הארץ ושם גם הסמכות. אולי מישהו מהם גם יקרא את השורות האלה ויבין שאחוריו חשופים (יעני אין כסת"ח).
 
שלום מיקי

תודה על תשובתך. אבהיר עוד קצת: לא כתבתי "מעל התבור" אלא כתבתי "באזור התבור". נתיבי המכשירים יכולים להשתרע בקלות לרוחב של 4 מייל ימי מכל צד שלהם, וזאת כתלות בדיוק של מכשיר הניווט, שבאמצעותו שומרים את הנתיב. 4 מייל ימי הם כמעט 8 ק"מ! אינני מדבר על הסטת נתיבי טיסה נמוכים. אני מדבר על נתיבי טיסות מכשירים בגבהים רבים יותר, המבוססים על עזרי ניווט רדיו - משואות רדיו, שממוקמות על פני הקרקע, ומשמשות נקודות התייחסות לכיוונים ולמרחקים של טיסה. את אלה הרבה יותר קשה לשנות. תיאור טיסתך בגבהים הללו ועוד בתוך עננים עורר בי חלחלה. קחו את האחריות עליכם. נכון שתפקיד הרגולטור הוא "לעשות סדר", אבל הישבן שלך נמצא במרומים ולא של הפקיד הממשלתי. דוד.
 

חגי

New member
התנגשות היא כמובן עניין של זמן. אין מה לעשות

מישהוא יהיה חייב לשלם את המחיר ואנו מודעים לכך. צריך לזכור שגם המטוס יכול לאכול אותה בהתנגשות כזאת כך שכדאי שתזהרו גם אתם. בכל אופן רב ההימורים כרגע(82%) נמצאים על אתר זיכרון. שאר ה 18% מתפלגים בין התבור (9%) והיתר בעיקר במהלך קרוסים בהם חוצים נתיבים בכל רחבי הארץ. בזיכרון יש חליפות קרובות כל הזמן אבל באופן מופלא עדיין אף אחד לא הסיק מסקנות. הנתיב עובר שם בלב מעטפת הטיסה של מצנחים וגלשנים. 400 -500 מטר ... היום הפעילות בזכרון קצת פחותה מבעבר אבל הסיכוים להתנגשות באתר הזה הם עדיין הטובים ביותר. בתבור מעולם לא ראיתי מטוס חולף בקרבתי אלא רק נמוך מתחתי(השבת למשל). בזיכרון לעומת זאת היו לי לפחות 5 חליפות, אחת מהם בלי קשר עין בגלל עננים ...רק שמעתי את רעש המנוע עובר קרוב אלי. האמת זה היה די מלחיץ. אגב- גם מכתב מפורש למנהל התעופה בו כתבתי שהתנגשות מעל זיכרון היא עניין של זמן לא זכתה כלל לתגובה.
 
"תזהרו גם אתם"../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

גם מטוס של "עייט" בדרכו לראש פינה עם 30 נוסעים? אתה מבין על מה אתה מדבר? דוד.
 
למעלה