התביעה בפולין קיימה שימוע לרומן פולנסקי

התביעה בפולין קיימה שימוע לרומן פולנסקי

ב–1977 הודה פולנסקי כי קיים יחסי מין אסורים עם סמנתה גיימר, כשהיתה בת 13, בעת שצילם סרט בלוס אנג'לס, וריצה 42 ימי מאסר בכלא מתוך 90 שנגזרו עליו במסגרת עסקת טיעון. אבל ב–1978 החליט לעזוב את ארצות הברית כי חשש שהשופט שטיפל בתיק שלו עלול לבטל את העסקה ולשלוח אותו לרצות עונש מאסר ממושך בכלא.
ב–2009 ביקשה ארצות הברית משווייץ להסגיר לידיה את פולנסקי, שהגיע למדינה כדי להשתתף בפסטיבל סרטים. הוא נשלח למעצר בבית באחוזה בבעלותו בשווייץ, אבל לבסוף שוחרר מן המעצר לאחר שהממשלה בשווייץ החליטה לדחות את בקשת ההסגרה.
התביעה בפולין קיימה אתמול שימוע לבמאי רומן פולנסקי בעיר קרקוב, בעקבות בקשת הסגרה שהעבירה אליה באחרונה התביעה הכללית בארצות הברית. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. הבמאי זוכה האוסקר מבוקש על ידי רשויות החוק בארצות הברית בעקבות הרשעתו ב–1977 באונס קטינה בת 13.
לפי הדיווח, דוברת מטעם התביעה הפולנית אמרה כי פולנסקי שוהה בקרקוב במסגרת הכנות לקראת צילומי סרטו הבא. סרט זה אמור להתבסס על פרשת דרייפוס, וצילומיו אמורים להתקיים בחודשים הקרובים בפולין. "בכוונתנו להעביר בעתיד הקרוב את בקשת ההסגרה לבית המשפט", מסרה הדוברת לרויטרס.
http://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/1.2539939
 
למעלה