אוקיי... הבנתי.
אז יצאנו מנקודת הנחה שהילד זקוק לטיפול אצל קלינאי תקשורת ושכרגע זה בלתי אפשרי. אם זו המציאות, אז בבקשה: החלפה של ר' ב-ל' אינה נדירה, אמורים לטפל בה בגיל יותר צעיר- בערך בגיל 5. ראשית צריך לבדוק אם הילד בכלל מסוגל להפיק את ההגה. ניתן להדגים לו את המיקום והתחושה בעזרת גרגור של מים-לשים לב שלא לגרגר כמות גדולה, מספיק לגימה קטנה. אם הוא מצליח, צריך לנסות בלי גרגור אך לאחר שתייה כדי שתהיה רטיבות בגרון. כשיש ר' בעיקרון מתרגלים את הצליל לבד, אח"כ מילים עם ר' בסוף כמו כדור, ציפור, קיר... בהמשך את הצליל +תנועה: רה, רי רו... בכל התנועות ואז ניתן גם בתחילת המילה, ובכל המצבים האחרים. שימי לב שזהו סדר ההתקדמות הנהוג אך ייתכן שאצל הילד זה יהיה שונה. אני מקווה שזה יצליח, כי זו ממש כל התורה על רגל אחת. עדכני אותי איך זה הולך. בהצלחה!