חייל ששוחרר עקב מחלה קשה

עברון10

New member
חייל ששוחרר עקב מחלה קשה

אני אבא לחייל שאובחן במהלך השרות הצבאי כחולה במחלה כרונית שנחשבת קשה. וועדה רפואית החליטה על שיחרור מיידי מהצבא. ככל הנראה צה"ל/משרד הביטחון לא יכירו בו, על בסיס תקדימים קודמים, עקב העדר קשר בין השרות והתפרצות המחלה. שאלתי: האם כחייל משוחרר במצב כזה, קופת החולים, שאליה השתייך לפני השרות הצבאי, חייבת לקבלו בחזרה באותם תנאים כפי שהיו בטרם הגיוס (כולל הביטוח המשלים/מושלם הרלוונטי שהיה אז), או שהם יכולים להחליט על קבלתו במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי הבסיסי בלבד, ולסרב לקבלו לביטוח המשלים/מושלם וכד' שבו היה חבר בטרם הגיוס ? בנוסף - האם הביטוח הסיעודי שנעשה הרבה בטרם הגיוס, דרך קופה"ח, עדיין תופס במקרה כזה ? אודה מאוד על קבלת תשובה.
 

דן סלס

New member
קופה ומחלה קשה

1. מאחל לבנך החלמה ובריאות 2. לעניין הקופה - חייבת באותם תנאים - אין כל החרגה 3. לעניין השב"ן - אם היה ברצף ושילמתם עליו גם בתקופת הצבא - ימשיך באותו כיסוי, אם לא ביטחתם אותו בשב"ן בתקופת הצבא - השב"ן חייב לקבלו בלי כל החרגה אלא עם תקופת אכשרה של בין 3 ל 24 חודש תלוי בכיסוי) כלומר לכל היותר תוך שנתיים יהיה לו כיסוי מלא.
 
תגובה

קופת החולים חייבת לקבלו, גם ביטוח הסיעודי טופס, כול עוד הוא שולם, או לחלופין ,יש שם שחרור מתשלום פרמיות בתקופת הצבא. גם לא הייתי מוותר על דרישה שהצבא יכיר בנכותו, הייתי מתייעץ עם עו"ד מומחה בנושא.
 
למעלה