כמה נקודות שאשמח לקבל התייחסות אליהן

Gyongyos

New member
כמה נקודות שאשמח לקבל התייחסות אליהן

אני אשמח להבין משהו עקרוני בקשר לאמונה המשיחית: אני מבין שההכרה בישוע כמשיח עומדת בבסיס האמונה, וזאת לאור העובדה שלידתו תקופת חייו ומותו מנובאים בתנ"ך. אני אשמח להבין כמה נקודות: 1. "לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא לָכֶם אוֹת הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּ אֵל" (ישעיהו ז' 14) - אני מבין שלפי פסוק זה עלמה = בתולה ועמנואל = אל בקרבנו. בקשר לכך, רציתי להבין מדוע "עלמה" מפורש דווקא כבתולה ולא לפי המשמעות הרגילה שלו שהיא נערה או צעירה. 2. הבנתי שהנבואה הזאת ניתנה כמה מאות שנים לפני לידתו של ישוע ע"י ישעיהו ולכן יש ספק בנוגע לרלוונטיות שלה מעצם היותה מאוחרת כ"כ, שהרי היא ניתנה כאות לאחז מלך יהודה מפני אויביו ושאין לו מה לפחד מהם. 3. מעצם היותו של ישוע כבן האלוהים הוא נולד לזרע אלוהים? אם כך, מדוע הוא נחשב לבן שושלת של דוד (כמשיח בן דוד) עפ"י הנבואה וגם לפי האזכור של רשימת היוחסין שלו בברית החדשה? 4. מדוע בבשורה עפ"י מתי נאמר שהמלאך דיבר אל יוסף בדבר היות מרים הרה ואילו בבשורה עפ"י לוקס המלאך מדבר אל מרים עצמה? "וְהֻלֶּדֶת יֵֹשוּעַ הַמָשִיחַ כֹּה הָיָתָה, מִרְיָם אִמוֹ אֹרְשָׂה לְיוֹסֵף וּבְטֶרֶם יָבֹא אֵלֶיהָ נִמְצֵאת הָרָה לְרוּחַ הַקֹדֶשׁ. וְיוֹסֵף בַּעְלָה הָיָה אִישׁ צַדִיק וְלֹא אָבָה לְתִתָּה לָבוּז וַיֹאמֶר בְּלִבּוֹ לְשַׁלְחָה בַסָּתֶר. הוּא חֹשֵב כָּזֹאת, וְהִנֵּה מַלְאַךְ ה' נִרְאָה אֵלָיו בַחֲלוֹם וַיֹּאמַר יוֹסֵף בֶּן-דָּוִד אַל תִּירָא מִכְּנוֹס אֵלֶיךָ אֵת מִרְיָם אשְׁתֶּךָ כִּי אֲשֶׁר הֹרָה בָהּ מֵרוּחַ הַקֹּדֶשׁ הוּא." (מתי א' 21-18). ַיְהִי בַּחֹדֶשׁ הַשִּׁשִּׁי וַיִשֻׁלַּח הַמַּלְאָךְ גַּבְרִיאֵל מֵאֵת הָאֱלֹקִים גָּלִילָה אֶל-עִיר אֲשֶׁר-שְׁמָהּ נְצָרֶת. אֶל בְּתוּלָה מְאֹרָשָֹה לְאִישׁ אֲשֶׁר שְׁמוֹ יוֹסֵף מִבֵּית דָוִד, וְשֵׁם הַבְּתוּלָה מִרְיָם. וַיָבֹא הַמַלְאָךְ אֵלֶיהָ הַחַדְרָה וַיֹּאמֶר שָׁלוֹם לָךְ אֵשֶׁת-חֵן ה' עִמָּךְ בְּרוּכָה אַתְּ בַּנָּשִׁים. וְהִיא בִּראוֹתָהּ נִבְהֲלָה לִדְבָרוֹ וַתֹּאמֶר בְּלִבָּהּ מַה-הִיא הַבְּרָכָה הַזֹּאת. וַיֹּאמֶר לָהּ הַמַּלְאָךְ אַל-תִּרְאִי מִרְיָם כִּי מָצָאתְ חֵן לִפְנֵי הָאֱלֹקִים. וְהִנָּךְ הָרָה וְיֹלַדֶתְּ בֵּן וְקָרָאתְ אֶת שׁמוֹ יֵשוּעַ. וְהוּא גָדוֹל יִהְיֶה וּבֶן-עֶלְיוֹן יִקָּרֵא וַה' אֱלֹקִים יִתֶּן לוֹ אֶת כִּסֵּא דָּוִד אָבִיו. וְעַל-בֵּית יַעֲקֹב יִמְלֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד וּלְמַלְכוּתוֹ אֵין קֵץ. וַתֹּאמֶר מִרְיָם אֶל הַמַּלְאָךְ אֵיךְ תִּהְיֶה זֹאת וַאֲנִי אֵינֶנִּי יֹדַעַת אִישׁ. וַיַּעַן הַמַּלְאָךְ ויֹּאמֶר אֵלֶיהָ רוּחַ הַקֹּדֶשׁ תָּבוֹא עָלַיִךְ וּגְבוּרַת עֶלְיוֹן תָצֵל עָלָיִךְ עַל-כֵּן גַּם לַקָּדוֹשׁ הַיְּלּוֹד יִקָּרֵא בֶּן אֱלֹקִים. (לוקס א', 35-26). אשמח לתגובותיכם, תודה חבר'ה!
 
בבקשה בחורצ'יק

1 "שְׁאַל-לְךָ אוֹת מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ הַעְמֵק שְׁאָלָה אוֹ הַגְבֵּהַּ לְמָעְלָה׃ וַיֹּאמֶר אָחָז לֹא-אֶשְׁאַל וְלֹא-אֲנַסֶּה אֶת-יְהוָה׃ וַיֹּאמֶר שִׁמְעוּ-נָא בֵּית דָּוִד הַמְעַט מִכֶּם הַלְאוֹת אֲנָשִׁים כִּי תַלְאוּ גַּם אֶת-אֱלֹהָי׃ לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא לָכֶם אוֹת הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּ אֵל׃ (ישעיה ז: 11-14) אנו מבינים כשמדובר על עלמה, מדובר על בחורה צעירה - יש המפרשים עלמה כבתולה. בתקופת התנ"ך ולמעשה עד לפני עשרות שנים, רוב הבחורות הצעירות היו בתולות. עלמה היא בחורה צעירה שטרם ידעה גבר. לאחר שהיא התחתנה וידעה גבר אין היא יותר עלמה, כי אם אישה. ילדה -- נערה --- עלמה -- אישה. בכל מקום בתנ"ך כמדובר על עלמות מדובר על בתולות, הרי לא תעלה בדמיונך כאשר אומר את המילה עלמה, אישה מבוגרת בת 50 או 40 או 30 או צעירה בת 22 עם שני ילדים קטנים. אנחנו גם רואים בספר בראשית כשאליעזר משרתו של אברהם, פוגש ברבקה, הוא מכנה אותה במקום אחד עלמה, ובמקום אחר במילה המקבילה- בתולה. 2 מדוע יש ספק לגבי הרלוונטיות של הנבואה? הנבואה מתייחסת לזמן עתיד - זה כל עניין הנבואה- אתה מתנבא על משהו שיתרחש בעתיד. בנוסף, נבואות רבות בדבר ה', מתייחסות בשני מישורים, במישור של הווה ובמישור העתידי. אם הנבואה התייחסה רק לאחז, אז מה הוא האות שאמור להיות כגובה השמים וכעומק השאול, כלומר אות בסדר גודל של השמש הופכת את צבעה לירוק. מדובר על אות בסדר גודל עצום, משהו שהוא לא יאומן, ועל טבעי. בנוסף האות המדובר מגלה שהבן שיוולד יהיה אלוהים שיהיה עמנו. האם יש משהו יותר ברור מזה? צריך להיות ספקן גדול ובהתכחשות עמוקה לאמת בכדי לא לייחס את הנבואה הזו להולדתו של המשיח. נבואה היא לא חלב שפג תוקפו. 3. ישוע הוא בן האלוהים שלבש בשר, ונלד לאשה שהייחוס שלה הוא בית-דוד. לכן הוא גם בן-האלוהים וגם בן-דוד. ישוע הוא 100% אלוהים. ו- 100% בן-אדם. 4. המלאך נגלה גם למרים וגם ליוסף. הבשורה של מתי מציינת את התגלותו למרים, והבשורה של לוקס מציינת את התגלותו ליוסף. האמונה בישוע המשיח מבוססת על התנ"ך ועל הברית החדשה אך לא רק, היא מבוססת גם על התגלות אישית. בלי ההתגלות האישית, לא ניתן להאמין בישוע המשיח ובלי דבר ה'(התנ"ך והברית החדשה), אין כל בסיס לאמונה שבאה מההתגלות. הדבר בא ביחד. גם התגלות וגם דבר ה'. שניהם חייבים להתקיים בכדי שהאדם יאמין בישוע המשיח. אתה לא יכול להיוולד לתוך משפחה של מאמינים ולהגיד - אני מאמין מבלי שתהייה לך התגלות.
 

Gyongyos

New member
ביאורים

1. הבנתי שעל ההנחה הזאת מתבססים, שהכוונה בעלמה היא לבתולה, אבל הפנו אותי למספר פסוקים שלאו דווקא מסבירים זאת: משלי פרק ל' - (יח) "שְׁלשָׁה הֵמָּה נִפְלְאוּ מִמֶּנִּי וְאַרְבָּעָ לֹא יְדַעְתִּים: (יט) דֶּרֶךְ הַנֶּשֶׁר בַּשָּׁמַיִם דֶּרֶךְ נָחָשׁ עֲלֵי צוּר דֶּרֶךְ אֳנִיָּה בְלֶב יָם וְדֶרֶךְ גֶּבֶר בְּעַלְמָה". מדובר כאן על דברים שלא משירים זכר לנוכחותם - נשר שעבר בשמיים לא משאיר זכר, כנ"ל אנייה בים ונחש על סלעים, ומכאן, שגבר שידע אשה לא בתולה לא משאיר זכר... הרי אם אותה עלמה הייתה אכן בתולה היה זכר לאותו משכב והם הבתולים שנקרעו. 2. לגבי הנבואה: הרי אותות ניתנים על מנת להוות גורם שמחזק אמונה. והאות הזאת ניתנה לאחז כדי שיחזה בה ורק לאחר שיחזה בה הוא ידע שהיא אמיתית והיא אות שמסמלת דבר בעל משמעות. 3. איפה מצוין שמרים היא מבית דוד? שאלה נוספת, הבנתי שבבשורה עפ"י מרקוס לא מוזכר עניין לידת הבתולים של ישוע? תודה שוב!
 
פירושים רבניים

לעיתים נשמעים הגיוניים ולעיתים פשוט מעוותים. גבר בעלמה לא משאיר זכר לנוכחותו? אז מה זאת הבטן שגדלה כך במשך תשעה חושדים ובסופו של דבר נשאר הדבר שאתה תזכור אותו לכל החיים - הילד שלך. כשכתבו את משלי, הקונדום והגלולות עדיין לא הומצאו. נכון הדבר שאותות ניתנים בכדי לחזק את האמונה, אין הדבר נוגד את היות הפסוקים הללו נבואה עתידית על המשיח, אגב חז"ל ראו במשך שנים רבות, לפני הופעתו הראשון של ישוע המשיח, בפסוק זה - רמז לאופן בו יוולד המשיח. וכך גם אנו רואים בתרגום השבעים שתורגם ליוונית מעברית, לפני חייו של ישוע, שהם מתרגמים את המילה עלמה ---- בתולה. נכון בבשורה עפ"י מרקוס לא מוזכר עניין לידת הבתולים של ישוע. אני מבין שהלכת לשאול רבנים/ אנשי דת אודות האמונה בישוע. אם ברצונך ללכת בדרכם, אין כל בעיה עם זה. שיהיה לך ליבריאות, אני רק מקווה בשבילך שלא תיפול מרוב המעמסה. אך אם ברצונך ללכת בדרכו של ישוע, הימנע מהם, הם עיוורים שמדריכים עיוורים, ועושים את כל שיכולתם למנוע מאנשים שמבקשים את האמת והאלמוות שבישוע המשיח, להיכנס אל מלכות השמים.
 

Gyongyos

New member
תודה רבה על הביאורים

האמת שלא הלכתי לשאול רבנים ואנשי דת פשוט אלו שאלות שתמהתי לגביהן מתוך קריאה או מתוך שאילתות שראיתי שעלו בעבר בכל מיני מקורות ושלא הצלחתי לאתר תשובות עבורן. אני מבין שהשאלות שלי מסתמנות מעט כמתריסות שהרי הן בגדר התקלה, אבל מכיוון שלא המצאתי אותן הנחתי שיש עליהן תשובות הולמות. תודה שוב! ואגב, ברור לי שהיהדות הרבנית מתנגדת לאמונה המשיחית ולכן היא תעשה הכול כדי להפריך אותה... אך מכיוון שהיא מעוררת שאלות מאתגרות ומעניינות שווה לחקור אותן לעומק, אפילו כדי להיווכח שהאמונה המשיחית היא האמHתית.
 
כן

אני מבין את הצורך בחיפוש האמת, לבחון את הצד השני, גם אני בדקתי וחקרתי. אך למעשה ראיתי וגיליתי, לאחר שנוכחתי לדעת את האמת המופלאה שבישוע המשיח, שהיהדות הרבנית, יכולה בחכמתה להטעות ולהביא לידי מסקנות הלא נכונות. בכדי להיווכח באמתיות הבשורה, יש לקרוא ולבקש מאלוהים עצמו שיתגלה ויגלה את האמת. ולא ללכת אל אלו שמבקשים למנוע מהאדם שמחפש את האמת להיוושע. לדוגמה, אם אתה מבקש להגיע למקום כלשהו, אתה תוכל להסתמך על אנשים שנמצאים שם, או שבאים משם שיוכלו לכוון אותך, ולא על אנשים שאין להם באמת מושג היכן המקום נמצא, ומה גם שהם לא מעוניינים שתגיע לשם, ולכן יכוונו אותך לכיוון אחר לחלוטין. שלא תבין אותי לא נכון, אני דווקא שמח לענות על כל שאלה. וזה טוב שאתה חוקר את הדברים, אך אני תפילה ותקווה שתמצא את האמת המדהימה שבבשורה - לא בגלל שאני מחפש אנשים שיזדהו איתי(כפי שהעלילו כבר עלינו המאמינים, שאנו מבשרים לאנשים מסיבה זו), אלה בכדי שאתה תוכל למצוא את המנוחה והשלום האמיתי שבמשיח ישוע.
 

sha na na revol

New member
ת'אמת ידידי,

"אני מבין שהלכת לשאול רבנים/ אנשי דת אודות האמונה בישוע. אם ברצונך ללכת בדרכם, אין כל בעיה עם זה. שיהיה לך ליבריאות, אני רק מקווה בשבילך שלא תיפול מרוב המעמסה." גם בישוע המעמסה לא קלה, אלא אם כן אני מפספס משהו
... אולי בדת האורדוכסית יש יותר תקנות, אבל בבה"ח יש יותר ציוויים מוסריים ויותר סטנדרט נוקשה, למעשה - לעניות דעתי.
 
קל ונעים

ישוע אמר במתי י"א: 28-30 "בּוֹאוּ אֵלַי כָּל הָעֲמֵלִים וְהָעֲמוּסִים וַאֲנִי אַמְצִיא לָכֶם מְנוּחָה. קְחוּ עֲלֵיכֶם אֶת עֻלִּי וְלִמְדוּ מִמֶּנִּי, כִּי עָנָו אֲנִי וּנְמוּךְ רוּחַ; תִּמְצְאוּ מַרְגּוֹעַ לְנַפְשׁוֹתֵיכֶם, כִּי עֻלִּי נָעִים וְקַל מַשָּׂאִי." המשא שישוע נותן לנו הוא קל ונעים, רוח הקודש מאפשרת לנו ללכת בדרכי המוסר שכתובים בכתבי הברית החדשה, יש לנו עזרה שלאנשים שאינם מאמינים, שהם דתיים - אין. כן ההליכה עם ישוע המשיח היא לא קלה, ויש קשיים בדרך ולעיתים יש גם נפילות, אך השבח לאלוהים שהאדון תמיד מקים אותנו ומעודד אותנו מפגיע בעדנו וכך גם עושה הרוח. יש לנו תקווה גדולה ואמונה שהוצקה לתוך ליבנו. אחד המפתחות הוא הקהילה, אנחנו הרי לא יכולים בשום פנים ואופן ללכת בדרך הזו לבד, אנחנו צריכים אחד את השני בכדי לקיים את מצוות האהבה, ולעודד אחד את השני בדברים המעולים שרוח הקודש נתנה לנו. בדת האורתודוקסית, אין סתם תקנות, ישנם מצוות על מצוות ועליך להכיר את כולם, לבל שחס ושלום תכשל באיזושהי מצווה, ובגלל זה לא תוכל להיות רצוי לפני אלוהים. זאת הדרך של ה צ ד ק ה ע צ מ י ת. בישוע המשיח אנחנו מוצדקים בזכות האמונה בו, ולא בזכות מעשינו, מהרגע שנושעת אתה שייך לישוע המשיח ואלא אם כן אתה תבחר באופן מודע לעזוב את האמונה ולהתכחש בישוע המשיח, שום דבר לא יוכל לגרום לך לאבד את ישועתך.
 

sha na na revol

New member
אז ככה,

לפני חמש שנים אני ירדתי על ברכי והתוודתי על חטאי, וברגע ההוא, ואולי אפילו לפני כן מתוך זכרונותי האישיים אני הרגשתי משהו בתוכי, ואני לא לא מתכחש לזה. מצד שני, אין לי בטחון בצדקתי. החוסר בטחון שלי לא מופנה נגד אלוהים, למרות שתמיד אפשר להתקדם איתו, ללכת בדרך של יושר ולא של חטא, וכו'. יכול להיות שאני אדם חלש רוחנית או שהשטן משתמש בי (אני למדתי את זה שהשטן גורם לנו לחשוב שאנו לא מוצדקים, ולכן הוא מסית אותנו מהליכה ברוח.)
 
השטן שונא אנשים כמוך../images/Emo13.gif

אחי, אני יודע טוב מאד על מה אתה מדבר. גם לי הייתה תקופה מאד ארוכה של מספר שנים שלא היה לי בטחון כלל בצדקתי לפני אלוהים. אך מתוך קריאה והגות בדבר ה', ולאחר שסיימתי בי"ס תנ"כי, ולאחר שהקשבתי למסרים שחיזקו אותי באדם הפנימי, אני הרבה יותר בטוח, ורואה את ההתקדמות שהאדון לוקח אותי. אין לי ספק שהאדון רוצה, שאתה תגלה כמה שהוא אוהב אותך, כמה שאתה יקר לו, ושאתה יכול להיות בטוח במאת האחוזים בהצדקה שהוא נתן לך כשהוא מת על הצלב. אנחנו לא מוצדקים מתוך מעשינו, אלא בזכות אמונתנו. למעשים שלנו למעשה אין כל משקל בכל הנוגע להצדקה שלנו לפני אלוהים. רק מתוך מערכת היחסים שלנו עם ישוע, מתוך בילוי זמן של הלל ותפילה לפניו, וקריאה בדברו, אנחנו יכולים באמת להשתנות לצלמו ולדמותו, ולהיכנס אל תוך המעשים הטובים שהוכנו עבורנו מקדם.
 

nrmlsr

New member
פנייה לגבי הנושא

בדקתי בעצמי נכון שכל פעם מוזכרת פנייתו של המלאך גבריאל פעם אחת למרים ופעם אחת ליוסף אבל בבשורות שונות. אבל יש משהו שגם אני לא מבין חיפשתי את אילן היוחסין והיה כתוב שישוע בן יוסף .... אך לא מצאתי מקור שכתוב ישוע בן מרים האם הרעיון לפיו מרים מבית דוד כתוב בצורת רמזים ואני גם לא יכול להבין אותו? אשמח לקבל ציטוט גם כדי שאוכל לראות אולי טעיתי כי אני יכול גם לטעות לפעמים במחשבותי או בהבנה שלי בנושאים מסויימים. אגב אני לא בא מתוך ביקורת כלשהי או מתוך הסכמה לפרשנויות אחרות ממש לא אלא משום שאני בעצמי קראתי ולא מצאתי בדיוק את הציטוט העיקרי שבו כתוב אילן היוחסין בצורה כזאת בן מרים,בן... וכן הלאה האם זה משום שמבחינה רוחנית אילן היוחסין של מרים ויוסף נהפך להיות אחד פתאום או שמשום שרבים הכירו אותו בתור ישוע בן יוסף וזאת הסיבה שלא כתבו בבשורה ישוע בן מרים ועד הפירוט האחרון או שאולי גם אני לא מבין את המקורות כראוי אם לא אשמח אם תתקן את טעותי ותראה לי היכן טעיתי. אגב לפי מה שזכור לי אילן היוחסין בבשורת לוקס כתוב בפרק ג' הנה הוא: 18 גַּם בִּדְבָרִים רַבִּים אֲחֵרִים הֵאִיץ בָּעָם בְּהַטִּיפוֹ לָהֶם אֶת הַבְּשׂוֹרָה. 19 אֲבָל הוֹרְדוֹס שַׂר הָרֹבַע, אֲשֶׁר יוֹחָנָן הוֹכִיחוֹ עַל־דְּבַר אֵשֶׁת אָחִיו פִילִיפּוֹס וְעַל כָּל מַעֲשָׂיו הָרָעִים, 20 הוֹסִיף עַל הַכֹּל גַּם אֶת זֹאת: הוּא כָּלָא אֶת יוֹחָנָן בְּבֵית סֹהַר. 21 כַּאֲשֶׁר נִטְבַּל כָּל הָעָם נִטְבַּל גַּם יֵשׁוּעַ; וּבְעוֹדוֹ מִתְפַּלֵּל נִפְתְּחוּ הַשָּׁמַיִם 22 וְרוּחַ הַקֹּדֶשׁ יָרְדָה עָלָיו בִּדְמוּת גַּשְׁמִית כְּיוֹנָה, וְקוֹל הָיָה מִן הַשָּׁמַיִם: "אַתָּה בְּנִי אֲהוּבִי, בְּךָ חָפַצְתִּי." 23 כְּבֶן שְׁלוֹשִׁים שָׁנָה הָיָה יֵשׁוּעַ כַּאֲשֶׁר הֵחֵל בְּפָעֳלוֹ, וּלְפִי מַה שֶּׁנֶּחְשַׁב הָיָה בֶּן יוֹסֵף, בֶּן עֵלִי, 24 בֶּן מַתָּת, בֶּן לֵוִי, בֶּן מַלְכִּי, בֶּן יַנַּי, בֶּן יוֹסֵף, 25 בֶּן מַתִּתְיָה, בֶּן אָמוֹץ, בֶּן נַחוּם, בֶּן חֶסְלִי, בֶּן נַגָּי, 26 בֶּן מַחַת, בֶּן מַתִּתְיָה, בֶּן שִׁמְעִי, בֶּן יוֹסֵף, בֶּן יוֹדָה, 27 בֶּן יוֹחָנָן, בֶּן רֵישָׁא, בֶּן זְרֻבָּבֶל, בֶּן שְׁאַלְתִּיאֵל, בֶּן נֵרִי, 28 בֶּן מַלְכִּי, בֶּן אַדִּי, בֶּן קוֹסָם, בֶּן אֶלְמְדָן, בֶּן עֵר, 29 בֶּן יֵשׁוּעַ, בֶּן אֱלִיעֶזֶר, בֶּן יוֹרִים, בֶּן מַתָּת, בֶּן לֵוִי, 30 בֶּן שִׁמְעוֹן, בֶּן יְהוּדָה, בֶּן יוֹסֵף, בֶּן יוֹנָם, בֶּן אֶלְיָקִים, 31 בֶּן מַלְאָה, בֶּן מַנָּא, בֶּן מַתַּתָּה, בֶּן נָתָן, בֶּן דָּוִד, 32 בֶּן יִשַׁי, בֶּן עוֹבֵד, בֶּן בֹּעַז, בֶּן שַׂלְמוֹן, בֶּן נַחְשׁוֹן, 33 בֶּן עַמִינָדָב, בֶּן אַדְמִין, בֶּן אַרְנִי, בֶּן חֶצְרוֹן, בֶּן פֶּרֶץ, בֶּן יְהוּדָה, 34 בֶּן יַעֲקֹב, בֶּן יִצְחָק, בֶּן אַבְרָהָם, בֶּן תֶּרַח, בֶּן נָחוֹר, 35 בֶּן שְׂרוּג, בֶּן רְעוּ, בֶּן פֶּלֶג, בֶּן עֵבֶר, בֶּן שֶׁלַח, 36 בֶּן קֵינָן, בֶּן אַרְפַּכְשָׁד, בֶּן שֵׁם, בֶּן נֹחַ, בֶּן לֶמֶךְ, 37 בֶּן מְתוּשֶׁלַח, בֶּן חֲנוֹך, בֶּן יֶרֶד, בֶּן מַהֲלַלְאֵל, בֶּן קֵינָן, 38 בֶּן אֱנוֹשׁ, בֶּן שֵׁת, בֶּן אָדָם, בֶּן אֱלֹהִים. אינני מוצא לצערי הרב את אילן היוחסין של מרים יש רק גירסה שהוא בן יוסף,בן עלי,בן מתת,בן לוי וכו'. האם הרמזים כתובים בבשורה בחלקים אחרים אבל לא בצורת אילן יוחסין אלא בצורה אחרת? זה אכן נושא שיש עליו מחלוקת משום שאילו היה כתוב בן מרים,בן עלי וכו' אז היה לי קל גם להבין את הנושא. אני בעצמי לא הבנתי את הכתוב האם תוכל לפרטו? ניסיתי לחפש אך לא מצאתי האם לא חיפשתי היטב אם לא אז בבקשה הסבר לי במה טעיתי בציטוט או בהבנה שלי כי גם אני טועה לפעמים ולא תמיד צודק.
 
נכון. קצת קשה להבחין.

אך שושלת היוחסין שציטט, היא השושלת של מרים, איך אנחנו יודעים? אובכן אנחנו לא באמת יודעים, אך אנחנו משערים שזה כך, ומאמינים בעדות רוח הקודש שבנו, ששושלת זו מיוחסת למרים, והנה הסיבות: 1. שושלת יוחסין זו שונה בהרבה מהשושלת שמוזכרת במתי, למעשה זוהי שושלת מנתן בן-דוד. והשושלת שבמתי היא שושלת משלמה בן-דוד. 2 השושלת שבלוקס מתחילה "כְּבֶן שְׁלוֹשִׁים שָׁנָה הָיָה יֵשׁוּעַ כַּאֲשֶׁר הֵחֵל בְּפָעֳלוֹ, וּלְפִי מַה שֶּׁנֶּחְשַׁב הָיָה בֶּן יוֹסֵף, בֶּן עֵלִי..." אנו מבינים את לפי מה שנחשב לגבי יוסף שהוא כחותנו של עלי, נחשב כבנו. כשאני התחתני לדוגמא, אביה של אשתי, אמר לי מהיום אתה נחשב לבני. וכך היה מקובל בימים ההם להחשיב את החתן כבן במשפחה. 3. רוב הגולים מבבל היו משבט יהודה, והאנשים היו מתחתנים כל אחד בשבטו, כלומר הם לא היו מתערבבים בינהם, ובן לשבט יהודה היה מתחתן עם בת לשבט יהודה. למעט מקרים בודדים. 4. המשיח חייב לבוא מבית-דוד, וכיוון שכך נקבע אמו של ישוע, שהיא הקשר היחיד של ישוע המשיח לשושלת בני האדם, חייבת להיות מבית-דוד.
 
למעלה