מאמר בנושא אופניים חשמליים " כן! לאופניים החשמליים"

דניאלה שלום,
אני בהחלט מסכים איתך שנסיעה על המדרכה הינה סכנה. להוסיף את עניין גיל הרוכב בהחלט יש בזה סכנה גדולה יותר. אך בד בבד יש לזכור כי החוק מרשה לנערים מעל גיל 14 לרכב בשבילי אופניים ולגילאי 16 לרכב גם על הכביש.
מי שמאפשר לילד שלו לרכב על אופנים חשמליים מתחת לגילאים האלה ,הוא לא פחות אשם בפגיעת הולכי רגל תמימים במדרכה.
הורים קחו אחריות .
אני לא מסכים איתך על עניין גיל 18 הרי שבגיל 16 אפשר כבר לקבל רישיון לאופנוע. נראה לי יותר מסוכן.
תודה על פנייתך.
 
ההערה שלי מתיחסת לאחריות ההורים בכל הקשור לבטיחות בדרכים, אופניים , אופניים חשמליים, חציית כבישים וכדומה.
כל הנושא עלה כי לפתע הורים מתפלאים שהילד שלהם נפגע בתאונת דרכים עם אופניים ונראה להם בסדר שהוא חצה כביש ברכיבה, עם דיבור בנייד.
 

shershku

New member
אתה יודע איך האופנוע נוצר?

מזה שחוברו אופנים ומנוע. נשמע מוכר, משום שאלו אופניים חשמליים.
אז, האם צריך להתייחס באותה המידה גם אל האופנועים?
כל הנושא מסביב בעייתי. כמו שציינת חסרים תשתיות מתאימות, משום שאינם מתאימים לנסיעה בכבישים ועל המדרכות. חלק מנושא הרגולציה הוא חינוך מתאים. שואלים מאיזה גיל אפשר לתת רישיון לכלי רכב, זה נושא חינוכי. משום, שאם נותנים רישיון מוקדם מדי, הבגרות המנטלית אינה מספיקה. לכן, יש לשקול גם את הרגולציה.
 
אופנים חשמליים הינם "אופניים עם מנוע עזר"

בוקר טוב,
אני שמח שהעלת את הנושא.
אופניים חשמליים הינם "אופניים עם מנוע עזר". לא אופנוע שנוסע מעל 100 ק"מ , לא מרכיב אנשים ובטח את כל העניין הירוק נשים לרגע בצד.
האופניים החשמליים בסך הכל נוסעים 25 קמ"ש. מהירות פידול של רוכב באופניים רגילים מגיע בקלות ל 30 קמ"ש.
יש לשים הכל בפרופורציה מתאימה.
אגב, אני אספר לך שכל רוכב מגיל 9 (!!!) יכול לרכב באופניים רגילים , בכביש ולתפוס מסלול נסיעה והכל לפי תקנות משרד התחבורה.
 

dori78

New member
אני חוששת שאתה מתמם.

מעטים האנשים שקונים אופניים חשמליים מבלי לשנות את המנוע כך שהמהירות בפועל היא קרובה יותר ל-45 קמ"ש.
אלה בדיוק אותם אנשים שבפידול עצמאי לא היו מגיעים גם ל-5 קמ"ש.
הם קונים אופניים חשמליים כדי לחסוך בהוצאות רישוי וביטוח, לא מטעמים ירוקים.
 
שינוי מנוע באופניים חשמליים

שלום dori78,
אני יענה לך מנקודת מבט של ייבואן ונותן שירות ברשת חנויות:
לכלל היבואנים ולרוב חנויות האופניים שמקבלות סחורה מהיבואנים יש אמנת שירות שרשומה בתעודת אחריות. תעודה זו מגדירה בדיוק על מה נותנים שירות ועל מה מסירים אותה!
אף ייבואן לא ייקח על עצמו שום אחריות כזו או אחרת במידה ואחת החנויות תעשנה דברים לא חוקיים כגון שינוי מהירות וכדומה.
אסביר ואומר ששינוי מהירות פוגם משמעותית באופניים : הבקר ( המוח ) נהרס , הסוללה אינה נותנת תמורה למרחק ונשרפת, גלגלי המנוע נשחקים ונהרסים כליל.
ולכן, כאשר לקוח קונה אופניים בממוצע ב4000 ש"ח הוא תמיד ירצה שירות ואחריות והוא לא יקבל אותם אם עשה שינוי .הלקוח יודע שלא תיהיה לו אחריות ולכן חוששים לבצע שינויים.
רוב הלקוחות יודעים את זה ולכן התיאוריה של שינוי מהירות או נפחי מנוע הוא שולי ונמצא באחוז קטן ביותר. אני אומר זאת באחריות ומכיר הרבה ייבואנים בענף זה
דבר אחרון הוא - במקרה תאונה/פגיעה עצמית או בהולך רגל עם אופניים שבוצעו בהם שינויים , העניין יתגלה וזו עבירה פלילית לכול דבר.
אף אחד לא יחסוך שום דבר אם יעלה את המהירות ב10 קמ"ש אלא רק נזקים לכיסו וסיכון לתיק פלילי.
 

ai21

New member
גם תחת המגבלה הזאת, שאינה נכונה לכולם

האופניים האלו חלשות משמעותית אפילו מטוסטוס.
לשיקול המחיר יש חלק גדול במחיר - אבל גם לפשטות.
אופנוע זה סיפור לא זול בכלל.

רישוי זה זול - 100 שקל והטרדה פעם בשנה.
אני די בטוח שאם יחילו חובה כזו, כדי לוודא שהכלי לא עבר שינוי זה לא יזיז לאף אחד.
 

dori78

New member
אם יחילו רישוי על אופניים חשמליים

יוכלו לאכוף את איסור הנסיעה על מדרכות, יחלקו דוחות וכו'.
אני רוצה לראות כמה אנשים ימשיכו לתת לילדים מתחת לגיל 16 אופניים חשמליים, כשייאלצו לשלם דוחות אחת לשבוע.

הרישוי הוא לא רק להעביר את האופניים רישוי כדי לוודא שלא נעשה בם שינוי, הוא גם כדי לזהות ולאכוף;
מה גם ששינויי מנוע כאלה ואחרים ניתן להפוך במיוחד לכבוד הטסט השנתי ולהחזיר על כנם יום למחרת.
 

ai21

New member
דוחות זה יותר זול מלהסיע בעצמך.

לדעתי זה פיתוח טוב שהחייה את האופניים והפך אותן למבוקשות.
כמו תמיד כשמשהו מצליח יש בעיות וצריך לתקן.
 

dori78

New member
תלוי כמה...

תלוי בכמה דוחות מדובר ומה הקנס על כל דוח.
ואם השקעת באופניים חשמליים ואחרי X דוחות העונש יהיה החרמה של האופניים ל-X זמן או אפילו לתמיד?

לא עדיף לחנך ילדים לאורח חיים בריא יותר (הליכה ברגל) ואחראי יותר (נגיד, לא לדרוס זקנים על מדרכות)?
 

ai21

New member
דווקא אופניים זה אורח חיים בריא ועצמאי יותר.

במקום להסתמך לחלוטין על רכב,
יש הסתמכות חלקית על כוח שרירים, ובנסיעות ארוכות יותר, שילוב תח"ץ הוא אפשרי,
אבל אם לוקח 20 דקות הליכה להגיע לתחנה ועוד 20 מהתחנה השנייה ליעד, אז גם לא הולכים.

אם יש קנסות הולכים וגדלים - אז לומדים לא להתנהל באופן עברייני.
 

TakeCtrl

New member
הפוך , רישוי על אופניים בתקן יחסל אותם...

כי בשום מקום בעולם אפילו באירופה הולדת התקן המפגר הזה מתייחסים לpedelec כאופניים רגילות שאינן דורשות type approval, בגלל כח החלש שלהם. כך שיצא שאכלת דגים וגם גורשת מהעיר. גם קנית כלי חלש וגם אתה חייב לשלם ולרשות אותו. אנשים לא ילכו על זה.
לעומת זאת במקומות אחרים בארה"ב כן מאפשרים רישוי מהסוג שאמרת רק על אופניים יותר חזקות עד 1000 וואט. שזה יותר הגיוני.
 

dori78

New member
טוב מאוד.

אם כל ילד בן 16 יכול לקחת כלי שיכול לגרום לפציעות קשות לעוברים ושווים
ואין שום דרך לפקח עליו בנוגע לשינוי יכולות הכלי או בנוגע לשמירה על בטיחות הציבור
אז עדיף שלא יהיו כלים כאלה בכלל.

במקום שיש בו אוכלוסיה אינטליגנטית שמסוגלת להבין ולשמור בעצמה אין צורך בחוק שיעשה סדר.
במקום שיש בו הרבה מטומטמים - צריך לצערנו חוקים מגבילים.
 
למעלה