מדברי מאיר

משמרותי

New member
מדברי מאיר

מדי פעם אביא לכאן קטעים מכתבי מאיר,בתקווה שיתפתח דיון ענייני והפעם משהו שהשאיר אותי מחוייך...ומבולבל משהו הוכחה על מציאות בורא ליקום ושהוא האמת – בששה משפטים המשפט ה-א' – הארץ העומדת והשמש הנעה בשמים אחיזת עיניים. המשפט ה-ב' – כל היקום אחיזת עיניים. המשפט ה-ג' – אחיזת עיניים צריכה לבורא שיבראנה. המשפט ה-ד' – אחיזת עיניים צריכה לאמת כנגדה. המשפט ה-ה' – חיבור משפט ב עם משפט ג נותן שיש בורא ליקום. המשפט ה-ו' – חיבור משפט ב' עם משפט ד' נותן שהוא האמת. (מחוץ לתפיסת החושים הניתנים להטעייה). א. הארץ העומדת והשמש הנעה - אחיזת עיניים. ב. כל היקום – אחיזת עיניים. ג. אחיזת עיניים צריכה לבורא שיבראנה. ד. אחיזת עיניים צריכה לאמת כנגדה. ה. יש בורא לכל היקום אחיזת עיניים. ו. יש אמת כנגד כל היקום אחיזת עינייים. ז. בורא היקום הוא האמת. הוכחה על מציאות בורא לעולם ושהוא האמת בשבעה משפטים שהם שלוש/ארבע הנחות ושלש/ארבע מסקנות. המשפט הא"לף: הארץ העומדת והשמש הנעה – אחיזת עיניים. המשפט הב"ית: כל העולם – אחיזת עיניים. המשפט הג"ימל: אחיזת עיניים צריכה לבורא שיבראנה. המשפט הד"לת: אחיזת עיניים צריכה לאמת כנגדה. המשפט הה"א: יש בורא ל"כל העולם – אחיזת עיניים". המשפט הו"ו: יש אמת כנגד "כל העולם – אחיזת עיניים." המשפט הז"ין: בורא העולם הוא האמת.
 

דקל נור

New member
נחמד מאד

אני שמעתי הסבר יותר פשוט "כל נברא צריך בורא" "עד היכן אתה רואה ומשם מאמין,
 
הנה ההסבר הפשוט

לספר התירוצים / מאיר אריאל עצם המילה 'אלהים' היא הוכחה ודאית שמשמעויותיה מסתעפות. דהיינו אם לא היתה המילה אלהים לא היית יכול לחשוב ולהגיד יש/אין אלהים. והלוא אין לך דבר בעולמנו שאין לו מילה שדבר גזור מדיבור ואין דיבור אלא מילים. אלא שמא יש מילה שאין לה דבר? כמה שניתן לראות אי אפשר שיש מילה שאין לה דבר כולל המילה שקר שבאה לשלול דבר ממילה ועולה בידה זמן קצר. בזכות קיומה הוודאי של המילה "שקר" מצליחים השקרים באמת זמנית עד יציאת האמת ואז כולם יודעים שהיה שקר. גם אלוהים כך. יש מילה יש דבר. יש מילה אלהים יש אלהים. אין מילה אלהים אין על מה להגיד אין. יש מילה "סוכר". ויש סוכר. ולפעמים אין סוכר או חסר, אפילו לשנים ארוכות, אין זה אומר שאין דבר כזה סוכר. תמחוק את המילה סוכר מהמילון – תצטרך לקרוא לדבר הזה בשם אחר לא תקרא לו בשם הוא יעלם ולא ידעו ממנו. לפיכך עד שלא תעלם המילה הנכבדה הזאת משפת אנוש – יש אלוהים. הבלתי קיים אין לו אות ורמז וכל צורה של יצוג. מתוך כתבי מאיר אריאל ז"ל, כל הזכויות שמורות!!
 

דקל נור

New member
קראתי בעבר

את המאמר הזה כאשר החנווני אומר שאין סוכר .......... "אך כל עוד בעולם יש עיקר וטפל אז ברוך השם תודה לאל"
 

ngordon1

New member
נחמד, מזכיר מעט את ההוכחות של דקארט

בכל אופן, לפני כמה ימים שמתי לב למשהו, ופתאום נראה לי שזה יהלום את הדיון. ראשית, הטיעון הכי גדול ורציני נגד קיום האלוהים (אלוהים, אשר מסוגל להכל ושישותו טובה), לפי מה שידוע לי, הוא הרעות אשר על הארץ. כלומר, אם ה' קיים, איך הוא מתיר לכל הצרות והרעות לפקוד את יצריו ואת עמו בפרט. זה דיון אחר ויש לו פתרונות תאולוגיים. ובכל זאת, שימו לב לזה - "יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו", בשילוב עם " וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ". די בקלות ניתן להסיק בקשר לטיבו של ה' אם מניחים אמירות אלו אחת ליד השניה. כל זה, בפשט הטקסט ובלי להכנס לפרשנויות.
 
נכון לגבי דקארט אך קצת פחות לגבי ההוא יתברך

אין במקרא או בכתובים צל של מושג לגבי מהותו של האל או טיבו. מצד טיבו ומצד מהותו - אלהים הוא. רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד ואמת.... לצד... אל קנא פוקד עוון אבות על בנים... המונח "בצלם" מתייחס (פשט) לצורה ולא לחומר. ואין הא בהא תליא. אתה באמת בן 16? חריף אתה.
 

ngordon1

New member
אין התייחסות מדויקת, אבל ניתן להסיק כי...

מתי אמרתי שאני בן 16? בדקת בפרופיל או משהו בסגנון? בקרוב 17, אם להיות מדויקים. תודה בכל אופן. העניין הוא כזה - אנחנו מניחים (מי אני להחליט בוודאות אם קיים או לאו?) שקיים אל. כלומר, איזשהי ישות עליונה. עכשיו, אם האל הוא אל רע, בדומה לשטן בנצרות, אזי מה הטעם בחיים? הן מבחינה דתית והן מבחינה מעשית, אל רשע ששולט בעולם הוא דבר נורא, ולכן אני בספק אם יש דת המאמינה באל אחד שאינו אל טוב. ב"אל טוב", אני מתכוון לישות שבסופו של יום רוצה בשלום יציריה. לכן, אנחנו מוכרחים להניח כי האל הוא אל טוב (או להתייסר מהאבסורד לעולמים). אל קנא ונורא לא סותר "אל טוב" כשם שקיומם של אירועים שליליים בהיסטוריה אינם סותרים את המהות הטובה של האלוהות (אני מנסה להמנע מ"המלה"). אל יכול להטביע את ברואיו בשצף מים ובכל זאת להחשב לאל טוב. המלה "בצלם" מתייחסת בפשוטה לצורה. אם האדם הוא בצלם האלוהים (לאו דווקא אלוהי היהודים), אזי לאל יש צורה. נעזוב כרגע את השאלה אם יש אל או לא, בהנחה שיש אחד, אני די בטוח שצורה אין לו. לכן אני מסיק, שהכוונה ב"בצלם" היא דווקא לא למראה (או, אפילו אם כן, אז לא רק למראה). האל, או כל יוצר, לדעתי, אינו מסוגל ליצור ישות שאינה דומה בטיבה (ובנפשה) לנפש האל (או היוצר). הכל כאן מבוסס על מהלכים מחשבתיים שאינם שלי, ואני לא יכול להצביע על מקור הטיעונים, למרות שאת כולם קראתי במקום מסוים וכולם נחרטו בזיכרוני כי הם נראו לי הגיוניים.
 

משמרותי

New member
מסכים אתך שאין כוונות רעות

ליוצרי היקום והעולם,ולכן עבודת האל מתוך יראת השכר והעונש (ובעיקר העונש),לא כל כך נראית לי... השאלה היא מי יצר,או איך נוצר היוצר/ים? (רמזו לי שאסור לשאול את השאלה הזאת...)
 
בטח מותר. כל עוד לא מדובר בחייזרים. כי אז...

זה קצת קוקוריקו. אלא אם תעלה פה תמונה שלך עם אחד.
 

משמרותי

New member
אתה יודע למה אמרו שאסור לשאול

כי זאת "כפירה" באמת המוחלטת ואין שניה לה...אך אם לא נשאל איך נדע? או שזאת כפירה לדעת שעשויה להיות אמת אחרת... האורח סירב להצטלם אתי
 
למעלה