מה חשבתם על מפוצלים?

Black Stain

New member
רק קראתי את הספר הראשון

ועוד לא ראיתי את הסרט לצערי..
נהנתי מהספר מאוד למרות שלקח לי זמן להתרגל לרעיון שכל האנושות מתחלקת לפלגים ע"פ תכונות ושאדם שהוא גם חברותי וגם כנה לא קיים בכלל..
הספר גם מהיר מאוד ובפרקים האחרונים זה היה נראה כאילו נשפך לכותבת מלא דיו על מה שהיא שירבטה על דף והיא ניסתה מהר מהר לשכתב את זה בלי שאף אחד ישים לב וזה יצא רע מאוד..
אבל אולי הסדרה תשתפר בהמשך כי יש לה לאן ואני מאוד סקרנית לגבי הסרט בעיקר בגלל השחקנית הראשית שהוכיחה את עצמה בפרוייקטים הקודמים שלה
 

N o R i K o

New member
גם אני, כמו דנה, לא צפיתי


קראתי את הספר הראשון, ו... איך לומר את זה.
הדמות הראשית, טריס? היא ממש סבבה.
הפרוטגוניסט הגברי, פור, גם סבבה.
העלילה... מה?
כאילו ברצינות. מה. מה ההגיון בלחלק אנשים לפי תכונות אופי? מה ההגיון בכך שאדם יכול להיות או אמיץ, או חכם, או נחמד, או כן, אבל לא יכול להיות אף אחד מהם ביחד? סליחה, יותר גרוע, שאם הוא חס וחלילה שניהם ביחד אז הוא לא בסדר וצריך להשמיד אותו?! כאילו, מה? מה?
וגם... מי לעזאזל לימד את הסופרת על תכונות? ממתי אומץ מתבטא בלקפוץ מגגות של בניינים או מרכבת שלא מפסיקה לנסוע? זה לא אומץ זה טמטום. וממתי אנשים שמקריבים את עצמם צריכים ללבוש רק אפור? וממתי כנות היא להיות חסר טאקט ולומר גם אמת מכוערת ומגעילה?
בקיצור, העלילה פשוט מטופשת. שרדתי את הספר הראשון כי עוד חיבבתי את טריס, אבל הספר השני כבר כל כך לא עניין אותי שויתרתי...
 

Im All That

New member
אז אתם אומרים

שזה לא ברמה של משחקי הרעב ואולי עדיף לוותר על הספרים?
ראיתי את הסרט והוא היה חביב, אבל מוזר.
אני לא הבנתי את המניעים של הדמויות שם.
כמו-כן, הרגיש לי שאין לו קצב אחיד, ושהעלילה לא בדיוק עקבית.
כאילו התחילו משהו אחד, ואז הם ראו שהם מגיעים לסוף אז הביאו "טוויסט" משום מקום שלא קשור לכלום. - כלומר, העלילה לא התקדמה לכיוון שהם רצו להגיע בסוף ואז פשוט אילצו אותו.
 

N o R i K o

New member
לא מתקרב לקצה הזרת של המשחקים


נכון שגם המשחקים הם YA עם סאבטקסט של זוגיות ורגשות שיוצא לאור בצורה קצת בנאלית שלא מחדשת (כל האהבה היוצאת דופן של פיטה, די בנאלית כמו העובדה שטריס נדלקת על המדריך שלה) אבל במשחקים לפחות יש מסר עיקרי די מובהק. מה המסר של מפוצלים? זה בסדר שאתה גם אמיץ וגם פחדן? וגם חכם אבל גם מרושע? תודה, הבנתי את זה בספר השני של הארי פוטר, כשהייתי בת 9, והארי הוציא את החרב של גריפינדור ממצנפת המיון אפילו שהיא אמרה לו שהוא שייך לסלית'רין.
בעיניי לא שווה קריאה.
 
למעלה