מישהו אולי היה בראיון במיקרוסופט?

AlexH26

New member
מישהו אולי היה בראיון במיקרוסופט?

פירסמתי מודעה בפורום תיכנות וגם במובטלי הייטק ולא היתה שום תגובה. אני צריך ממש עזרה עם הכנה לראיון שיש לי שם מחר. כל טיפ יתקבל בברכה.
 

vinney

Well-known member
סתם עצה

אומנם לא הייתי בראיון במייקרוסופט (אגב, ממה ששמעתי עליהם, אומנם הם מגייסים אנשים טובים וראוים, אבל מצד שני שיטת ההערכה שלהם קצת חריפה, קח את זה בחשבון), אבל באופן עקרוני לפני שאתה בא לראיון עבודה כלשהו - תענה לעצמך על השאלה : למה לא הצלחת בראיונות העבודה הקודמים?
 

AlexH26

New member
../images/Emo51.gif מהנסיון שלי באינטל

יצא שהייתי אצלם כמה פעמים בראיון ראשון למשרות שמראש לא התאימו לי. הם לא טרחו לבדוק מראש שאני לא המועמד שיתאים להם. פעם אחת הם חיפשו סטודנטים שיתנו שירות לקוחות, כאשר הלקוחות זה עובדי אינטל שמתקשרים וצריך לתת להם מידע על חופשות שמגיעות להם, הלוואות וכדומה. ברור מאליו שאני לא הייתי הולך למשרה כזאת. למעשה סתם בזבזתי שעה מחיי וגם המראינים בזבזו שעה שלימה כדי להבין שבעצם זו לא משרה שצריך להציע לי. הם פירסמו במודעה שדרוש מתכנת ובפועל המשרה היתה שירות לקוחות בעיקר ואולי 5% לתכנת סתם משהו. מהבחינה הזו של אמת בפרסום הם לא היו בסדר. במקרה אחר התראינתי שוב באינטל למשרה שכן התאימה לי מאוד בתיכנות פרופר. ראיון ראשון עברתי בהצלחה. בראיון השני מול מנהלי המחלקה כשלתי. אני לא יודע מה בדיוק לא נראה לי אבל בסוף הראיון נאמר לי שכנראה התשובה תהיה שלילית. בעיני זה נראה קצת חסר מקצועיות להגיד למרואין בזמן הראיון מה התשובה, כי הרי אין בזה תועלת. פתרתי היטב את כל החידות שהוצגו בפני ועניתי לכל השאלות בדיוק כמו בראיון הראשון. אני בחיים לא אדע מדוע ולמה. באלביט הייתי בעבר ושם נאמר לי הפוך, שהיה לי ראיון מוצלח. אחרי יומים קיבלתי תשובה שלילית. קצת מוזר ועד היום לא הבנתי מה הקטע להגיד למרואין בזמן ראיון או בסופו מה התשובה. לצערי לבסוף אני לא יכול לענות לך ואפילו לעצמי מדוע לא הצלחתי בראיונות אחרים. או שהמשרה לא התאימה לי אכן וזה היה בזבוז זמן מבחינתם וגם מבחינתי, אבל למדתי להתראין יותר טוב. או שכבר הצלחתי אבל משהו הפריע ואני הרי לא יודע מה בדיוק.
 

vinney

Well-known member
שיהיה לך ../images/Emo50.gif בכל מקרה../images/Emo70.gif

ואם אומרלים לך "לא" - אל תתבייש לשאול למה, ולו כדי להשתפר לראיון במקום אחר.
 

AlexH26

New member
זה בסדר לשאול "מדוע"?

אני לא מנסה אף פעם בראיון להראות גאון הדור או להציג את עצמי כאחד שיותר טוב מאחרים. אני מראה מה שאני יודע ומסוגל ועד כמה יש לי מוטיבציה ללמוד מה שאני לא יודע. פשוט חשבתי שלשאול מדוע זה "לא" לא יראה מנומס. אולי זה סתם מבחן לראות איך אני מגיב, למרות שאני לוקח את זה בקלות ולא מתרגש גם מ"לא".
 

vinney

Well-known member
לא מנומס? מה לא מנומס בזה?

להיפך, זה מוזר שאתה לא שואל, כי הרי איך תדע להתמודד עם ראיונות הבאים ולא לחזור על אותה טעות? אולי זה משהו שאתה אומר, אולי זה הצורה שבא אתה מציג את עצמך, אולי חסר לך ידע מסוים שרוצים, אולי אתה צריך להסתפר, לך תדע?
 

חדרתית

New member
אני ממליצה לך בחום לברר במכון

יש מכונים שמכינים אותך לראיונות עבודה. אני יודעת על אנשים מאוד מנוסים שהגיעו לעשרות ראיונות לפני שהתקבלו. וכן, יש הרבה פקידות השמה שמזמינות לראיון טכני מועמדים שכלל לא מתאימים לדרישות התפקיד. זה ממש מעצבן. או חברות שמזמינות בוגרים לראיון עבודה ושואלים שאלות שמהקו"ח ברור שאין למרואיין נסיון או שמץ של מושג בתחום. זה הכי מעצבן מבחינתי. בהצלחה
 

AlexH26

New member
קראתי ספרים

חוברות. טחנתי את כולם. לא חידשו לי הרבה. כל ראיון זה משהו שונה. מאוד תלוי גם מי המראינים. לפעמים הם עוינים ואז מראש אתה בבעיה כי אין עם מי לדבר או שהם בכיף והראיון זורם והזמן עובר ואין סבל.
לגבי סתם להזמין לראיונות. זה מעצבן מאוד. הם יכולים מראש לחסוך את עוגמת הנפש להם ולמרואין בבדיקה יותר קפדנית לפני שסתם מריצים מישהו מחיפה לת"א בשביל ראיון שבסוף מסתבר שזה לא בשבילו בכלל. שמעתי על מקרים כאלה וזה מאוד מעצבן.
 
למעלה