מרצ בגדה בוחריה החילונים

Goldust

New member
מרצ בגדה בוחריה החילונים

כל 4 שנים כאשר מגיעה תקופת הבחירות מנסים במרצ לקנות אותנו החילונים בסיסמתם הנדושה "להיות חופשי בארצנו". אך במרצ יש כלל פשוט מאוד "להיות חופשי בארצנו" רק לפני הבחירות. והנה מספר עובדות על פעילותה של מרצ בכמה ממשלות השמאל בישראל. בממשלת רבין הסכימה מרצ לוותר על שולמית אלוני תמורת הקולות של ש"ס בתקווה שיתמכו בשלום. כמו כן התגייסה מרצ לצעד המפלגות החרדיות וצד מפלגת העבודה, בראשות רבין והעבירו כולם יחד ברוב של 65 ח"כים חוק אשר אוסר יבוא בשר לא כשר לישראל. לאחר בחירות 99 הבטיח יו"ר מרצ יוסי שריד (Read my lips) לא להשתתף בקואליציה עם החרדים ולדרוש ממשלה חילונית מאהוד ברק. בסופו של דבר מרצ נכנעה, נסחטה וויתרה על עקרונותיה בתמורה לכיסאות בממשלה. ישיבתה של מרצ בממשלת ברק ליוותה אותה בסדרה נרחבת של התבזויות וכשלונות בפני בוחריה החילונים. והנה מספר דוגמאות: - כל חברי מרצ קמו וברחו כמו שפנים מאולם המליאה בזמן ההצבעה על חוק נישואים אזרחיים של ח"כ טומי לפיד. - מרצ הצביע נגד חוק טיסות אל-על בשבת של ח"כ אברהם פורז משינוי - מרצ הצביעה נגד חוק המאפשר ליהודים לעבוד בסניפי מקדונלדס בשבתות. - מרצ היתה שותפה לתקציבי ענק למגזר החרדי (1.6 מליארד שקל תקציב דתות) - יוסי שריד הקציב ממשרד החינוך עשרות ארגוני החזרה בתשובה (שופר, ערכים , לב לאחים) שמטרתם היתה לגנוב ילדים חילונים. - יוסי שריד סירב להכין תוכנית יסוד למוסדות תורה חרדיים שיכללו לימודי דמוקרטיה, אזרחות ושאר המקצועות שלא נלמדים בחינוך החרדי. ויש עוד עשרות דוגמאות ........ בושה וחרפה למפלגה שמכרה את הבוחרים על כך אנו הבוחרים נבוא איתכם חשבון ביום הבחירות !!!!
 

smile2life

New member
גולדי היקר../images/Emo23.gif../images/Emo23.gif../images/Emo25.gif

בניגוד לשינוי, שאני יודע שממנה אתה מגיע אלינו, מרצ לא בנתה עצמה על שנאת דת - אלא על שנאת כפייה ועידוד האמונה הטהורה. במרצ מפרידים בין אמונה לדת ובין דת לכפייה דתית - כאשר בשינוי אין הבדל בין הארבעה ופשוט יוצאים כנגד כל מה שקשור לאמונה יהודית ומבטלים אותו. אנחנו מחפשים את היפה ומסרבים להתיר כפייה מכל סוג שהוא אם זו חרדית או חילונית. מרצ - בניגוד לשינוי - היא לא מפלגה של נושא אחד ולכן מוכנה לוותר בעבור הישגים בתחום אחר, ובאותו הרגע הסכמי אוסלו עמדו מנגד עינינו ותיק החינוך. בוא נשחק משחק קטן ונחזור לאותה תקופה בה השתלחו בשולמית אלוני. נאמר ששולמית אלוני לא הייתה מתפטרת ומרצ הייתה מאבדת את תיק החינוך... אתה חושב שבדימונה, ירוחם, בית שמש, אופקים, קריית שמונה ועוד מקומות שרחוקים מהפריפרייה היו מרויחים מכל הנושא? בהחלט לא - רבין היה מכניס בטח שר חינוך שלנגד עיניו לא עומדת טובת התלמיד באשר הוא תלמיד. ואת נכונות דבריי אתה יכול לבדוק אצל ראשי המועצות המקומיות באותם ימים לגבי שביעות הרצון מתיפקודו של יוסי שריד (שאני לא אחד מחסידיו הגדולים אבל בהחלט עשה דברים גדולים במערכת החינוך)
 

Goldust

New member
על מה אתה מדבר ?

על איזו שנאה אתה בדיוק מדבר ? לא זכור לי ששינוי העבירה איזה שהוא מסר של שנאה לדת אפילו להיפך בשינוי חברים דתיים וחילונים עולים וותיקים, רפורמים וקונסרבטיבים וכו´. הטיעון של "שנאה לדת" הוא טיעון שמרצ אימצה מחבריה בש"ס. גם בעיני החרדים מרצ היא מפלגה של "שנאה" לדת ולדתיים ורק בשביל לכפר על כשלונותיה בתחום המאבק בש"ס אימצתם את הטיעון הנדוש הזה. שינוי היא מפלגה ליברלית שנאבקת ללא פשרות למען מדינה יהודית ודמוקטית, בלי להיכנע ובלי להיסחט על ידי החרדים. כמו כן הטענה ששינוי עוסקת בתחום אחד היא שקרית, והעובדה היא שהסיעת שינוי בכנסת הגישה הרבה יותר הצעות חוק ממרצ ואף זכתה לתואר המחוקקת המצטיינת בתחום איכות הסביבה. מרצ עשתה טעויות רבות ויתרה על הדגל של מאבק בכפייה הדתית לטובת נושאים אחרים ועל כך תבוא בפני דין הבוחר אשר מאס ממפלגות חילוניות אשר מוכרות את הבטחותיהם תמורת כסף וכיסאות. אגב היום קרא ח"כ רן כהן לחרדים "פראזיטים" האם זה עושה גם אותו שונא דת כמו שינוי או שזו סתם הצהרה לוחמנית ?
 

smile2life

New member
במקרה../images/Emo25.gif../images/Emo77.gif../images/Emo24.gif

במקרה הקשבתי לרן היום ב103 FM ובאותה נשימה הוא הזכיר שהדת והמסורת הם דבר יפה והוא מגיע מבית מסורתי בעירק. זה כהקדמה.... ההבדל המהותי בין מרצ לשינוי או בין שינוי למרצ (איך שתבחר) זה ששינוי מתאחדת סביב מטרה אחת וברגע שזו תושג לשינוי לא תהיה זכות קיום כי הבעיה כבר לא תהיה קיימת. ולמרצ מאידך יש מגוון רחב של מאבקים אם זה בנושא הכפייה הדתית, איכות הסביבה, שקיפות וטהרת השלטון, זכויות אדם, זכויות הקהילה ההומולסבית (מעניין לשמוע את יו"ר שינוי מתבטא בנושא), זכויות בע"ח ועוד. הייתי מוסיף אבל אני מעדיף להשאיר את הדיון שלנו בנימה אוהבת
למרות שיש לי המון בלב כנגד שינוי... יהללוך מלאכים
, מני
 
למעלה