נאס"א רוצה תחנת דלק בחלל

נאס"א רוצה תחנת דלק בחלל

אין ספק שהעובדה שלא ניתן לתדלק לוויינים בחלל היא בעייתית. היא גורמת ללוויינים להיות כלי חד-פעמי, לציוד מדעי לפנות מקומו לעתודות דלק, ועוד צרות רבות. דמיינו שכאשר אתם קונים מכונית, אתם מקבלים איתה מיכל דלק ענקי שהולך איתה לכל מקום. נגמר הדלק, נגמר האוטו. לא יהיה פשוט יותר אם נוכל לשלח לוויינים לחלל עם כמות דלק קטנה, ולתדלקם לפי הצורך בתחנת דלק מקומית? מזה זמן מה מנסה נאס"א להבין האם פלטפורמת תדלוק כזו יכולה להתקיים בחלל החיצון. הנסיון המורכב שמקומו עדיין בספרי מדע בדיוני, קיבל תנופה היום כאשר הוכרזו 4 החברות שיסייעו לנאס"א בהגדרת הקונספט (עדיין לא הצרכים, אכן שלב מוקדם מאוד) של תחנת דלק בחלל. החברות הן: Analytical Mechanics Associates Inc. מוירג'יניה Ball Aerospace & Technologies Corporation מקולורדו The Boeing Company מקליפורניה Lockheed Martin Space Systems Company מקלורדו הזכייה היא בתשלום של 2.4 מיליון דולר, שיתחלק בין ארבע הזוכות, שיידרשו להציג, כאמור, הגדרות קונספט המשימה, ואופן פעולתה של תחנת הדלק. יצויין שמדובר בדלק קריוגני, חמצן ומימן נוזליים. דלק שכזה יוכל לסייע לא רק לתדלוק לוויינים, אלא גם להפעלת חלליות במשימות מחקר ארוכות. ניסוי תדלוק לוויינים שוגר עם מעבורת החלל אטלנטיס, במשימתה האחרונה, שהיתה גם המשימה האחרונה של מעבורות החלל. כיצד יכולת תדלוק בחלל תשנה את כלכלת עולם הלוויינות - נותר רק לחכות ולראות.
 
תיקון קטן

הזכייה היא לא "בתשלום" - כלומר שעבור הזכות צריך לשלם. החברות שנבחרו יקבלו 2.4 מ' דולר יחדיו וכו'..
 
למזלך

אני לוקח רק 10% (וגם זה מהרווח, תראה איך אני בא לקראתך) http://www.nasa.gov/home/hqnews/2011/aug/SAMPLE--COPY_ME272533.html
 
קיימות שתי אפשרויות

האחת היא שישוגר מיכל חד פעמי מלא בדלק, אליו לוויינים יכולים להתחבר ולתדלק. בסיום הדלק, יורד המתקן לאטמוספירה. השניה היא שישוגר מתקן "קבע", שאליו ישוגרו מיכלים מלאים שיוחלפו מדי כמה זמן. אך כדברי השיר, הדרך ארוכה היא ורבה, רבה. עודד אברהם
 
למעלה