נהיגה ותרבות, הם שני דברים...

ס י י ר

New member
נהיגה ותרבות, הם שני דברים...

אשר לצערי הרב, אינם הולכים ביחד במדינת ישראל. כאחד, שמוצא את פרנסתו בנהיגה מקצועית, על אוטובוס, ברחבי הארץ, אני נתקל לא פעם ולא פעמיים בסיטואציות, שיתכן ורק נסיוני על הכביש, הצליח למנוע תאונת דרכים. כנהג מקצועי, מצפים ממני, ובצדק, אני חייב לציין, לדעת לצפות מה יעשה נהג זה או אחר, לעיתים, אפילו עוד לפני שהוא יודע מה הוא הולך לעשות על הכביש. לא. אינני נביא. אבל הכרות עם הנהג הישראלי, צורת הנהיגה שלו, חוסר התרבות שלו, אינה מהווה נקודת זכות. לראות מישהו נוהג בנתיב שמאלי של כביש בינעירוני, במהירות של 60 קמ"ש, ואני מבחין כי הוא/היא מחייגים בטלפון הנייד, ו/או רושמים דבר מה בפינקס, וכתגובה להרמת אורות אני או כל נהג אחר מקבלים תצוגה של אצבע שמאל ביד שלא אוחזת בהגה..... או, אלו שתמחרים בך, נוסעים בזיג זג בנתיבים השונים ונעצרים לידך ברמזור הבא. או אלו שפשוט מתעלמים מפס לבן. ועוקפים. וכן הלאה והלאה. אולי יבואו האדונים הניכבדים: רפי גינת, גיא מרוז או מר הכט (סאנשיין הידוע), ישכרו את האוטובוס שלי ליום יומיים, ויצלמו, מדן ועד אילת, בתוך העיר ומחוצה לה. אז נוכל לדבר. ס י י ר
 
אולי זה מה שצריך לעשות ../images/Emo70.gif

להראות "יום בחייו של..." פעם 1 - יום בחייו של נהג אוטובוס אח"כ - יום בחיי נהג משאית יום בחיי אופנוען / קטנוען יום בחיי נהג מונית יום בחיי נהג רכב להראות מה מרגיש נהג מהשורה , שנוסע כחוק. (כמה הוא נעקף , כמה מצפצפים לו , אי שמירת מרחק , אי התחשבות בזולת וכו') כך אנשים אולי יבינו למה הצד השני מתנהג כך. אסור להשליך על נהג אחד , את הסטיגמות שלנו כלפי אותה אוכלוסיה. אם אנו לא מוכנים לפתוח דף חלק לאחרים , למה שהם יפתחו כזה בשבילנו? לי אישית נראה , שיש מקום לתת זכות קדימה לאוטובוס , ולו בגלל שזה לתת זכות קדימה ל30-50 נוסעים , ולא לאדם בודד. (מעבר לכך , שלאוטובוס קצת יותר קשה "להשתחל" לתנועה , שלא כמו רכב קטן. יש צורך לכבד משאיות - אנשים לפעמים מנסים לעמוד ראשונים ברמזור , ואז הם מגלים שהמשאית מאיטה לאט ויש כמה מטרים בינה לבין קו העצירה ברמזור - והם מחליטים לתפוס רווח זה. הם לא לוקחים בחשבון , שמשאית עמוסה בעשרות טוןאיננה רכב משפחתי ממוצע , ואיננה יכולה לעצור מיד במקום. הנהגים האלה מסכנים את עצמם בכך שהם אונסים את נהג המשאית לעצור במרחק קצר יותר מזה שהוא תכנן ומסוגל. יש צורך לכבד נהגי אופנועים , כי הם (כשהם נוסעים בצורה סבירה) חוסכים לנו זמן פקק , וחוסכים לנו חניה וזיהום אוויר. הם גם יותר פגיעים ולכן לא ניצמד אליהם ברמזורים ובפקק , מה שיכול לאט לאט לתת להם בטחון להשתלב בתנועה , ולא לנסות לברוח ממנה כל הזמן. נכבד אותם ולא נכנס לצידם בנתיב, רק כי הם ברוחב של אופניים. זה מסוכן! הם כלי רכב , וזכאים לנתיב , גם אם חצי ממנו נשאר פנוי. יש צורך לכבד אחד את השני , כי לכל אחד יש לפעמים איזה רגע של חוסר ריכוז / טעות. כולנו אנושיים. למה אנו יכולים לראות בטעויות שלנו "טעות" , ובטעויות של אחרים - נהיגה מסוכנת שנובעת מאופיים הקלוקל? יש צורך לכבד הולכי רגל - כי גם אנחנו כאלה רוב הזמן , וכי "משחק כוח" עם הולך רגל , עשוי להסתיים באסון כבד. אל תדהרו תוך כדי צפצוף , בציפיה שיפנו לכם את הדרך. יש גם כבדי שמיעה בדרך / אנשים עם אוזנויות וכו'.
 

isra533

New member
ההחלטה בידי הנהג בלבד

כל זמן שהנהג יהיה המחליט הבלעדי על התנהגותו בכביש ושום דבר לא יעצור אותו מלבצע את הטעות שלו הדברים לא ישתנו. חיים הכט ורפי גינת הראו שוב את המצב הנורא בכבישים מבלי להציע פתרונות. את 5 ההצעות של רפי גינת לומדים בכל שעורי הנהיגה אבל היישום הוא שוב רק בידיים של הנהג וכאן הבעיה.
 
למעלה