סרט שחור לבן חדש מבית פוג'י

orinu

New member
סרט שחור לבן חדש מבית פוג'י

פוג'י הוציאו סרט ש"ל חדש המתאים לפיתוח C-41 שמו בישראל (ובעולם) Fuji Neopan 400CN Professional אז מי אמר שהסרט מת? הסרט, כפי שמעיד עליו שמו, הוא 400 ISO ולפי פוג'י אפשר לדחוף אותו שני סטופים לכל כוון - כלומר לצלם בו בין 100 ל-1600 ISO. יחד עם זאת, הגרעיניות האופטימלית וטווח הגוונים המירבי מושג ב-ISO המקורי או ב-320. הסרט מצטיין בגרעיניות נמוכה יחסית ל-ISO ונותן קרב הגון למתחריו האילפורד והקודאק בתחום זה. בפיתוח במינילאב שכונתי והדפסה על ניר צבעוני, התוצאות פחות "כתמתמות" מסרטים מקבילים. יחד עם זאת, יש גוונים מעט יותר חמים בהשוואה לסרט ש"ל. פוגי' מיעדת את הסרט לצילום ארועים ופורטרטים. מחירו באנגליה - 4.25 ליש"ט וחוות הדעת עליו טובות למדי.
 

sergo

New member
נכון אבל עד היום פוגי' עוד לא הצליח

לשבור את קודאק בסרטי ש\ל ולא נראה לי גם שיצליחו לפחות לא ברמת האיכות של הסרט
 

komandatore

New member
רק 20 שנה אחרי אילפורד...

נראה לך שיש סיבה מיוחדת להעדיף אותו על פני אילופרד-או קודאק?
 

a l e x

New member
למה לצלם ש"ל ב C-41 ?

אתה הולך מראש על איכות טובה פחות מ ש"ל אמיתי רק בשביל לחסוך 5 ש"ח בפיתוח ? אלא אם כן אין בסביבה שלך מעבדה לש"ל אמיתי... ההדפסות בסופו של דבר הן על ניירות צבעוניים ב 99% מהמעבדות.
 

sergo

New member
צודק אלכס גם ממה שרואים בפורום

אפשר בהחלט לחוש בהבדל בין ש\ל אמיתי לש\ל שפותח ב-c41
 

komandatore

New member
למה C41

בסביבה שלי אין מעבדה לפיתוח אמיתי-תלוי איפה אתה מדפיס במקום שבו אמורים לדעת להדפיס כמו שצריך במו סטודיו בורוכוב בשנקין המחיר טיפה יותר גבוה מזה. וחוץ מזה הגמישות של הפילם טובה ואיכות התמונה לא רעה גם היא- גם זה כמובן תלוי במפתח.
 

orinu

New member
כמה תשובות.

למה C-41? בגלל הנוחות והזמינות של המינילאב. זמין הרבה יותר, טיפה יותר זול. המחיר- איכות כמובן. למה פוג'י ולא אילפורד או קודאק - כי מה שיודעים היום במעבדות לא ידעו לפני 20 שנה. חדשנות רבותי, חדשנות.
 

komandatore

New member
לא בדיוק 20 שנה

כי קודאק התחילו לייצר את הפילם הזה לפני מספר שנים מעטות אילפורד התחילו לפני עשרים שנה וזו הנוכחית היא הגרסה השלישית (לפחות) אז חידוש במהלך השנים הוא לא ממש מדויק.
 
למעלה