עמדתי היום ברחוב משה דיין

ahboaz

New member
עמדתי היום ברחוב משה דיין

בתל אביב, ברמזור אדמדם, כאשר רוכב קטנוע בנתיב הימני לי נכנס במהירות לצומת, חתך ימינה אל מעברי החצייה (שהיו אדמדמים גם כן) ושוב חזר אל הכביש והמשיך בדרכו. לצידי הגיח וואן מסחרי וחובש-הכיפה השמנמן הביט בי ואמר, "נו מה אתה אומר על נהג האופנוע הזה? ואחר כך עוד אומרים 'אופנוען נהרג בתאונה קשה.'" רציתי לתקנו ולציין כי מדובר בקטנוע, וכי תל-אביב (והמרכז בכלל) זה איזור מטורף ללא חוקים, אבל זה לא היה דיאלוג, זו היתה הערה סוליפסיסטית שכוונה אלי כמעין "שותף לדבר עבירה" בכך שגם אני רוכב דו"ג. נאנחתי. נדנדתי בראשי, וסחטתי את הגז עם הגוון הירקרק הראשון שנגלה לעיני.
 
עשית טעות קטנה...

נאנחתי. נדנדתי בראשי, וסחטתי את הגז עם הגוון הירקרק הראשון שנגלה לעיני. לא סוחטים את הגז עם הניצוץ הירוק הראשון. קח לך עוד שנייה או שתיים לבדוק אם אין רכב מאיזה כיוון ששויט לכיוון שלך. סה"כ עוד שנייה אחת. זה שווה את החיים שלך. מצפצפים לך מאחורה,שיצפצפו. אבל אתה תשמור על החיים שלך. לא להתלהב ללחוץ על הגז ולמהר לנסוע. אפשר גם לבדוק אם הצומת פנוייה קודם. נסיעה זהירה.
 

ahboaz

New member
זו לא היתה הטעות...

הטעות היתה בכך שהנחת שלא בדקתי אם הצומת פנויה לפני שסחטתי את הגז; והטעות שלי היתה בכך שלא תיארתי כל פעולה ושלב... נאנחתי. נדנדתי בראשי, הבטתי שמאלה, ימינה, ולנתיבים ממול (למקרה שמישהו יחליט לבצע פרסה או פניה באדום), ואז סחטתי את הגז.
אם אתה רוצה לפתח פורום עם ידע ולא ברברת לפירוק העצבים: עשה סקר - 10 הצמתים הכי מסוכנים בארץ... 10 המנהגים המסוכנים ביותר... 10 השגיאות הנפוצות... 10 התגובות הלא-נכונות... נ.ב. אשמח גם אם יהיה דיון מהותי בסטנדרטים הרצויים והמצויים של תרבות נהיגה. למשל, בסטנדרטים מחמירים אני נחשב לרוכב "חוליגן" ומוקצה בפורום זה - אני נוסע מהר, מזגזג ועובר בין מכוניות, נוסע על השוליים. אבל לדידי אני לא מצפצף אלא אם כן אני רוצה להעיר תשומת לב רכב אחר לנוכחותי (לרכבים המשתלבים לנתיב שבו אני נוסע), לא משתמש באורות גבוהים או בהיצמדות לרכבים כדי לזרז את מעברם לנתיב אחר, לא חותך מתחת לגלגלים, מכבד כל רמזור אדום, מציית לתמרורי עצור ותן זכות קדימה, ושומר על מרחק מכל הרכבים. ואלו הם סטנדרטים לתרבות נהיגה שאותם אני מוצא כרלוונטיים יותר מאשר שמירה על המהירות החוקית, למשל.
 
אהבתי...

היות והפורום רק נפתח זה עתה. אני אשמח לקבל רעיונות לסקרים. אשמח לקבל מאמרים. אני אפתח פינה במאמרים לסיפורי הנהגים/רוכבים. כל רעיון שיש לך,פנה אליי במסר אישי ואני אשמח ליישם זאת. ולאט לאט,אנחנו נפתח פה פורום לתפארת. פורום שיילמד אחרים ופורום שבו גם כולנו צעירים כמו מבוגרים,נלמד מאחרים.
 

isra533

New member
הצעה מידית

כדי לתייחס ברצינות לפורום, הייתי רואה לנכון שתשנה את שם המשתמש שלך שלא מוסיף לרצינות של הנושאו ועל אחת כמה וכמה הציטוט שלך. לגופו של ענין ההצעה שלי היא לפתוח דיון רציני על אמצעים המסוגלים להביא אותנו למצב של כמעט אפס תאונות מבלי לבוא בטענות לאחרים.
 

incognito1980

New member
אה, בועז...

מה כ"כ דחוף לך "להכפיש" דווקא את רוכבי הדו"ג? ובנוסף, ההערה על קטנוע הייתה רצינית? בקיצור, ממך לא הייתי מצפה לזה...
 

ahboaz

New member
שלושת הלאווים...

אה סליחה זה מהליגה הערבית... (ההחלטה לגבי ישראל דאז, אבל נעזוב)... 1. לא דחוף לי שום דבר - פשוט אנקדוטה של תרבות נהיגה. 2. לא מכפיש - מתאר מקרה שקרה בלי לשפוט אותו. 3. "דווקא" זה לא היה - במקרה היה זה רוכב קטנוע. האנקדוטה דווקא היתה מכוונת לגבי נהג הוואן שחיבר אותי, את הקטנוען, ואת הידיעה "רוכב אופנוע נהרג בתאונה קשה" במקשה אחת (וזו תפיסת תרבות נהיגה מזן אחד). 4. לא יודע מה זה "ההערה על הקטנוע" - המקרה אמיתי, ואירע היום. 5. לדעתי איזור המרכז "סובל" מעברייני רמזורים מכל הסוגים (רכבים, קטנועים, רוכבי אופניים, ועוד) - היום היתה זו רק דוגמה מעניינת לתרבות נהיגה מצד קטנוען ממהר אחד, נהג וואן עם הרהורי שווא שני, ורוכב אופנוע סהרורי שלישי.
6. ממני אולי לא היית מצפה לדבר שכזה - אבל אני דווקא לא אמרתי דבר כזה; אז מה חוות דעתך עכשיו?
 

incognito1980

New member
עכשיו, אחרי שהסברת את עצמך...

הטיעונים מתקבלים. ד"א, אין צורך להסביר לי מהם שלושת הלאווים, זה בסדר...
 
למעלה