"קח נא את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק"

yaakii

New member
"קח נא את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק"

כאן מפרש רש"י את פרושו הידוע: אמר לו: שני בנים יש לי, אמר לו: "את יחידך", אמר לו: זה יחיד לאמו וזה יחיד לאמו, אמר לו: "אשר אההבת", אמר לו: את שניהם אני אוהב, אמר לו: "את יצחק". ולמה לא גלה לו מתחילה? שלא לערבבו פתאום ותזוח דעתו עליו ותטרף, וכדי לחבב עליו את המצווה ותן לו שכר על כל דיבור ודיבור ואני שואל: בכל התיאור שנאמר לאברהם "את בנך את יחידך...." עוד לא ידע בכלל אברהם על מה מדובר..! רק אחרי שכבר אמר לו שמובר ביצחק ה' גם אמר לו מה הוא צריך לעשות- אז מה שייך לחבב עליו המצווה/שלא תזוח דעתו?
 
זה לא קשור אבל הזכרת לי משו

תקשיבו ביום הזכרון ליצחק רבין היה טקס בבצפר חילוני בקרית אתא והינו 4 נציגים של בנ"ע 3 בנות ובן שעלה לבמה כדי לקרוא פרק תהליםם היה קטע ששרו את השיר "קח נא את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק" שרו את זה על יצחק רבין כאלו והיתה שם מין תחושה כאילו הוא היה איזה גיבור נערץ של ע ישראל שמת בקודשת ה למען המולדת ודי קשה לי לקבל את זה כי זה ממש לא נכון בהידברות אחרי הטקס שהעלתי את זה המדריכים של התנועות החילניות כמעט הרגו אותי
 

yaakii

New member
טוב, הם לא מכירים את המושג למות על קדושת הארץ

ולדעתם הוא דמות מופתית. אם אני מסכים איתם?-לא. אם הייתי מעלה את זה בפניהם? -איני יודע.. בכל אופן-מטעויות לומדים, ואולי זה בסדרק שהעלית את דעתך. אולי היה צריך לעשות זאת ביותר עדינות? ואולי הם סתם היו תוקפניים והחליטו להפגע?
 
למעלה