קריאה שלא לשתף פעולה עם רת"א

קריאה שלא לשתף פעולה עם רת"א

מתוך חוק הטייס 2011, פרק ז', סעיף 105:
"מטרתה הבלעדית של חקירה בטיחותית, היא מניעת אירועים בטיחותיים, ואין תכליתה ייחוס אחריות אזרחית, פלילית או משמעתית לאירועים כאמור".

לאחרונה, הייתי עד למספר מקרים שאנשים דיווחו ביוזמתם, לרת"א על אירועים בטיחותיים וזו, בניגוד גמור להוראת החוק, המצוטתת למעלה, בחרה לשמש חוקר, תובע, שופט ומוציא לפועל ולהטיל עיצומים כספיים על אותם "עבריינים".
אי לכך, אני פונה בקריאה נרגשת, לכל טייס, באשר הוא נתקל או חווה אירוע בטיחותי, שלא לדווח ביוזמתו לרת"א על אותו דיווח.
אנא, ראו בהודעתי זו אזהרה כי כל מי שמוסר ביוזמתו פרטים על אירוע בטיחותי, מסכן עצמו בקבלת עיצום כספי!

רת"א, הדורשת מאיתנו, הטייסים, לשמור על החוק, רואה עצמה מעל החוק ואינה מצייתת לאותם חוקים שאותם הם רוצים שנקיים.
זיכרו כי רת"א נוהגת בשיטת "הפרד ומשול", ביודעה כי ציבור המשתמשים אינו מסוגל לאחד כוחות וכך היא "יכולה עלינו".
הגיע הזמן שגם אנחנו, המשתמשים, נדע לעמוד על זכויותינו.
אנא, הפיצו בין חבריכם.
תודה,
אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
דיווח לרת"א?

שלום אריאל,

עיינתי עיון מרופרף בחוק הטיס (איתו אין לי כמעט היכרות כלל), ולא ראיתי שם שום מקום בו נדרש עובד טיס לדווח לרת"א על ארוע בטיחותי (כמובן שיכול להיות שזה כתוב איפושהו ופשוט לא מצאתי). פשיטא, כנראה, שאם מישהו מתנדב לדווח לרת"א, עשויות להיות לכך תוצאות, כמו למשל אם אלך כאן ל-FAA ואספר להם מיוזמתי על עבירה שבצעתי, יכול להיות שזה יגמר בפעולת אכיפה זו או אחרת.

הלא תסכים? אשמח לשמוע למה כוונתך.

טל
 
כנראה, שמופיע בתקנות

וגם אם נדרת הודעה לרת"א, אני קורא שלא לדווח ביוזמה עצמית!
אריאל אריאלי
 

kacher

New member
להבנתי, קיימת בחוק חובת דיווח לגבי תאונה או תקרית

תקנות הטיס 1984 (חקירת תאונות ותקריות לכלי טיס), פרק ב' סעיף 4-א':
"הודעה על תאונה או על תקרית שבה מעורב כלי טיס תימסר במהירות האפשרית לחוקר הראשי בידי אחד מאלה: (1(; מי שהיה טייס־מפקד של כלי הטיס בזמן התאונה או התקרית, ואם נבצר ממנו — בידי בעליו של כלי הטיס בזמן התאונה או התקרית; (2 (הממונה על יחידת פיקוח תעבורה אוירית שבתחום פיקוחה אירעה התאונה או התקרית, או שדבר התאונה או התקרית הובא לידיעתו בידי מי שחייב בדיווח כאמור לפי פסקה (1;( (3 (בידי אדם אחר שהיה עד לתאונה או לתקרית."
תקרית-
"אירוע, שאינו תאונה, הקשור בהפעלת כלי טיס, והמתרחש בפרק הזמן שבין רגע עלייתו של אדם לכלי הטיס בכוונה לטוס בו עד הרגע בו ירד אדם כאמור מכלי הטיס, המשפיע או עשוי להשפיע על בטיחות הטיסה.

תאונה-
"תאונה" — אירוע בכלי טיס הקשור בהפעלתו והמתרחש בפרק הזמן שבין רגע עלייתו של אדם לכלי הטיס בכוונה לטוס בו עד לרדתו מכלי הטיס ושבו אירע אחד מאלה: אדם נהרג, או נפצע פציעה קשה... נגרם לכלי הטיס נזק חמור, כלי הטיס נעדר..."
 
הבנת נכון. אך אני, קורא שלא לדווח!

נכון שהחוק דורש. אך החוק גם דורש מרת"א לקיים את החוק. והם, לא כל כך מקיימים את דרישות החוק!
לכן, אם מידע על אירוע בטיחותי לא הגיע אליהם ממקור אחר, אל ינדב הטייס המעורב את המידע.....הרי, ממילא, רת"א לא יעשו במידע שימוש למניעת התאונה הבאה, אלא רק להטיל עיצום כספי על המעורב....
אריאל אריאלי
 
תקן אותי אולי אני טועה

החוקר הראשי שאליו יש חובת דיווח אינו שייך לרת"א אלא למשרד התחבורה
אם זיכרוני אינו מטעני היתה בעבר סוגיה בה רת"א דרשה לקבל במקביל דיווח
אבל זה לא מופיע בחוק ו/או בתקנות אבל היא כפתה דיווח במסמך ששלחה למפעילים בעלי כלי הטייס וכד'
 

kacher

New member
דיווחים לרת"א

לפי סעיף ב' בחוק- החוקר הראשי מדווח למנהל ולשר:

"(ב) נמסרה הודעה על תאונה לפי תקנה זו יעבירה החוקר הראשי במהירות האפשרית למנהל ולשר."

רת"א אינה כפופה למשרד התחבורה? ראש רת"א ממונה ע"י השר.
סביר להניח שחקירות ומסקנותיהן מדווחות לרת"א.
יש לזכור שאחד התפקידים של רת"א-
"לפקח על תחום התעופה האזרחית, ובכלל זה על שמירת רמה נאותה של בטיחות הטיסה בכלי טיס ישראלים ובכלי טיס המצויים במרחב האווירי של ישראל;"

בארוע שקרה לי בחיפה, בקשתי לחזור לנחיתה מייד אחרי ההמראה, לאחר שראיתי שאחד ממכווני המנוע לא היה "בתחום הירוק". במהלך ההקפה נשאלתי ע"י המגדל לפשר הבעיה וציינתי את הסיבה. לאחר מכן, נתבקשתי לדווח לחוקר הראשי מאחר והמגדל דיווח על האירוע (למרות שלא דיווחתי חרום וגם המכוונים התבררו כתקינים)- למחרת התקשר אליי נציג של רת"א וביקש הבהרות.

אגב, האם ידוע על מקרה שבו "הוענש" מישהו על אי-דיווח?
 

גד יצחק

New member
דווח לרת"א

לפני כשנה +- הודעתי למגדל בחיפה שיש לי בעיה בהורדת גלגלים בקשתי לבצע מס פעולות באוויר לפני נחיתה ואז הודעתי שהבעיה נפתרה ונוחת רגיל. בעת הנחיתה לוו אותי אמבולנס ומכבי אש. שאלתי את המגדל אם צריך לדווח לרתא ולרשציק והם ענו שהם דווחו ולכן גם אני דווחתי .ותגובה של רתא ורזציק היו לעניין ולא הרגשתי שום בעיה.
 
ולמרות זאת - אני קורא שלא לדווח ביוזמה עצמית לרת"א!

זיכרו. רת"א דורשת מאיתנו המשתמשים לקיים את החוק, אך ביודעה כי אנחנו חלשים ולא מאוגדים, היא יכולה "לצפצף" על החוק ולעשות כראות עיניה. הלוא איש לא יעמוד בדרכה.
אז, שכן! זוהי ההזדמנות שלנו לעשות מעשה. נכון, צריך" ביצים, אבל בואו לא נהיה "שפנפנים"....
אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
בדיוק!

את חובת הדיווח לחוקר הראשי ראיתי, אולם שלא במקרה, החוקר הראשי אינו כפוף לרת"א, ומעבר לזה, בחוק במפורש כתוב שהכפיפות שלו היא לחוק בלבד.
&nbsp
חובת דיווח לרת"א - לא ראיתי.
 

jsurie

New member
דיווח לרת"א

חובת הדיווח היא לחוקר הראשי בלבד, לא לרת"א. כנראה בגלל מינוי חוקר ראשי חדש במקום רזצ'יק, דיווחו אנשים לרת"א. טעות!!! חכמי רת"א יושבים ומחכים איך לדפוק איזה טייס. חוץ מזה לא עושים שום דבר פרודוקטיבי. כוון שהם קוראים פורום זה, אני מזמינם לתבוע אותי על הוצאת דיבה ולשון הרע.
 

talben

New member
לפעמים כדאי לבדוק ...

כדאי להעמיד דברים עם דיוקם. לו הייתם מציצים בפמ"ת (פרק ג-02 - 1) תחת הכותרת "הנחיות כלליות לדווח בעת אירוע בטיחותי" הייתם מגלים את השורה הדי ברורה:
"על פי סעיפים 106 ו- 138 לחוק הטיס, התשע"א- 2011 ,חובה על אדם שהיה מעורב באירוע בטיחותי, לדווח על האירוע הבטיחותי לחוקר הראשי ולמנהל רת"א". מה שאומר שהדרישה לדיווח לרת"א קיימת הן מכוח חוק הטיס והן מכוח הפמ"ת.
 
ולרות זאת - אל תדווחו לרת"א!

אם מידע על עירוע בטיחותי לא יגיע לרת"א, רת"א לא תקנוס אתכם. הרי כל מה שרת"א מחפשת זוהי עוד קצת "הכנסה". ואם על הדרך, אפשר "להכניס" משהו לטייסים - מה טובץ,
ראו, הוזהרתם...
אריאל אריאלי
 

jsurie

New member
דיווח לרת"א

חובת הדיווח היא לחוקר הראשי בלבד, לא לרת"א. כנראה בגלל מינוי חוקר ראשי חדש במקום רזצ'יק, דיווחו אנשים לרת"א. טעות!!! חכמי רת"א יושבים ומחכים איך לדפוק איזה טייס. חוץ מזה לא עושים שום דבר פרודוקטיבי. כוון שהם קוראים פורום זה, אני מזמינם לתבוע אותי על הוצאת דיבה ולשון הרע.
 

jsurie

New member
דיווח לרת"א

אריאל דודק לחלוטין. מצטרף לקריאתו לא לדווח לרת"א. בנוסף יש עוד הרבה דברים שצריך לתקן, כגון: מדוע טייס שעובר בדיקה רפואית אצל רופא תעופתית, חייב לעבור גם בדיקה רפואית ובדיקת ראייה לצורך חידוש רישיון נהיגה, מדובר על גיליי 40 ומעלה. תשובת רופא משרד התחבורה מלפני 7 שנים: "אתה צודק, הצרה שמחשבי משרד התחבורה אינם מסונכרנים עם מחשבי רת"א. נתקן זאת בהקדם". כאמור עברו כבר 7 שנים באין מעש. בנוסף יש עוד הרבה בעיות שדורשות תיקון, חכמי רת"א ופרקליטותיה מסרבים לדון בזה ומספקים תשובות אידיוטיות.
 
בדיקת ראיה

אם תביא את טופס בדיקת הראיה לרופא התעופתי והוא יחתום לך
תהיה פטור מבדיקט ראיה נוספת
כך עשיתי וזה עבד
 
למעלה