שלום, ושנה טובה. היכן אפשר למצוא מחקרים על הסיכויים לכליאת.

  • פותח הנושא Sail
  • פורסם בתאריך

Sail

New member
שלום, ושנה טובה. היכן אפשר למצוא מחקרים על הסיכויים לכליאת.

מעי בהינתן בקע מפשעתי.
 

Sail

New member
קראתי (את המאמר ועוד) והשכלתי.

האם ניתן לתאר את מסקנותי בפורום ולקבל הערות והארות?
תודה
שנה טובה וגמר חתימה טובה
 

Sail

New member
תודה רבה

שלום
מצטער שאני כותב רק עתה, לא הבחנתי בתשובה שלך.

.אתחיל בהקדמה, אני בן 55, ספורטאי חובב (כ- 12 שעות ספורט לשבוע). יחסית גמיש ושרירי לגילי.

מדובר בבקע מפשעתי שהתגלה לי לפני שנתיים. הוא לא כואב. לעיתים אני מרגיש בו (איזו שהיא כבדות מעיין צביטה) רק בפעילות גופנית מאוד מאומצת (כשאני מתאמן באומנויות לחימה) . אני עוקב אחרי גודלו. גודלו קבוע. הבליטה היא בצורת ביצה שבולט כ- 2 ס"נ וההיקפים הם בערך 6*7 סנטימטר. בשכיבה ובישיבה הבליטה נעלמת.
אחרי 3 רופאים כירורגיים שאמרו לנתח בהקדם מצאתי רופא שהמליץ על מעקב חצי שנתי. בבדיקה האחרונה הוא אמר לי שוב, תבוא בעוד חצי שנה. סיפרתי לרופא שאני מתכנן מסע ארוך מאוד על סירה/יכטה (מעין הקפת עולם איטית. 5- 10 שנים ). ואז הרופא שינה את בהמלצתו, שאני יעשה את הניתוח לפני המסע. ההסבר שהוא נתן הוא שבמידה ותתבצע כליאת מעי ואצטרך לעבור ניתוח , שלא אעשה זאת במדינה עם רמת רפואה/מנתח בעיתי (שלא יפחת מהרמה בארץ – שהיא מאוד גבוהה). בנוסף על כך, יש חשש שכליאת המעי תתבצע בלב ים.
חשבתי כבר לתאם ניתוח, אבל כשסיפרתי למורה לאומנויות לחימה על הצפי להפסקת הפעילות ל3 חודשים ויותר ביחד עם הסיבות לכך הוא שאל מה בעצם הסיכויים להסתבכות שכזו.

לעניין עצמו: להלן הנתונים מתוך מה שקראתי (המאמר שהומלץ ועוד) .
1. אם עוברים ניתוח בהצלחה הסיכוי לבקע בצד שני הוא 2%. ואז החולה נמצא במקום שבוא אני נמצא עכשיו
2. הסיכוי שמנותח יקלע לסיבוך הוא 33% ומתוכם לסיבוך חמור הוא 5%. כלומר באופן סטטיסטי הסיכוי שלי לבעיה רצינית אחרי ניתוח הוא 1.6%.
3. חולים שבהשגחה עוברים תוך שנתיים לניתוח בסיכוי של 25%. מתוכם עוברים לניתוח חרום 0.3%.

זאת אומרת שבאופן סטטיסטי אצטרך לעבור ניתוח בתוך שנתיים בסיכוי של 25% בתוך 5שנים בסיכוי של 50% ו10 שנים בסיכוי של 75%. כלומר יש סיכוי שאסיים את המסע ללא צורך בניתוח – כלומר לגרר את הבקע ללא ניתוח במהלך 10 שנים בסיכוי של 25%.
לגבי ניתוח חרום (שאם לא יתבצע יש סיכוי משמעותי שאני אמות) הסיכוי הוא בתוך שנתיים 0.075% ובתוך 10 שנים 0.4%.
בהשוואה עם סיכונים אחרים (כל מיני מחשבונים באינטרנט) הסיכוי שלי להיקלע לדום לב/אירוע לבבי בתוך 10 שנים 16%. ולאירוע מוחי הוא 4%.

לסיכום, אם אעבור ניתוח הסיכוי לבעיה הוא 1.6% ואם לא יש גורמי סיכון שהם סבירים יותר (דום לב CVA ) מאשר סכנת חיים מכליאת מעי.

אגב, הסיכוי של פרט למות בתאונת דרכים הוא בגסות 0.07% [ב- 10 שנים, ( 400 הרוגים בשנה מאוכלוסיה של 6 מליון)]. הוא אומנם פי 6 יותר נמוך מהסיכוי לניתוח חירום, אבל מאותו סדר גודל. למרות זאת אנשים ממשיכים לנהוג.

המסקנה שלי היא להמשיך במעקב עצמי, וברגע שהבקע מתחיל לכאוב ברמה היום יומית ו/או שהוא מתחיל לגדול ולהפריע, להתארגן ולטוס לארץ לניתוח.
אשמח להערות והארות לנושא.
אמיר
(מן הסתם יש שגיאות בחישובים, מקווה שהמספרים איכשהו מיצגים את המציאות באופן גס)
 
תיקון בקע מפשעתי שלא מפריע.

Sail היקר,
יש ג'וק בתוכנה של הפורום שאינני מקבל הודעה שיש פעילות בשירשור שקיים שצריך לענות. רק עכשיו במקרה מצאתי את המכתב שלך ומאד מצטער על האיחור. כך דעתי:
1. בתיקון בשיטה לפרסקופית, ההחלמה מהירה ותוך 2-4 שבועות אתה אמור לחזור לכל הפעילות, תלוי כמובן על ההמלצות של הכירורג שלך. אין שום סיבה להפסקה של 3 חדשים.
2. כליאה שדורש ניתוח דחוף נדיר. עוד יותר נדיר במי שמבין שאם פתאום יש בליטה נוקשה וכאבים במפשעה, שהוא יכול בעצמו להחזיר את המעי פנימה על ידי שכיבה ולחץ ישיר על הבליטה.
3. בכל זאת, אף כירורג לא יקח אחראיות על מי שיעלם מספר שנים שלא יתקע בבעיה. אין אפיטרופוס ואין לנו "כדור בדולח".

לפי התוכניות שלך, דעתי שכדאי לתקן את הבקע אצל כירורג מנוסה בשיטה לפרסקופית.
 

Sail

New member
תודה תודה תודה רבה


 
למעלה