שלום! זה עתה הצטרפתי
|

likush

New member
שלום! זה עתה הצטרפתי../images/Emo101.gif|../images/Emo7.gif

אצלי זה ההריון הראשון לפני שבועיים בשבוע ה-13 הלכתי לאולטרסאונד לבדיקה שגרתית של שקיפות עורפית וגילו שיש לעובר בצקת ענקית בראש הרופאה אמרה שזה שמונים אחוז הפסקת הריון אבל בקול שלה שמענו שזה בטוח הפסקת הריון, עברתי בדיקה מזעזעת של סיסי שיליה ועכשיו בקשו מאתנו לחכות לתוצאות ורק אחרי זה לעשות הפלה, עכשיו אני עם עובר בשבוע ה-15 עוד מעט כבר שבוע 16 מחכה לתוצאות של הבדיקה שלפי מה שהרופאים אומרים תוצאות הבדיקה לא ישנו את העובדה שצריך לעשות הפלה. הסכמנו לחכות את הזמן הזה עד שיגיעו התוצאות בתקווה נואשת שאולי יקרה איזה שהוא נס ומשהו ישתנה לטובה בעובר. אם כי אנחנו לא ממש בונים על זה. ההריון הזה לא הייה מתוכנן אבל בכל זאת שנינו מאוד שמחנו לגלות שאנחנו עומדים להפוך להורים שנינו גם התעצבנו לגלות שזה לא הולך לקרות ועכשיו יותר ממקודם אנחנו רוצים להפוך להורים רציתי לכן לשאול כמה זמן אחרי הפלה אפשר / ממולץ שוב להכנס להריון.
 

sivanori

New member
חיבוקים חזקים !

ליקוש היקרה ! צר לי וליבי בוכה איתך על אובדן העובר שלך. שני דברים יש לי להגיד לך - אין טעם להביא לעולם ילד שיסבול. הרי זו בדיוק הסיבה שעושים את הבדיקות האלה. את חייבת לקבל את ההחלטה האחראית והנכונה לילד הזה שעוד לא נולד וכבר סומך עליך שתחליטי את ההחלטה המתאימה לו. זו מהות ההורות. לעשות את הטוב ביותר עבור הילד שלך. אני הייתי שם. זה נורא, אבל זה הכי נכון לעשות. ילד פגוע כל כך, אם הוא חי, נדון לחיי סבל. הוא רק קליפה וכולם סובלים יחד איתו. דבר שני - ידוע לי מנסיון של אחרים (ואני לא רופאה) שאפשר לנסות להכנס מיד להריון, אבל את זה את צריכה לשאול את הרופא שלך. רק הוא יכול לתת לך תשובות מוסמכות על זה. מומלץ ? אחרי המגבלה הרפואית - רק את יכולה להחליט מתי טוב לך. אני חושבת שכדאי לחכות קצת, להשלים עם מה שקרה ואז להמשיך, אבל זו אני וכך עשיתי. כל אחד ואיך שטוב לו, וזה הכי חשוב - איך שטוב לך ולבעלך. אתם שניים בענין הזה ותוכלו לעזור זה לזו. אז רק חיבוקים, ואני בטוחה שבפעם הבאה יהיה לכם אושר גדול. סיון
 
ליקוש יקרה

כל כך מבינה את כאבך. אני הסתובבתי עם עוברית שידעתי שסופה קרב, וזה אכן נורא. כאב שלא ניתן להסביר אותו בכלל במילים. שולחת חיבוק חזק חזק חזק לעידוד וחיזוק זוהרה
 
ללילך... זה בשבילך../images/Emo140.gif

לילך היקרה, ראשית, תמיד יש ניסים ואסור לדעתי לאבד תקווה עד שתקבלי את התוצאות. נכון, עלייך להכין את עצמך למצב בו תאלצי לבצע הפסקת הריון, אבל לפי דברייך - אם הרופאה אמרה שיש עדיין 20% סיכוי שתמשיכי את ההריון, לדעתי תמתיני עוד מספר ימים עד לקבלת התשובה. נכון כל רגע נראה כמו שנה, אני יודע את זה מנסיון אישי. זכור לי יום אחד שחיכינו לתוצאה שתכריע את גורל ההריון, ואני לא מאחל לאף אחד יום כזה... פשוט הזמן לא עבר... כל צלצול טלפון... אבל שוב לילך, חכי עוד מספר ימים. אני מתפלל עבורכם כי התוצאות שתקבלו יהיו טובות והרופאים ימליצו לך להמשיך את ההריון. במידה והתוצאות לא יהיו טובות, היכנסי לפורום ונמשיך את השיחות... אז שוב, המון תקווה תמיד איתנו
 

karen01

New member
ללילך

לילך, קודם כל אני מאוד מאוד מקווה שהנס המיוחל אכן יקרה, וטוב עשיתם שהחלטתם לחכות לתוצאות. לגבי שאלתך, בדרך כלל ההמלצה היא לחכות למחזור הראשון שאחרי ההפלה ואחריו לנסות - פשוט כדי לראות שהגוף חזר לתפקוד רגיל. בעקרון המחזור אמור להגיע עד 6 שבועות אחרי ההפלה, ואם הוא לא מגיע אז בעזרת כדורים אפשר לעזור לו. לגבי הפלה, כדאי שתדעי שברוב בתי החולים מבצעים אותה ע"י לידה מוקדמת, אבל באסף הרופא עושים גרידה עד שבוע 23 בערך. אני עשיתי לידה מוקדמת כי היה לי רחוק ומסובך להגיע לאסף הרופא, והאמת שזה היה פחות גרוע ממה שזה נשמע (טוב, זה נשמע מזעזע). אם תרצי פרטים או סתם אוזן קשבת, את יכולה לכתוב לי למייל [email protected] או לכתוב כאן. שיהיה לך רק טוב ובקרוב, נשיקות, קרן.
 
גם בתל השומר מבצעים גרידות מאוחרות

אני עשיתי גרידה מאוחרת בסוף שבוע 17. בתל השומר יש מנתח מעולה ששמו ד"ר מוטי גולדנברג, לצערנו הוא מתמחה בפרוצדורות קשות כאלה (קשות נפשית כמובן, כי הגרידה לוקחת 10 דקות והיא בהרדמה מלאה). כמובן שעדיף גרידה על לידה, כי באמת ההתאוששות והטראומה הן פחותות בהרבה. שעתיים אחרי שהתעוררתי כבר שוחררתי הביתה, קיבלתי אנטיביוטיקה ולמחרת כבר תפקדתי כרגיל. אני חיכיתי למחזור שהגיע בדיוק 4 שבועות אחרי ההפלה ומייד אח"כ התחלתי שוב בטיפולים. שלא תדעי, שתיפלו ב 20% הטובים זוהרה
 

sivanori

New member
בענין גרידה

אני יודעת שגם לגרידות יש את הצרות שלהן - כמו חולשה בצוואר הרחם, כך שגם זה לא חוויה. אני חושבת שעדיף לסבול את זוועת הלידה הכושלת ולא ללכת לגרידה שיכולה לגרום להפלה בהריון הבא. בכל מקרה - כדאי להתייעץ עם הרופא. זה תמיד עובד, אם הרופא טוב.
 
שוב, צריך לדעת אצל מי לעשות

יש רק שני מרכזים שמורשים לעשות את זה תה"ש ואסף הרופא. לי היו מעט דימומים אחרי. 10 ימים אחרי הגרידה ראו אפילו זקיק מוביל ורירית יפה של טרום ביוץ. קיבלתי מחזור אחרי 4 שבועות. ד"א זו היתה גרידה שניה שלי הקודמת היתה בשבוע 10 והההכנה אליה היתה פחות קשה (בראשונה עשו לי למינריה אחת, בשניה הכניסו לי 8 ב 3 "מחזורים") זה גרם לפתיחה של הצוואר מבלי שנאלצו לפגוע בו באופן מלאכותי.
 

likush

New member
תודה תודה תודה ושוב../images/Emo51.gif../images/Emo24.gif../images/Emo140.gif

באמת המון תודה לכל מי שכתב, תמך, חיזק והגיב. טוב שיש עם מי לדבר. אני לא כל כך מבינה בזה אבל בביה"ח אמרו לי שהם ממליצים על לידה מוקדמת ולא על גרידה ועכשיו אני שומעת מהרבה נשים שהן מעדיפות גרידה על לידה מוקדמת למה כמה מה ואיך? המבולבלת
 

רותי ב.

New member
אממממ

גרידה כרוכה בהרדמה, כללית. לידה מוקדמת כרוכה בטיפול תרופתי לזירוז צירים, ואז לידה רגילה, ובגלל השבוע המוקדם, גם אין צורך בתרופות משקיטות כאבים. תתיעצי ברופא מיילד מה עדיף לך, בהתאם לשבוע ההריון, וכו´.
גדול, ולא לאבד תקווה. אפשר לנסות שוב (ולהצליח כמובן
אחרי מחזור ספונטני אחד או שניים. אני לא רופאה, זה על סמך נסיון של כל מיני...
המון.
 

karen01

New member
נסיון להבהיר

הי לילך, נראה לי שהרופא שלך ימליץ לך על הדרך שבה עושים בבית החולים שלו - כך היה אצלי - וכששאלתי על הגרידה באסף הרופא הוא אמר שקשה לו להתייחס לזה כי הוא לא עובד שם ולא מכיר. ההבדלים בגדול: 1. סיכון - בגרידה יש קצת יותר סיכון לפגיעה ברחם, וככל שהעובר גדול יותר כך הסיכון עולה. אני חושבת שמדובר באחוזים ממש נמוכים וזה לא נראה לי סיבה לדאגה. אני מכירה 2 שעשו את זה והן בסדר ובהריון שוב. כמו כן יש סיכון מסוים בהרדמה, אבל אם את בריאה זה לא צריך להדאיג אותך. 2. זמן - גרידה, כמו שנכתב לוקחת כלום זמן + כמה שעות להשגחה. לידה דורשת אשפוז ולוקחת בין יום ליומים - לי היו כאבים רק כמה שעות (אולי 5), ולא מתקמצנים על משככי כאבים כך שזה לא נורא כמו לידה רגילה. 3. חוויה טראומטית - הרוב חושבות שלידה מוקדמת של עובר מת (או שימות כתוצאה מהמעשה) היא טראומטית, וגם אני חשבתי כך, אבל להפתעתי דוקא את החלק הפיזי של האשפוז והלידה עברתי ממש בקלות ובלי משקעים - אולי בגלל שהחלק הנפשי שבא אח"כ היה לי כל כך נורא וקשה. וזה למרות שזה היה הריון ראשון שלי, ותמיד הלידה נראתה לי דבר נורא מפחיד. נראה לי שבעיקר חשוב להרגיש בטוחה עד כמה שאפשר - אני למשל הייתי כל כך שבירה שהעדפתי לעשות לידה קרוב למקום מגורי (להקל על ביקורים) ואצל הרופא שלי שאני מאמינה בו, מאשר להיסחב למרכז. כל זה כמובן נורא אינדיבידואלי. אגב, בבי"ח בני ציון בחיפה בו עשיתי את זה, זה מתבצע בחדר פרטי במחלקת נשים ולא מחלקת יולדות, מה שמקטין את הטראומה. אם זה יהיה רלוונטי (ואני מאוד מקוה שלא) תבררי את כל הפרטים.
 

vered4

New member
לפעמים למרות ההכנות ללידה מוקדמת

גם עושים גרידה. ואז גם נותנים חומר לצירים, יש צירים לפעמים עד 24 שעות, נותנים טשטוש שזה בכלל לא עוזר (לי), ובסוף עוברים גרידה. אני לא אהבתי את האפשרות של לידה מוקדמת, אבל זה תלוי בגיל ההריון, 16-17 שבועות לא כל רופא יכול לעשות גרידה. תשאלי את הרופא מה האפשרויות.
 

jole

New member
לידה מוקדמת

הי ליקוש, ליבי איתך על הבשורות, ואני שולחת חיבוק גדול. לגבי האפשרויות, אני דווקא בחרתי בלידה מוקדמת ואני שמחה שכך עשיתי (שבוע 16 וקצת). השיקול היה לשמור על תקינות ושלימות הרחם ולתת לעובר לצאת בדרך הכי "טבעית" שאפשר. לא רציתי לקחת אפילו את הסיכון הקטן ביותר שיש בגרידה לפגיעה ברחם. ובאשר לתהליך שעברתי - הגעתי לבית החולים בבוקר, בשעה 15:00 קיבלתי זריקת זירוז בערך בשעה 18-19 התחילו צירים חלשים וקיבלתי טישטוש , כשהתחזקו הצירים קיבלתי אפידורל- ומכוון שלא היה צורך להתחשב בעובר קיבלתי מנה כזאת שלא הרגשתי שום דבר והעובר נפלט בלי שהרגשתי. חזרתי הביתה להמון תמיכה ואהבה ובראש צלול וידיעה שאני מסתכלת קדימה. את הבכי על מה שקרה עשיתי בסופשבוע לפני ה"לידה" וכל מה שעיניין אותי כשחזרתי הביתה זה לשקם את הגוף- פיזית, לחזור לשיגרה, לחכות למחזור הראשון ויאלה, קדימה ל"עבודה". שוב כמו שכתבנו פה מספר רב של פעמים, כל אדם ואופן ההתמודדות שלו. אף אחד לא מכיר אותך כמו את עצמך וכשאי שתשבי עם עצמך לבדוק איזו דרך תהיה הנכונה עבורך (כי אין דרך קלה). ושוב שולחת חיבוק גדול. אם תרצי לשמוע עוד פרטים תשלחי לי מסר ואני אצור איתך קשר.
 

ליבת

New member
להוסיף משהו בקשר ללידה מוקדמת

אני עברתי לידה מוקדמת בשבוע 18, נאמר לי על ידי הרופא שלידה עדיפה על גרידה גם בגלל שהיא לא פוגעת ברחם ואני עברתי כמה ניתוחים ושתי הפלות קודמות ולכן האפשרות הזאת הייתה נראית לי סבירה. היינו במצב נפשי מאוד קשה, זה היה הריון מאוד קשה ועד שהגענו לשלב הזה היינו בטוחים ששום דבר רציני לא יקרה לנו, ולצערי הרב זה קרה, אמרו לנו שלמרות שלידה מוקדמת כרוכה בזירוז וצירים וכאבים היא עדיפה ובטוחה, אמר לנו זאת פרופסור גדול והלכנו עם הדעה שלו. עברתי את התהליך בבית חולים בלינסון, קיבלתי זירוז בשעות הצהרים, העובר נפלט מאוחר בערב וגרידה עברתי בלילה, חייבים לעבור גרידה אחרי הלידה לניקוי הרחם כיוון שבשבועות הנ"ל השיליה לא יוצאת לבד. בקיצור רב, בגרידה פגעו לי קשות ברירית הרחם, נודע לי זאת רק אחרי 4 חודשים שלא קיבלתי מחזור וסבלתי מכאבי בטן איומים, כל הרופאים שהלכתי אליהם טענו שזה עדיין קשור להפלה מאוחרת והגוף לא התאושש עד שיום אחד כמעט התעלפתי מרוב כאבים, עשו לי צילום רחם וגילו הדבקויות תוך רחמיות מאוד קשות, עברתי שתי הסטרוסקופיות ניתוחיות, הרירית לא צומחת כמו שצריך, הדרך עוד ארוכה, עברה כבר כמעט שנה, הגוף מסרב להתאושש, פגעו בו קשות, אני עדיין מתמודדת עם זה , התבגרתי עד כמה שאפשר על הכאב באבדן הריון רציתי להמשיך הלאה, אבל איך ממשיכים אם בעקבות ההריון הזה הכל השתבש וכרגע באמת אין לי מושג אם מתישהו זה יסתדר, זה מזכיר לי כל יום את מה שאבד. אני עוברת כרגע טיפולים, לא כל כך מזיז לרירית שלי, אני חושבת שאני אקח הפסקה ארוכה ואחליט עם עצמי לאיזה כיוון ארצה לפנות. מה שאני רוצה להגיד שאין לי מושג מה עדיף, עברתי גם וגם, הלידה הרבה יותר קשה מבחינה פיסית ונפשית, מה שבטוח ממליצה לבדוק היטב מי הרופא שיבצע לך את הגרידה!!!!! מאוד מאוד חשוב כי הנזק הוא מאוד מאוד קשה שיהיה רק טוב, וחג פורים שמח עד כמה שאפשר!!!! אספר לכם את שאר הסיפור בהזדמנות אחרת!!!
 

שילגיה31

New member
לידה מוקדמת.....

עבורי לא היתה בחירה אפילו.. סתם כך באמצע הלילה להתפס לכאבים איומים!!!!!!! ולפני שהבנתי מה קורה ...ירידת מים.. שבוע 26!!! אני הגעתי הישר לחדר לידה.. מוכנה ללידה עצמה.. בלי הכנה נפשית כלשהיא! מידי פעם יוצא לי להתקל בסיפורים נפלאים ... על לידת פג בשבוע מוקדם יותר.. על התקדמות נפלאה... חבל שלי זה לא קרה.... שילגיה
 
../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif../images/Emo25.gif../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif

זה רק בשביל ההתחלה. אני ממש לא יודעת מה להגיד לך. אני פשוט אבכה בשבילך אני חושבת. מליון חיבוקים אני שולחת לך ועוד אחד. אני כמו רבות אחרות כאן ורבים אחרים אהיה כאן תמיד בשבילך. ולשאלתך - את יכולה להכנס להריון מיד אחרי שתקבלי את המחזור הראשון. היום כבר לא מחכים הרבה. ואני כל כך מאחלת לך שתקלטי מהר ותחבקי בעוד שנה אוצר מדהים בידיים.
 
למעלה