שרון: חיילי צה"ל הם המוסריים ביותר ואני ...

שרון: חיילי צה"ל הם המוסריים ביותר ואני ...

שרון: חיילי צה"ל הם המוסריים ביותר ואני סומך עליהם
נכתב ע"י: גל ברגר, רנית נחום-הלוי

הללו נהרגו במהלך חילופי אש עם מחבלים או עקב טעות בזיהוי; קצין בכיר בצה"ל אמר היום, כי לצד סיכול למעלה מ-100 פיגועים ומעצר של כ-2,000 מבוקשים, צה"ל מבצע הקלות לפלשתינים; ראש הממשלה: לא להיתפס לבהלה ולפקפק בצה"ל

ראש הממשלה אריאל שרון אמר היום לכתבים בכנסת (ד`, 8.12.04) כי הוא סומך על חיילי צה"ל. "חיילי צה"ל עומדים במערכה קשה מאד יום ולילה. יש לראות מול מי הם מתמודדים לפני ששופטים אותם".

"הם מתמודדים מול החבורה השפלה ביותר של רוצחים נוראים ביותר. יש להעריך מה שעושים חיילי צה"ל העומדים במערכה זו. אם יש תקלות ראוי לבדוק אותן, לא להיתפס לבהלה ולפקפק בצה"ל. חיילי צה"ל הם המוסריים ביותר בפעולותיהם, מכל צבא אחר בעולם שאני מכיר, ויש להתברך על כך. אני סומך על צה"ל".

ראש הממשלה התייחס גם לדיווחים על פריצת דרך במו"מ עם הפלשתינים והמגעים להפסקת אש, ואמר כי מדובר בהפסקת אש בין הפלשתינים ובין עצמם. "ישראל אינה שותפה למגעים. עם זאת, אם לא יהיו פיגועים, ישראל תשמור אף היא על שקט, למעט פגיעה בפלשתינים המתכננים פיגועים", אמר שרון.

דברים אלה נשמעים בתגובה לדברי קצין בכיר בצה"ל בתדרוך עם הכתבים באזור רמאללה, אשר אישר, כי מאז תחילת השנה נהרגו בפעולות צה"ל בשטחי יהודה ושומרון 29 פלשתינים חפים מפשע שלא היתה להם כל נגיעה לפעילות טרור. הללו נהרגו בחילופי אש בין צה"ל למחבלים או בעקבות טעות בזיהוי.

כמו כן, בפרק זמן זה, נהרגו עוד 119 אזרחים פלשתינים מירי כוחות צה"ל. רובם נהרגו מירי תגובה של הכוחות לאחר שיידו אבנים ובקבוקי תבערה. עוד מסר הקצין הבכיר, כי מאז תחילת השנה סיכל הצבא למעלה מ-100 פיגועים ויותר מ-2,000 מבוקשים נעצרו.

עוד נמסר, כי 119 מחבלים נהרגו בתקופה זו במהלך הפעילויות השונות של צה"ל בשטחי הגדה, בהם שלושה מחבלים שחוסלו בעקבות הערכת המודיעין, כי ניסיון לעוצרם, יסכן בצורה בלתי-סבירה את החיילים.

לצד הנתונים, מדגישים היום בצה"ל, כי פלשתינים רבים מאוד נפגעים ונהרגים מאש של מחבלים, אשר בניסיון לפגוע בחיילי צה"ל, יורים ללא אבחנה.

בצה"ל מסכמים את שנת הפעילות בקביעה, כי הטרור שינה צורה ונמשך ביתר שאת. יותר חוליות והתארגנויות מופעלות מחו"ל והמחבלים מקבלים סכומי כסף גדולים בשווי אלפי דולרים עבור כל פיגוע כנגד הכוחות. המחיר עולה, כאשר מדובר בפיגוע נגד אזרחים בתוך הקו הירוק.

עוד ציין הקצין הבכיר, כי צה"ל מבצע שינויים מרחיקי לכת בשטחים למען שיפור שגרת חייה של האוכלוסייה הפלשתינית. בין צעדים אלה: הסרת מחסומים וחסימות עפר, הוספת נקודות למעבר סחורות ופעילות מוכוונת ונקודתית, "ולא טנקים השועטים בתוך הערים".

עודכן ב- 08/12/2004 16:26:00
 
למעלה