תקלה בסליל כרית אויר. עד כמה העסק מסובך?

תקלה בסליל כרית אויר. עד כמה העסק מסובך?

רכב קיה ריו [ידני, מנוע 1.25 בנזין 4 צילינדר ייצור 2012] נדלקה אתראת כרית האויר בצבע אדום
חבר בעבודה ניסה לחבר "דיאגנוזר" [OBD] אבל לא נמצאה תקלה כנראה שזה טוב לאבחן רק מה שמדליק את נורת צ'ק אנג'ין...
הרכב נבדק במוסך הגדול והמורשה בתל אביב-יפו מטעמו של היבואן. חיברו המחשב ופיענחו האתראה שסליל כרית האויר בהגה אינו תקין.

החלק של חברת קיה הוא 93490-1W110
עלות החלק 550 שח + מע"מ.
המחיר באי ביי כ40 שח כולל משלוח. [החלק משותף כמובן גם ל... יונדאי].
לאור חיבתי לעבודה איכותית ברכב, התחלתי לחשוב על ביצוע בעצמי אבל לא לפני התייעצות עם מומחי הפורום הזה.
אחפש כמובן סירטון המדגים את אופן הביצוע ואבחר ממי להזמין בחו"ל.
להלן דוגמאות ויש עוד הרבה. הראשון שהבאתי הוא סתם מראה את החלק:
https://www.youtube.com/watch?v=ciaOT8Us3Tc
השני מראה גם איך לבצע:
https://www.youtube.com/watch?v=yxmP37IEv0M
אבל יש כנראה עוד סירטונים טובים יותר
 

חן 1111

Active member
לא מסובך מדי. צריך להקפיד על כמה כללי עבודה נכונים

רק שים לב שמה שמצאת באיביי במחיר הזה הוא חלק תחליפי ממקור די מפוקפק. אתה לא יכול להשוות את זה למחיר של מקורי, ולא הייתי סומך על חלקים כאלה במערכות בטיחותיות.
חלק מקורי באיביי עולה לפחות 200 שקל.
 
האם תוכל להסביר מהו הרכיב המפוקפק?

האם הקפיץ ייצור קצר חשמלי?
האם יזיק לכרית האויר? [האם הכרית מורכבת ומפורקת ויושבת מעל לחלק המדובר, לא?
&nbsp
האם לא יאפשר סיבוב ההגה? יתקע את הסיבוב?
האם יפעיל את כרית האויר בלא צורך?
האם יישרוף את הכרית כי מתחמם?
וכד' וכד'?
מה הכשל שאתה צופה ?
&nbsp
ובנוסף, האם ניתן לבדוק את תקינותו למשל חשמלית ע"י בדיקת ההתנגדות החשמלית או בדיקה מכנית, שמאפשר סיבוב ההגה X פעמים כמו הסיבוב בזכות החלק המקורי...
&nbsp
הקשתי המספר באי ביי וקיבלתי טווח מחירים מ40 ועד לפחות מ200...
כמדומני שבמחיר כ130 ראיתי שמצורפת הקופסה של יונדאי קיה עם מספר החלק.
לאלה האחרים רשום במפורש שמתאים לקיה ולמספר החלק המדובר + אחריות לשנה...
&nbsp
אודה לך אם תוכל להתמקד ב39 שח? מה פגום שם? האם פגום בהכרח? ומהו הסיכון?
נקודת המוצא שלי שגם החלק המקורי מיוצר בסין... ודווקא ה38 שח זה מHK
 

חן 1111

Active member
קשה לקבוע. אבל חלקים זולים במיוחד הם באיכות נמוכה

זו יכולה להיות איכות החומרים, המגעים, החיבורים החלק המכני...
והתוצאה יכולה להיות בעיקר כשל בדיוק כמו שקרה לך, רק שזה יקרה מהר יותר. בחלק כזה הכשל יהיה בעיקר נתק או קצר, שיגרום להידלקות הנורה (וכמובן שכרית האוויר לא תפעל בשעת הצורך), ויהיה צורך להחליף אותו שוב.
אפשר לבדוק תקינות ברגע ההתקנה, אבל שוב, אני מניח שכחדש הוא יהיה תקין, פשוט אי אפשר לסמוך על אורך החיים של חלק כזה.
שים לב שבחלקים הזולים באיביי מצויין brand: unbranded, ואילו ביקרים יותר כתוב OEM כלומר היצרן שמייצר גם את החלק המקורי עבור קיה.
לא מזמן החלפתי סליל הצתה, וקניתי תחליפי סיני זול (200 שקל במקום 600 שעולה המקורי). החזיק לי פחות משנה כשהמקוריים החזיקו בערך 12 שנה. אז זו דוגמה שהזול עולה לך ביוקר.
 
לכל הפחות לנתק את המצבר למספר דקות ארוך

כדי שלא תתפוצץ לך הכרית בפרצוף
&nbsp
חוץ מזה לפרק את ההגה ולהחליף
 

חן 1111

Active member
נכון, אבל לא מספיק.. צריך גם להביא את ההגה לאמצע המהלך שלו

לפני שמפרקים את גלגל ההגה. וצריך לוודא שהסליל באמצע המהלך שלו בזמן שמתקינים אותו. יש סלילים שמגיעים מקובעים, ויש כאלה שצריך לספור סיבובים מקצה לקצה. אם לא עושים את זה אז הוא עלול להיקרע אחרי ההתקנה.
 

boriska1

Member
ובנושא דומה

לפני כשבוע כתבתי על 2 בעיות:
א.מדי פעם נדלקת נורה בקרת היציבות.אני חושב שהבעיה נפתרה אחרי שניתקתי את המצבר לכחצי שעה.נראה.... עד עכשיו בסדר.
ב.ללא קשר לזה (לדעתי) נדלקת וממשיכה לדלוק נורת כריות אוויר.הלכתי למכונאי, בדק את החיבורים והם בסדר.סימן שיש בעיה אמיתית.וכאן יש לי שתי שאלות:
א.ייתכן שזה פיוז? או הפיוז הזה היה משפיע גם על דברים אחרים.
ב.יש לי ריקול לרכב.צלצלתי לחברה אין להם את החלק,אין בארץ וממתינים מחו"ל.לא יודעים מתי יגיע.אני מתכוון לטפל בבעיה אצל החברה,לפחות הדיאגנוסטיקה.האם ,פרט לכך שאין לי כריות אוויר,אני יכול להזיק למערכת זו אם אמשיך לנסוע כך?
 

em28

Well-known member
אם המנורה דלוקה באופן קבוע - לא תעבור טסט

 

sodedh

New member
שאלה
החלפתי סליל כרית אוויר (תחליפי) בהגה במיצובישי לנסר קלאסיק 2007. רכשתי את החלק ב ebay . לאחר ההחלפה נורית SRS עדיין דולקת, מה יכולה להיות הבעיה?
 

חן 1111

Active member
שאלה
החלפתי סליל כרית אוויר (תחליפי) בהגה במיצובישי לנסר קלאסיק 2007. רכשתי את החלק ב ebay . לאחר ההחלפה נורית SRS עדיין דולקת, מה יכולה להיות הבעיה?
למה החלפת? כנראה שהבעיה היא לא בסליל הזה.
 

Haim_Gds

Member
איך הגעת לזיהוי התקלה שזו כרית האוויר?
קרה לי משהו דומה, מניע את הרכב וכל האורות ESP SRS דולקים... נוסע למוסך על סף התקף לב ותוך כמה דקות מתקנים את התקלה (מפסק דוושת הבלם, 50 ש"ח מפסק ועבודה). אלא מה, האור נשאר דולק עד שהתקלה נמחקת עם סורק חיצוני.
 
למעלה