ABS ומחשב צמוד אליו תקולים.

  • פותח הנושא u m h
  • פורסם בתאריך

u m h

Member
נדלקו לי שתי נורות אזעקה - לחץ אוויר וסכנת החלקה. סוזוקי סלריו בת 4 שנים.
בדקתי - ולחץ האוויר תקין.

בבדיקה במוסך קבעו שהמחשב תקול, אממממה - המחשב מחובר כיחידה אחת עם מערכת ה-ABS.
עלות תיקון/ החלפת היחידה - מעל 9000 שח. עכשיו בודקים אם ניתן להשיג זול יותר, משומש או משופץ.

מה הייתם עושים במקרה זה ?
האם לדעתכם יש סכנה בטיחותית בנהיגה ברכב כזה ?

האם במקרה יש אולי תביעה יצוגית על תקלה כזו ברכבים נוספים ?
 
לא הייתי ממהר לקבוע שזה המחשב, מכיוון שהרכב די חדש, ומחשבים לא מתקלקלים כל כך מהר. נראה לי שהמערכת מנוטרלת כרגע. נסה אולי לראות בספר הרכב וברשת (בכל שפה זרה שאתה מכיר) איך מאפסים את מערכת לחץ האוויר (אולי TPMS MODE במסך, ואז מעבר בין COMFORT/ECO/COMFORT, ונהיגה לצורך לימוד המערכת), ומה מופיע שם בנושא. אולי רק חיישן בודד תקול.

לידע כללי, במקרה של נורית תקלה, במוסך אמורים לחבר סורק לרכב שייתן את קודי התקלות (5 אותיות וספרות לקוד), וכדאי להידחף, לראות ולרשום/לצלם אותן. קוד כזה יכול לעזור להבין על מה הבעיה, וכרגע אין לנו את זה. אולי שווה שתחזור למוסך ותדרוש לראות (לא שיזרקו לך סתם קוד) את זה, כי שילמת על הבדיקה, ואין לך את התוצאה שלה. לדעתי, תוצאות בדיקה אמורות להופיע בחשבונית.
 

u m h

Member
תודה רבה לך.
נתחיל מהסוף - עד כה לא שילמתי ולכן אין בידי שום מסמך יתכן שאוכל לקפוץ למוסך כדי לבקש לראות את המסמך שהיה על שולחנו של מי שטיפל בי.
כרגע הם מחפשים יחידה חלופית מפירוק וכד' ויודיעו לי מה מחירה.
נראה לי שגם אם יהיה המחיר 50% זול יותר ( כ-4500 שח ) עדיין יהיה יקר מדיי.
מאחר שבדקתי את לחץ האוויר אני משוכנע שהוא תקין. אם היה לי רכב ישן סביר שלא היה לו ABS ובכל זאת כשיר לתנועה.
מכאן אני מניח שאין סכנה בטיחותית בנהיגה סבירה ברכב.
נכון ?
 
מחפשים יחידה חלופית מפירוק, או את מהות הקוד/ים שקיבלו. כפי שכתבתי, המערכת כנראה מנוטרלת כרגע, והנהיגה היא בלי המערכת כמו בימים עברו.
אכן המחיר יקר, ולכן כדאי לראות את הקוד/ים כדי לנסות לוודא האם אכן מדובר במחשב.
 

u m h

Member
מקווה שהצלחתי להביא את הנתון שבקשת.

שוב תודה.
 
יפה, אני מקווה שלא שירבטו את זה סתם כשבאת לבקש כדי לתת לך משהו. עכשיו אתה יכול לעשות קצת שיעורי בית על הנושא לפני שאתה זורק אולי אלפי ש"ח. עם הקוד בצירוף המילה סוזוקי ופורום, למשל, לחפש ברשת (באנגלית או בשפה זרה אחרת שאתה יודע, לא חסרים דיווחים על התקלה), להכיר קצת את הנושא. זה תמיד מומלץ כשנדלקת נורת תקלה ברכב.

מוזרה תקלה כזו ברכב כל כך חדיש, אני מקווה שאם הרכב טופל במוסך מורשה יבואן, לא חמדו על החלק החדש שלך, והתקינו בטיפול חלק משופץ שכשל עכשיו. או שאולי גם פשלה של סוזוקי. אתה יכול להיעזר בנושא, כולל נסיעה עכשיו או שלא, גם ב-carsforum.co.il בצירוף הקוד.
 

חן 1111

Active member
מצטרף לשאלה, האם זה קרה אחרי תיקון כלשהו או תקלה כלשהי? החלפת צמיג או תיקון כלשהו במערכת הבלמים...
 

u m h

Member
זה קרה לגמרי במרה בנסיעה מהצפון הביתה.
התקשרתי כבר למוסך מורשה אחר של סוזוקי ושם נאמר לי אותו הדבר פרט להערה שאם אתקן אצלם זה יעלה לי יותר....

אגב, האם לצורך קביעה של מצב המצבר צריך לנתק אותו מהרכב או שניתן לבדוק את מצבו מבלי לנתק ?
אני שואל כי בטופס שצילמו לי יש הערה לגבי מצב המצבר.
 
לא רואה סיבה לנתק את המצבר מהרכב לצורך קביעת מצבו, ולא רואה את המצבר קשור לבעיה.
 

u m h

Member
מנסיוני בציוד ממוחשב למדתי שRESET של ניתוק טוטאלי מהחשמל עשוי לעזור להחזרת היחידה לפעולה תקינה. אפ' כבוי והדלקה באמצעות מפסק ראשי לא דומה לניתוק פיזי של מתח המקור. חשבתי לנסות לנתק את המצבר לגמרי ולראות אם אולי השתנה משהו באזעקות הנ"ל.

בדוח הטיפול בבעיה במוסך כתבו לי המלצה להחליף מצבר כי הוא 56%. לא יודע אם הנתון הזה באמת מחייב להחליף מצבר, אבל אם הם ניתקו אותו מהרכב לצורך קבלת תוצאה כזו אין צורך שאנתק את המצבר בעצמי כדי לבדוק אם הניתוק מחזיר את הABS לתיקנו.
 
למעלה