אמא (ליום האם)

הבת של

New member
אמא (ליום האם)

אמא אמרתי שלום והיא חייכה. חיפשתי את הפרמננט הצבוע בקפידה שעשתה אצל קלרה. הלבן הסתור על ראשה, השערות הבודדות מעל שפתה המשתרבבת ובשיפולי סנטרה המדולדל, סיפרו שהיא כבר אישה אחרת. זוויות פיה נמשכו מטה כפיו של קרפיון שתקן. כפופה הלכה, כאילו מנסה לייצב את גופה. החלוק היה מכופתר ברישול, נקב אחד מיותר בקצהו התחתון וכפתור מיותם בקצהו האחר. הידיים תומכות זו בזו שלא תרעדנה. השדיים נפולות, ללא חזיה תומכת. כתמים. פחדתי להתקרב. רציתי לנשק. מבטי נדד. העיניים החומות הטובות שלה כבו, התרוצצו הנה ושוב, והיו לפתע קטנות מדי. חיפשתי את אמא. והיא האשה הזאת, סיפרה לי על בת אחת שיש לה וקוראים לה בתיה, שלא ראתה כבר הרבה זמן. הלכתי. וכשבאתי שוב, המשיכה אמא לחפש אותי, ואני ידעתי ששתינו כבר לא נמצא.
 

בת יוסף

New member
לבך המוכשר ראוי שיוצא אל האור ../images/Emo63.gif

מרגשת כל פעם מחדש.
 

הבת של

New member
תודה מאמי

נתתי למישהי לקרוא את הקטע והתגובה שלה הדהימה אותי. היא אמרה לי שיש בזה מידה של אי כיבוד אם בגלל התאור הלא מכובד והמעליב. הייתי בהלם. הדברים נכתבו מהצנטרום של הקישקעס בכאב אדיר המבכה את ההוויה הנקראת אמא שלי, והיא מדברת איתי על עלבון ואי כיבוד. נשכתי שפתיים ונעלבתי בעצמי. כאן אני בטוחה שהדברים מתקבלים אחרת.
 

א ת י 10

New member
בתיהל´ה - לא צריך להיעלב מכל אחד

ואחת. נו באמת, מי שלא מבחין כמה חמלה, כמה הזדהות, כמה כאב ובעיקר כמה אהבה יש בתיאור שלך - זב"שו/ה. אנחנו כאן כולנו מבינים, מזדהים, כואבים ומתגעגעים יחד איתך. לראיה - אפילו מיקי החדשה שזה מקרוב באה. כמו שאמרתי - לא תמיד כדאי להיעלב. לא כל אחד שווה שיעלבו ממנו. אני מנסיוני למדתי שהיעלבות בהרבה מקרים גם היא סוג של בחירה - צריך רק לקחת את הפיקוד מהטייס האוטומטי של התגובות.
 

tiyah

New member
בתיה...

יש בתאור כל-כך הרבה עדינות, רגש, אהבה וכאב עד כדי המחשה פלסטית של אמא. רואה אותה נגד עיני, כמו דיוקן של רמברנדט, ניצבת בתאורה עמומה, את מאירה את פניה. רואה את הגעגועים והכמיהה. רואה את חבל הטבור.
 

בת של

New member
בתיה´לה יקרה

נגע מאד מאד לליבי. לא רק שבחרתי בטעות שם כמו שלך אבל התאור שלך את אמא מתאים גם לאמא שלי שזה מדהים, רק בשינוי קל שאמא שלי כבר לא הולכת אפילו כפופה, היא יושבת בכסא גלגלים ואומרת לי "כן?! את מיקי? אני מחכה למיקי הבת שלי..." כואב כואב כואב אבל החיים חזקים מהכל מיקי
 

הבת של

New member
תודה מיקי

כתבתי את זה לפני שנתיים ליום האם, לאמא שהחודש ימלאו 26 שנים למותה. מה שמעיד לדעתי שההורים אף פעם אינם מתים הם רק עוברים לגור רחוק מן העין.
 
אח שלי צלצל אלי אתמול:

"ביקשת שאזכיר לך כשיום האם..." אחי החמוד. זכר להזכיר לי, שלא אשכח לברך אותה, ושלא תעלב לי שוב. שלא תיפגע. הקשר הזה... הקשר הזה בעד השמחה שלה. הערבות ההדדית ביני לבין אחי בחובה לשמח אותה. שמא... שמא... יום האם. בתיה, כבר בפעם הראשונה שקראתי את השיר בזמנו, בא לי לבכות. יום אם שמח. יום אב. יום המשפחה. לכולנו - אבות אמהות בנים בנות אחים. מיכל.
 

גילי 10

New member
בתיה´לה

אני יושבת לי, קוראת ובוכה. ממש בוכה, על האמא, ועל הבת , עלינו. אוהבת את הסגנון המיוחד, המצומצם, המרומז שלך, שמשאיר לנו לחשוף את הרגשות שמאחורי מיעוט המילים.
 
למעלה