בלוג במערכת פרטית או במערכת כללית?

בלוג במערכת פרטית או במערכת כללית?

* בלוג במערכת פרטית - בלוג היושב על אחסון באופן נפרד כמו אתר ואינו שייך לקבוצה או למערכת בלוגים מסויימת. מערכות בלוגים כאלו (בלוגים יחידים) נבנים על ידי מערכת WordPress ומערכות אחרות. * בלוג במערכת כללית - בלוג הנמצא בין קבוצה גדולה של בלוגים ושייך למערכת מסויימת, כגון הבלוגיה של תפוז אנשים, ישראבלוג או רשימות.
מה אתם, כבלוגרים, מעדיפים? ובמה אתם משתמשים? מהם לדעתכם ההיתרונות במערכת פרטית או במערכת כללית, ומהם החסרונות? אישית אני כותב במערכת כללית (הבלוגיה), ומעדיף קצת יותר את השימוש במערכת כללית ממספר סיבות - ראשית, אין צורך לדאוג לעניינים טכניים ואחסון. הרבה פחות כאב ראש. שנית, אני יודע שיש באפשרותי, במסגרת זו, לקדם את הבלוג על מנת שקוראים רבים יקראו אותו. במידה ואכתוב במערכת פרטית אצטרך לעבוד קשה יותר על קידום הבלוג ברשת (מניסיון). לעומת זאת, במערכת כללית, כגון הבלוגיה של תפוז, יש לא מעט פרסומות ולפעמים ישנן גם מגבלות שונות - במידה ויש משהו שחסר לך ואין אותו במערכת, אתה קצת בבעיה, כלומר טיפה מוגבל במקרים מסויימים. אני לא מעדיף בהרבה את הכתיבה במערכת כללית - גם מערכת פרטית עדיפה באופן מסויים. בין הדברים שאני יותר אוהב במערכת פרטית היא החופש ואי המגבלות בנוגע למראה והמפרט הטכני של המערכת - במידה ויש לך את הידע הנחוץ, אתה יכול לשלוט על כל דבר במערכת הבלוג שלך ולשנות הכל כרצונך. אך כמובן שזה צורך בזמן, כוח וידע. לאלו שאין את הדברים הללו, זה קצת יותר בעייתי, אך לא בהכרח פחות משתלם מבחינת ה-"חופש" והמגבלות.
 

TheWhiteTigris

New member
אני מעדיף כללית

כי פרטית יש יותר מידי כאבי ראש - לערוך את כל הבלוג, רשימת התפוצה בד"כ לא מקרית ואין אינטראקציה עם בלוגרים אחרים כמו בבלוגיה, טבכללי, נוח שמישהו אחר אחראי על הכל, כך שאני רק דואג לעיניינים שלי.
 

CrazyYoYo

New member
במקרה שלי, כללית.

כי אני מעדיף שהבלוג יותר פתוח לשאר הגולשים, שיותר קל לפרסם ולקדם וגם הכל כבר שם חוץ מטקסט שאני צריך להכניס (ואולי פה ושם עיצוב, אבל זה שולי). כמובן שהיתרון הזה הוא גם חיסרון, במידה ורוצים לשמור על סודיות מסויימת ברשומות, כי מאוד קל לאתר בלוג של משתמש מסויים (דרך תפוז, לא יודע מה עם ישראבלוג..). אבל אצלי אין צורך בלהסתיר את הבלוג אז אני משתמש במערכת הכללית. יותר פשוט ונוח
 

Seidman

New member
מעדיף דווקא פרטית

נכון שמערכת ציבורית כמו הבלוגיה נותנת יתרונות יחודיים כמו חשיפה גדולה ואפשרויות ניהול בלוג רחבות מאוד יחסית למערכת פרטית אבל העובדה כי זו מערכת ציבורית שהבלוג יכול בקלות להבלע בתוך שטף הבלוגים הקיים במערכת, בכל זאת לטעמי המערכת הפרטית נותנת את היתרון שאין למערכת ציבורית - הבלעדיות. כאשר נכנסים לבלוג שלך במערכת פרטית - הכניסות הם ישירות לבלוג שלך מכיוון שאותו אדם רצה להכנס לבלוג (ובלא בטעות). כלומר, קהל הקוראים נאמן יותר ואמין יותר (מבחינה מספרית), כך שאתה יודע בוודאות כי הם מתעיינים בבלוג. מה שבעייתי הרבה יותר במערכת ציבורית. בנוסף, בלוג במערכת פרטית, כמו שהוכח בעולם וגם פה בישראל עם מספר בלוגים פרטיים (בניהם אפשר אפילו להכליל את אתר note) שהפרטיות נותנת יותר "לגיטימציה" לדברים הנאמרים בבלוג. כלומר לדברים הנאמרים בבלוג פרטי, מסתבר שיש יותר "כוח" והשפעה. וזה בהחלט עניין חשוב לבלוגרים שמעוניינים לקדם את הדברים שלהם מעל הבמה הזו. אם יהיו שגיאות זה רק כי אני אחרי לילה כמעט ללא שינה
 

0r0r

New member
נמנמ

עשית פה הכללה לא נכונה. גם לבלוג שהוא חלק ממערכת ישנן כניסות לא מקריות אלא מישהו שמתעניין בבלוג וכו'. הבלוג (במערכת כללית) עצמו לא יכול להיות ממש ייחודי מבחינת האפשרויות והעיצוב לעומת שאר הבלוגים באותה מערכת (לגבי העיצוב אפשר להתווכח. גם עם מגבלות שקיימות במערכות כלליות אפשר להגיע לתוצאות עיצוביות יפות עם קצת חשיבה) אבל הגיוני שאם מישהו ראה רשומה מעניינת (במקרה או לא במקרה) הוא ימשיך לעקוב אחרי הבלוג ושאר ההתקלויות בו לא יהיו מקריות. מהבחינה הזו אני לא ממש רואה הבדל. ההבדל היחיד בחשיפה לרשומות הוא בהמלצות שקיימות בדרך כלל במערכת כללית (אני הצגתי את זה קודם כמשהו טוב, אתה מעלה צד אחר של זה. כרגיל אפשר להתווכח) ובסידור בקטגוריות (אנשים לפעמים יחפשו בלוגים לפי הקטגוריות ותחומי העניין שלהם)
 

Seidman

New member
אתה מנסה לתפוס אותי במילה?

ברור שגם בבלוגים ציבוריים רוב הכניסות הן כניסות לא מקריות, אך לטעמי וכך גם אני יודע מאנשים בעלי בלוגים פרטיים, שבכל זאת יש ערך רב יותר לכניסה. וכן, אולי הבעיה היא בחשיפה, אבל אנשים שיכנסו לאתר, ברוב המקרים גם הם קוראים קבועים ולכן זוהי כניסה מבוקרת יותר.
 

0r0r

New member
כן

התלבלבת קצת במינוח. "בלוגים ציבוריים?"
. לגבי הכניסות אני לא מסכים. לדעתי ערך הכניסות הוא בדיוק אותו דבר, רק שלבלוג שהוא חלק ממערכת בלוגים כללית ומסודרת יש מידי פעם קידומים/פרסומים שונים שיקפיץ להם את הסטטיסטיקות בקצת. במצב כזה (של קידום/פרסום/המלצה/איך שתקרא לזה) ברור שחלק מהכניסות הן חד פעמיות וסתמיות אבל במצב רגיל של בלוג, גם בבלוג שהוא חלק ממערכת כללית הכניסות בדרך כלל הן כניסות מכוונות מתוך מטרה לקרוא/להתעדכן. החלק של הקידום כאן הוא בהבאת גולשים סתמיים מידי פעם לבלוג שחלקם יכולים להפוך גם לקוראים קבועים, וזו גם המטרה העיקרית של הפרסום במערכת כזו. בוא נקבע שבענייני בלוגים אני תמיד צודק.
 

0r0r

New member
תלוי

לכל מערכת יש את היתרונות/חסרונות שלה. אני משתמש בבלוגיה בגלל הקידומים והחברים. עם השינויים שראיתי שיהיו בעתיד (הרחוק, כמו תמיד) אני גם לא רואה סיבה לעזוב. מערכת פרטית וחיצונית עדיפה מבחינת דינאמיות ויכולות התאמה אישית בעזרת תוספים שנוצרו עבורה ובעזרת התעסקות עם הקוד למי שיודע ובהחלט הייתי משתמש באחת כזו אם הייתי יודע שיש סיכוי שמישהו מלבד החברים שלי יקרא שם ואולי הייתי גם בונה משהו עצמאי נטול באגים שיש בכל מערכת מוכנה ופחות מגבלות. ואם נכנסים רגע לתחום בניית האתרים, לפעמים קל יותר לבנות משהו עצמאי מאשר להתעסק בקודים מורכבים שאחרים כתבו.
 
אני לא מסכים

אתם אומרים שבבלוג פרטי "אין סיכוי שמישהו מלבד החברים שלי יקרא שם" זה ממש ממש לא נכון חוץ מההמלצות של תפוז בדף הראשי וטבלת המקובלים של ישרא - אין שום הבדל בין קידום בלוג במערכת כללית לבין בלוג פרטי. וממילא, הדף הראשי של תפוז והטבלה של ישרא הם לא כלי הקידום כל כך מרכזי ומשפיע, לפי דעתי. אני לא רואה שום הבדל בנושא הזה. חוץ מזה, זה עניין של קהילות שימו לב שאין הרבה קשרים בין בלוגרים מישרא ולבין בלוגרים מתפוז זה לא מקרי. הקהילה מזינה את הכתיבה, הבלוגרים מגיבים והתגובות גורמות לכתוב יותר ומה הקטע? הבלוגים הפרטיים הם לא אי בודד כמו שאתם אולי חושבים הם דווקא מקושרים היטב. קודם כל יש את הקהילה של האתרים הפרטיים, שהם מהווים קהילה לעצמם, והפוסט מפופאפ ממחיש את זה והם כמובן מקושרים טוב לאתר רשימות חוץ מזה, לדעתי בלוג פרטי, שמחוץ לחממה של ישרא ותפוז מקבל איזה התייחסות מיוחדת, בכלל מצד הרשת הכללית. הוא נתפס רציני יותר. ובגלל זה לבלוג פרטי דווקא לא מתקיים המשפט הזה "אין סיכוי שמישהו מלבד החברים שלי יקרא שם" דווקא בתפוז וישרא קוראים רק אנשים קרובים אליך יותר מתוך החממה הקהילתית, ובבלוג פרטי יש פוטנציאל גדול יותר לצאת מהבועה.
 

0r0r

New member
יפה לי להתחיל לכתוב הודעות ארוכות

(יחסית לשטויות שאני כותב בבלוג) לא אמרתי שאין סיכוי שיקראו. אמרתי שלדעתי הסיכוי קטן יותר. מתוך כל הבלוגים במערכות האלה, ברור שיש כמה אלפים טובים (ויותר) שאין להם כניסות למרות שהם חלק ממערכת כללית של בלוגים ובלה בלה. הסיכוי שיקראו משהו בבלוג פרטי, לדעתי, לפעמים הרבה יותר קטן מהסיכוי שיקראו אותו במערכת כללית. אם אתה לא נוהג להציף פורומים, להגיב בבלוגים או לא יודע איך להביא לעצמך יותר גולשים, לדעתי (כמה פעמים כבר אמרתי את המילה הזו?), הסיכוי שיקראו משהו שלך במערכת פרטית קטן לעומת הסיכוי שיקראו כשאתה חלק ממערכת גדולה יותר. אני לא אחד שנוהג להגיב אצל אחרים יותר מידי ואין לי יותר מידי עצבים לגרום למשהו שקשור אלי להיות מוכר או פופולארי. אולי כי זה לא חשוב לי מספיק. ההמלצות של תפוז (או כל מערכת אחרת, אני מדבר על תפוז כי הבלוג שלי בתפוז) עושות את העבודה, גם אם זה רק עבור אותה רשומה ספציפית שהומלצה. מבחינת ייחודיות ואפשרויות של בלוג, ברור תמיד שמערכת חיצונית עדיפה בהרבה. גם מהבחינה שזה "נראה רציני", אבל "נראה רציני" לא תמיד שווה ל"אנשים יקראו" (שוב.. עניין התגובות אצל אחרים והחוסר כח/רצון/יכולת לקדם בעצמי). בסופו של דבר כל עניין הבלוג הכללי/פרטי הוא אינדבידואלי (כמה שגיאות יש לי במילה הזו?) ותלוי בסוג הבלוג, במטרה שלו, באופי שלו ושל הבלוגר ובדעותיו האישיות של הבלוגר לגבי עולם הבלוגים כולו. אני לא מאמין ששרשור זה או אחר שיכיל דעות מנוגדות, גם אם חלקן מוצדקות, יזיז מישהו מהדעה שלו לגבי עדיפות מערכת כזו או אחרת.
 
כן, יש משהו בזה...

אני מסכים שזה תלוי בסוג הבלוג וסוג הבלוגר באמת, כשאני חושב על זה - בלוג זה דבר כל כך לא מוגדר יש כל כך הרבה סוגים ואני מבין את חוסר ההתלהבות שלך לקדם את הבלוג... באמת מה יהיה טעם לזה... השבוע סיפרתי לחבר אחד על הבלוגים... הוא איש תכליתי אז הוא אומר "מה המטרה של זה". והאמת? לא הצלחתי לענות לו... אולי באמת הפורום החדש הזה לבלוגים בסופו של דבר יביא את הפיתרון לשאלת השאלות הזאת מה המטרה של כל זה...
 

0r0r

New member
להעביר זמן ולשתף בחיים, רעיונות ודעות

לטובת הסקרנים או מי שמתעניין באותם תחומי עניין של הבלוגר. זו מטרה מספיק טובה?
 
האמת, לא...

בסדר, בגדול ברור שההנאה היא מהעברת הזמן והקשר עם אנשים. אבל זה עדיין לא מגדיר מספיק במדויק את הבלוגים.... זה מעורר שאלות.. אתה אומר המטרה זה לשתף... בשביל מה לשתף? מה נותן השיתוף?
 
תשמור את השאלה הזו..

זו שאלה מצויינת ("מהי מטרת הבלוג, ומהי מטרת הכתיבה שלכם בבלוג?") ואני מבטיח לעלות אותה בקרוב בדיון חדש, ומקווה שהמון ישתפו פעולה.
 
טוב אז במקרה שלי

מן הסתם אעדיף מערכת כללית, מאחר ויותר קל לנהל מגזין בלוגים בצורה הזו. תאכלס מי שבאמת באמת רוצה לשמור על סודיות.. אין לו מה לחפש ברשת, בשביל זה יש את היומן הישן או word למי שמעדיף את המקלדת ולא את העט
 
תלוי איך אתה מגדיר סודיות

זה דווקא מאוד תלוי - אם אתה לא מעוניין להיחשף וגם לכתוב ברשת ושאחרים יקראו את מה שאתה כותב, זו לא ממש בעיה, ואני יכול לספר לך את זה מניסיון - ואתה כנראה תדע על מה אני מדבר בהמשך. יש בלוגים שאנשים כותבים במערכות כלליות כדוגמת תפוז וישראבלוג אך הם אינם נחשפים בצורה שלמה. נכון - אם אתה כותב על החיים שלך, מישהו שמכיר אותך ידע לזהות, אך אם לא? אם אתה לא כותב על החיים שלך בצורה מדוייקת וכותב על תחביבים שלך ודברים דומים, קצת בעיה לזהות אותך, תלוי איך אתה מגדיר סודיות ועל מה אתה כותב. וכן - יש את הנושא של הספק אינטרנט וה-IP, אך אלו פרטים שבד''כ יש רק למערכות עצמם ולמנהלים, לא לכל אחד שרוצה.
 
כשאני אומר סודיות

אני מדבר על אלה שכל שני וחמישי סוגרים את הבלוג שלהם ופותחים חדש כי "גילו אותם" כאלה שבמילא משאירים את הרשומות כסגורות לתגובות, אני לא מצליח להבין את זה והיו לי גם בלוגים מהסוג הזה.. היום אני יודע שמהבחינה הזו אין כמו מסמך word פשוט. כמובן שלא דיברתי על בלוגרים שמתמקדים בתחביבים שלהם ודברים כאלה, אף אחד לא יכול לזהות אותי מתוך קריאה ב-בלוג, סתם דוגמא. אבל אם יגיעו לבלוג האישי שלי זו עלולה להיות בעיה מהבחינה הזו (בהנחה ואני לא רוצה שיקראו בו) ואתה יודע.. תמיד יהיו דרכים לגלות את הIP שלך, מי שבאמת רוצה ימצא איך.
 
בעניין הזה אתה בהחלט צודק

אם אתה מגדיר סודיות ככתיבה על החיים האישיים-אישיים שלך בבלוג, זה בהחלט קצת מסוכן ולא טוב במידה ואינך רוצה שאנשים מסויימים "יעלו עליך". אם אתה בכל זאת רוצה לכתוב באינטרנט, יש פיצ'רים במערכות מסויימות שמאפשרות לסגור את הבלוג מכל גישה (פיצ'ר כזה אמור לעלות בקרוב לבלוגיה) וכן ניתן לעלות אתר פרטי הסגור לקהל הרחב ופתוח רק לך. זה רק במידה ואתה מתעקש לכתוב באינטרנט ולא על המחשב במסמך Word או כל מסמך כתיבה אחר.
 

DirtySpirit

New member
כללית

למרות שאני מאוד אוהב להתעסק עם פרסום ועניינים טכניים כאלו ואחרים, אני חושב שהמטרה בבלוגים הוא פשוט לכתוב, ולא לדאוג לענייני אחסון וכד'.
 
כללית.

לא פעם חשבתי לבנות בלוג במערכת אישית, אבל בסופו של דבר החלטתי לא לעזוב את ישראבלוג. יש לזה לא מעט ייתרונות כמו: פרסום רב יותר של הבלוג בקהילה של ישראבלוג, מפגשים וקהילה חמה בכלל בין בלוגרים, טבעות משותפות, בנייה נוחה וכו'. אבל חוסר הייחוד בין הבלוגים בישרא ובתפוז זה חיסרון שאני עדיין תוהה אם לעבור או לא בגללו. בינתיים, אני מרוצה מאוד בישרא. ניסיתי לפתוח גם בלוג בבלוגיה אבל אני כ"כ רגילה למערכת של ישרא עד שוויתרתי.
 
למעלה