בלוג במערכת פרטית או במערכת כללית?

מצטער כבר לא יכלתי להתאפק

יש דרך לשרשר..
 
אני אישית

אני מת לעבור למערכת פרטית, אבל בינתיים אני לא מצליח לגרום לוורדפרס העברי לעבוד... אין מה להשוות בכלל בין בלוג פרטי לבלוג שיושב במערכת ציבורית מערכת ציבורית כל כך מגבילה אותך כמעט ואין לך שליטה איך הבלוג שלך מרגיש.. אני שונא בלוג במערכת כללית, אבל נכון לעכשיו אין לי ברירה....
 
גם מערכת פרטית..

ישנם מקרים בהם גם מערכת פרטית מגבילה. לדוגמא, לפעמים יש צורך בידע טכני על מנת להגיע להתאמה המושלמת - אני לא אומר שאפשר להגיע להתאמה כזו אצל כל אחד במערכת כללית, אך במערכת פרטית מדובר באחד ההיתרונות הגדולים ביותר, ואם הוא לא קיים.. זה כבר סיפור אחר. אני לא מכיר טוב את WordPress, אבל ראיתי מקרים בהם היו בלוגרים עשו שימוש במערכת זו ולא ממש אהבתי את מראה הבלוג - לפעמים המון בלוגים היו נראים בדיוק אותו דבר, או לפחות כך היה נראה מהמבנה שלהם. אני דוגל בעניין של חופש עיצובי - אין כזה בתפוז וגם לא בישראבלוג, וחבל שכך. אני מאמין שמראה הבלוג הוא בעצם הבלוגר מבחינה חיצונית - והתוכן של הבלוג, הוא האדם שבפנים - האופי שלו. אם אין חופש עיצובי.. אין הרבה דברים שבאים איתו ביחד. בכל אופן, יש מקרים שמערכת פרטית מגבילה אותך יותר מאשר מערכת כללית, ויש פעמים שזה הפוך, וכך זה לרוב אני מניח.
 

0r0r

New member
ידע טכני הוא לרוב לא סיבה

המערכות המוכנות (WordPress למשל) באות בדרך כלל עם עיצוב ברירת מחדל, שאותו כדאי לשנות כדי שיהיה ייחודי (במערכות כלליות/מובנות, מה שניתן זה שליטה בסיסית על מסגרות ופונטים, לשם אותה מטרה). ידע טכני אתה לא באמת צריך כדי להשתמש במערכות האלה. המערכות המוכנות באות עם אפשרויות בסיסיות, שקיימות בכל מערכת בלוגים שהיא. מלבד האפשרויות שיש במערכת עצמה, יש כל מיני תוספים שנכתבו במיוחד עבור משתמשי אותה מערכת (בדיוק כמו התוספים שיש לדפדפנים ומשחקים שונים). אם רוצים להוסיף משהו שלא קיים במסגרת אותם תוספים, זו גם לא בעיה כי יש היום 1001 (ובטח הרבה יותר) אתרים של קודים מוכנים. אתה רק צריך לדעת באיזו שפה המערכת שלך בנויה, באיזה שפות השרת שלך תומך ולהתחיל לגגל אל האושר עד שתמצא את מה שאתה רוצה. מה שנשאר לך אחר כך זה למצוא בקבצי המערכת את הטקסט שמופיע ליד איפה שאתה רוצה למקם את המשהו הספציפי שמצאת ברשת, להבין בעזרת ההגיון הפשוט איפה אתה צריך למקם את הקוד שלקחת, לשמור והנה לך תוספת בלי יותר מידי ידע. הידע היחיד שצריך במערכות כאלה הוא חוש טעם, ידע בסיסי בהתאמת צבעים וידע להתעסק עם הדף שקובע את עיצוב המערכת.
 
במערכות מסוג WordPress

ו-MT (אאל"ט) יש מה שנקרא Pluginים, אפשרות להתקין תוספים מבלי להיכנס לקורות המערכת - אפשרות חזקה מאוד.
 
לדעתי הוא כן

אתה לא מוכרח ידע טכני על מנת להשתמש במערכות הללו - אך ידע טכני כאן לא יזיק, ואם אתה מעוניין לבנות מערכת בעצמך - הוא חובה. לפעמים גם לא מדובר בידע טכני כמו תכנות, אלא סתם התעסקות עם שרת, דומיין וכל מה שהולך סביב זה. לגולש הממוצע לא מדובר בתהליכים פשוטים מאוד, כפי שאולי הם נראים. לשלב דברים בתוך הקוד זו בעיה, אולי לא בשבילך - אבל זו בעיה בשביל המון אנשים. אם התאמה כרוכה מידי פעם בנגיעה בקוד, אצל המון אנשים יכולות להיות בעיות - מי כמוך וכמוני יודעים כמה טעויות ושגיאות שטותיות ניתן לעשות כשלא יודעים במה מתעסקים.. אני חוזר על עצמי שוב - אפשר להסתדר גם בלי ידע טכני, אבל הוא לא יזיק אף פעם, ואף יועיל ביום מן הימים, גם עם כל התוספים וה-Pluginים שיש. באופן אישי, קשה לי לדמיין את עצמי ללא ידע טכני יוצר מערכת מוכנה שתהיי כמו שאני רוצה וכמו שאני דורש - כי תמיד מדובר בהמון שינויים, ושוב - מי כמוך יודע כמה קשה זה יכול להיות..
 

0r0r

New member
במקרה שלך, אף פעם לא תיהיה מרוצה ../images/Emo3.gif

בבניה עצמית ברור שכל הידע הוא חובה. נעזוב את זה. בשדרוג מערכת מוכנה קיימת הוא לא חובה. מי שחכם, מנסה להתעסק על גיבוי ולא על מה שמוצג לגולש ברגע נתון. אחרי כמה נסיונות ותהיות, אפשר גם בלי יותר מידי ידע להבין מה הולך. ראיתי כבר כמה מקרים של אנשים שלא מתעסקים יותר מידי עם קודים וידעו מה לעשות. במערכות כאלה גם לא בעיה להסביר אחד לשני מה לעשות כדי להציג משהו חדש בבלוג, בגלל שאת קבצי המערכת הבסיסיים כל אחד יכול להוריד. אם אין לך ידע אתה לא תמיד יכול לעשות 100% מה שאתה רוצה ואיך שאתה רוצה, אבל כל עוד זו מערכת חופשית הדברים בהחלט גמישים גם בלי ידע. ידע הוא תמיד ייתרון, בכל תחום בחיים ובכל מערכת בלוגים (כי מישהו צריך לדעת להרוס גם מערכות בלוגים כמו תפוז וישראבלוג...). ידע הוא לא תמיד חובה, כמו במקרה הזה.
 
תתפלא.. זה קורה מידי פעם.

כמו שאמרתי, ידע הוא לא חובה במקרה הזה - אבל הוא יועיל מאוד במקרים מסויימים. כמובן שבלי הידע יכול להיות מצב שתצטרך לוותר על מספר אפשרויות, אבל יש מקרים שלא מדובר בדבר קריטי. יש כאלו שמבלי להתעסק בעבר עם קוד יצליחו, יש כאלו שלא.. אתה לא יכול להכליל על כולם.
 
כמעט ולא צריך ידע

מערכת וורדפרס בעברית לא מצריכה שום ידע בכלל וגם אם צריך לסדר משהו קטן, אתה יכול לשאול בפורומים בנושא. אני שאלתי, ואנשים מוכנים לעזור הרבה מעבר למתן הסברים כללים. הם ממש מוכנים להתעמק בקשיים שלך... למה אני לא הצלחתי להתקין בכל זאת - זה פשוט הידיים השמאליות שלי כשזה נוגע לטכנולוגיה.... אני לא דוגמה
דרך אגב, בכלל לא צריך שום ידע בתכנות בשביל להכניס את הדברים הקטנים והמגניבים כמו קאונטר או כפתורים. למען האמת, גם לא חובה מערכת פרטית. אפילו blogger מאפשר בעמודה הצדדית שלו גישה לקוד המקור. באמת הגיע הזמן שתפוז או ישרא יתנו קצת יותר חופש עם ה-html....
 
../images/Emo168.gif../images/Emo212.gifאני אישית מעדיף

מערכת כללית.. זה יותר נוח ורגיל. בבלוגיה למשל יש לך הרבה אפשרויות לעיצובו והוא יכול להיות שונה. נכון שזה מעצבן שיש פרסומות אבל זה לא כזה נורא. גם כמו שאמרת שיותר אנשים מכירים את זה וקל יותר לפרסם את זה, ואחד הדברים העיקריים בבלוג הוא שאנשים רואים את מה שאתה כותב ומגיבים לך ומשתתפים איתך, גם אם אתה לא מכיר אותם. יוני
 

misterG

New member
אני מעדיף כללית

כי רק במערכת כללית נוצרת אווירה של חברה/קהילה, דבר שלדעתי חלק מאוד מהנה בכל תרבות הבלוגים. לפחות בישראבלוג זה ככה. כאשר אני כותב בבלוג, אני לא רוצה להתעסק בעיצוב אלא יותר בתכנים, כי גם עיצוב מדהים לא מכפר על בלוג ריק מתוכן.
 

0r0r

New member
נכון ולא נכון.

עיצוב מדהים לא מכפר על בלוג ריק מתוכן, אבל בלוג בעיצוב רגיל או לא קריא לא יגרום לי לקרוא גם בלוגים רציניים. גאון מי שהמציא את הRSS. רק תוכן, בלי עיצוב והכי נוח. ובכל זאת צריך עיצוב ייחודי כלשהו, למי שעוד לא גילה את הRSS. קהילות זה עניין של האנשים השותפים והדינמיקה. דוגמה אחת היא מאבד התמלילים ( http://www.popup.co.il ). ישנה שם קבוצת קוראים קבועה וסביר להניח שעוד קצת יותר מ1 או 2 שמבקרים מידי פעם, תגובות של אנשים קבועים וכו'. רוב הבלוגים שמקושרים שם מהתגובות נמצאים בעצמם במערכות פרטיות וגם שם לא חסרות תגובות. לרוב אפשר למצוא בקבוצת הבלוגים הזו את אותם כינויים.
 

misterG

New member
האמת, זה גם תלוי בתכנים

בוא נאמר שבגדול, יש שני סוגי בלוגים. יש את הבלוגים הטכניים, כמו "מאבד התמלילים", או הבלוג שלך. יש את בלוגים האישיים. לדעתי, הסוג הראשון מתאים יותר לפלטפורמה פרטית ואילו השני למסגרת כללית.
 

0r0r

New member
........

אני לא מחשיב את הבלוג שלי כטכני. אני לא כותב שם יותר מידי את דעותיי על חידושי הרשת אלא סתם מצלם מסך של כלמיני שטויות מהרשת, ככה לפחות אני מרגיש. יכול להיות שמישהו מהצד רואה את הבלוג אחרת. יכול להיות שבלוג באופי של הבלוג שלי מתאים לפלטפורמה פרטית, אבל זה תלוי גם בבלוגר ולא רק בסוג הבלוג. אני לא מרגיש שנכון מבחינתי לשים את הבלוג שלי במערכת פרטית (מהסיבות שתיארתי בהודעות אחרות בשרשור)
 

noyy

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo45.gif

מסכימה בעניין של האווירה הקהילתית והחמה שיש בד"כ באתרים כאלו, לדעתי אין לה תחליף. הכרתי המון אנשים נהדרים בזכות הבלוגים כאן בתפוז
 
היו לי שלוש בלוגים בימי

הראשון באתר הפרטי שלי. הייתה לי שליטה מלאה על העיצוב ועל כל שאר הדברים הטכניים. הבעיה הייתה שלא היתה שם קהילה כך שלא היו לי קוראים.
 
בלוג במערכת פרטית

לא נחשב פשוט לאתר? מה הופך כזה דבר לבלוג? מה זה וורדפרס בידיוק? המון שאלות.. האמת נמצאת אי שם.. אני חושב שמערכת פרטית זה הרבה יותר מגניב. עם ראש יצירתי אפשר לעשות נפלאות. ואני בשמחה הייתי עובר למערכת כזאת אם רק היה לי את הזמן והיכולת. אבל הבעיה היא שכמו שאמרו רבים, אזכה להרבה פחות חשיפה.
 
למעלה