ברכות חמות על פתיחת פורום חשוב זה

מצב
הנושא נעול.

יעל של 4

New member
ברכות חמות על פתיחת פורום חשוב זה

ברכות חמות על פתיחת פורום חשוב זה
הבן שלי צריך לעלות בשנה הבאה לכתה א. (מאובחן כמחונן, עשינו איבחון פסיכודידקטי באופן פרטי במכון ידוע.) אנחנו יודעים שבמקום שבו אנחנו גרים בית הספר לא נותן מענה לילדים כאלו, ואנחנו מחפשים פתרון חלופי. המזל הוא שאנחנו גרים בשכירות ואנחנו מחפשים בית במקום אחר בהתאם לבחירת בית הספר שיהיה הכי טוב עבור הבן שלנו. אני במקצועי גננת והחינוך של הילדים הוא במקום הראשון ולא רוצה שבית הספר יהפוך להיות בייביסיטר. (הילדים שלנו כולם בשנים הראשונות גדלים בגנים קיבוציים שנותנים את המקסימום עם צוות גדול וכמות קטנה של ילדים) אנחנו ערכנו כבר טיול במספר בתי ספר קיבוציים שהם לא גדולים והכיתות לא גדולות שאנחנו מקווים ששם יוכלו לבוא לקראת ולתת לו העשרה מתאימה במסגרת הכתה הרגילה. השאלה שלי מה הכי חשוב לדעת בסיור שלנו בבתי בספר הללו, ואיך אנחנו יכולים להיות בטוחים שאכן הילד יפול על מורה שאכן תהיה מוכנה לתת לו את המענה המתאים במסגרת הכתה הרגילה. בשני בתי ספר שהייתי אמרו שיש לקיים שיחה מקדימה עם היועצת ולבקש שידאגו לתוכנית אישית עבור הילד שלנו, אבל כמובן הכל תלוי במורה שהוא יפול אצלה אם היא בעלת מוטיבציה או לא. עיזרו לי לעשות את הדבר הנכון. הבן שלי כאשר אין לו אתגרים הוא פשוט משועמם ומגיע למצב שהוא יכול להפריע לכולם וחבל. אשמח לשמוע את חוות דעתכם. יעל
 

יונה שו

New member
../images/Emo48.gif כל הכבוד לפתיחת הפורום

ברכות חמות על פתיחת פורום חשוב זה
הבן שלי צריך לעלות בשנה הבאה לכתה א. (מאובחן כמחונן, עשינו איבחון פסיכודידקטי באופן פרטי במכון ידוע.) אנחנו יודעים שבמקום שבו אנחנו גרים בית הספר לא נותן מענה לילדים כאלו, ואנחנו מחפשים פתרון חלופי. המזל הוא שאנחנו גרים בשכירות ואנחנו מחפשים בית במקום אחר בהתאם לבחירת בית הספר שיהיה הכי טוב עבור הבן שלנו. אני במקצועי גננת והחינוך של הילדים הוא במקום הראשון ולא רוצה שבית הספר יהפוך להיות בייביסיטר. (הילדים שלנו כולם בשנים הראשונות גדלים בגנים קיבוציים שנותנים את המקסימום עם צוות גדול וכמות קטנה של ילדים) אנחנו ערכנו כבר טיול במספר בתי ספר קיבוציים שהם לא גדולים והכיתות לא גדולות שאנחנו מקווים ששם יוכלו לבוא לקראת ולתת לו העשרה מתאימה במסגרת הכתה הרגילה. השאלה שלי מה הכי חשוב לדעת בסיור שלנו בבתי בספר הללו, ואיך אנחנו יכולים להיות בטוחים שאכן הילד יפול על מורה שאכן תהיה מוכנה לתת לו את המענה המתאים במסגרת הכתה הרגילה. בשני בתי ספר שהייתי אמרו שיש לקיים שיחה מקדימה עם היועצת ולבקש שידאגו לתוכנית אישית עבור הילד שלנו, אבל כמובן הכל תלוי במורה שהוא יפול אצלה אם היא בעלת מוטיבציה או לא. עיזרו לי לעשות את הדבר הנכון. הבן שלי כאשר אין לו אתגרים הוא פשוט משועמם ומגיע למצב שהוא יכול להפריע לכולם וחבל. אשמח לשמוע את חוות דעתכם. יעל
כל הכבוד לפתיחת הפורום
ובהצלחה !
 

אמא של1

New member
לא כל כך פשוט

ברכות חמות על פתיחת פורום חשוב זה
הבן שלי צריך לעלות בשנה הבאה לכתה א. (מאובחן כמחונן, עשינו איבחון פסיכודידקטי באופן פרטי במכון ידוע.) אנחנו יודעים שבמקום שבו אנחנו גרים בית הספר לא נותן מענה לילדים כאלו, ואנחנו מחפשים פתרון חלופי. המזל הוא שאנחנו גרים בשכירות ואנחנו מחפשים בית במקום אחר בהתאם לבחירת בית הספר שיהיה הכי טוב עבור הבן שלנו. אני במקצועי גננת והחינוך של הילדים הוא במקום הראשון ולא רוצה שבית הספר יהפוך להיות בייביסיטר. (הילדים שלנו כולם בשנים הראשונות גדלים בגנים קיבוציים שנותנים את המקסימום עם צוות גדול וכמות קטנה של ילדים) אנחנו ערכנו כבר טיול במספר בתי ספר קיבוציים שהם לא גדולים והכיתות לא גדולות שאנחנו מקווים ששם יוכלו לבוא לקראת ולתת לו העשרה מתאימה במסגרת הכתה הרגילה. השאלה שלי מה הכי חשוב לדעת בסיור שלנו בבתי בספר הללו, ואיך אנחנו יכולים להיות בטוחים שאכן הילד יפול על מורה שאכן תהיה מוכנה לתת לו את המענה המתאים במסגרת הכתה הרגילה. בשני בתי ספר שהייתי אמרו שיש לקיים שיחה מקדימה עם היועצת ולבקש שידאגו לתוכנית אישית עבור הילד שלנו, אבל כמובן הכל תלוי במורה שהוא יפול אצלה אם היא בעלת מוטיבציה או לא. עיזרו לי לעשות את הדבר הנכון. הבן שלי כאשר אין לו אתגרים הוא פשוט משועמם ומגיע למצב שהוא יכול להפריע לכולם וחבל. אשמח לשמוע את חוות דעתכם. יעל
לא כל כך פשוט
אני מבינה מהשם שאת צריכה פתרון ל-4ילדים. מי מבטיח שמעבר דירה יהיה טוב לילדים האחרים? מה עשה הילד השנה?(היה בחוגים ...)
 

יעל של 4

New member
זה באמת לא פשוט

לא כל כך פשוט
אני מבינה מהשם שאת צריכה פתרון ל-4ילדים. מי מבטיח שמעבר דירה יהיה טוב לילדים האחרים? מה עשה הילד השנה?(היה בחוגים ...)
זה באמת לא פשוט
זה כמו פאזל שצריך לחבר כדי שכולם יהיו מרוצים, אבל תראי הגדולה היא בת 8 וחצי ואני לא מרוצה מהמסגרת הנוכחית בה היא נמצאת, לכן כל בית ספר שיתאים לבן יתאים גם לה. לגבי התאומות הן רק בנות שנתיים ולנו חשובה מסגרת קיבוצית כך ;שכשאנחנו מחפשים מקום אנחנו גם בודקים אם יש קיבוץ באזור או שהן תוכלנה להמשיך במקום בו הן נמצאות היום. לגבי השנה בחרנו לו 2 חוגים של כיף ג'ודו וכדורסל שהוא אהב מאוד. ובחרנו חוג אחד של 12 מפגשים פעם בשבוע של מדע שעה וחצי כלפעם, החוג היה נפלא ותרם לו הרבה והוא אהב אותו מאוד. לדעתי נתנו ככה העשרה במינון נכון. כמובן שלקחנו אותו באופן פרטי למוזאון המדע בירושלים ולעוד מקומות שיעשירו אותו.
 
אף אחד לא יכול להבטיח לך כלום

זה באמת לא פשוט
זה כמו פאזל שצריך לחבר כדי שכולם יהיו מרוצים, אבל תראי הגדולה היא בת 8 וחצי ואני לא מרוצה מהמסגרת הנוכחית בה היא נמצאת, לכן כל בית ספר שיתאים לבן יתאים גם לה. לגבי התאומות הן רק בנות שנתיים ולנו חשובה מסגרת קיבוצית כך ;שכשאנחנו מחפשים מקום אנחנו גם בודקים אם יש קיבוץ באזור או שהן תוכלנה להמשיך במקום בו הן נמצאות היום. לגבי השנה בחרנו לו 2 חוגים של כיף ג'ודו וכדורסל שהוא אהב מאוד. ובחרנו חוג אחד של 12 מפגשים פעם בשבוע של מדע שעה וחצי כלפעם, החוג היה נפלא ותרם לו הרבה והוא אהב אותו מאוד. לדעתי נתנו ככה העשרה במינון נכון. כמובן שלקחנו אותו באופן פרטי למוזאון המדע בירושלים ולעוד מקומות שיעשירו אותו.
אף אחד לא יכול להבטיח לך כלום
הילדים שלי בבית ספר פרטי. אנחנו מכירים את המנהל ואת הגישה החינוכית של בית הספר. אבל, אם הילד שלי נפל על מורה לא כל כך שמתאימה לו, אכלנו אותה. בד"כ בית הספר מקשיב לדברי ההורים, אבל לילד שלי רע ולשלושים ילדים טוב, אני ממש לא מענינת אותם.
 
../images/Emo45.gif כפי שאמרה ציפי

אף אחד לא יכול להבטיח לך כלום
הילדים שלי בבית ספר פרטי. אנחנו מכירים את המנהל ואת הגישה החינוכית של בית הספר. אבל, אם הילד שלי נפל על מורה לא כל כך שמתאימה לו, אכלנו אותה. בד"כ בית הספר מקשיב לדברי ההורים, אבל לילד שלי רע ולשלושים ילדים טוב, אני ממש לא מענינת אותם.
כפי שאמרה ציפי
לא כל הנוצץ זהב. כאמור, לא הייתי רוצה להכליל על כל המסגרות הקיבוציות, אבל יש מסגרת קיבוצית אחת באזור ב"ש שנוצצת מאוד, אבל הדבר היחידי שקרוב שם לזהב הוא שכר הלימוד (יקר יותר משכ"ל לאוניברסיטה)...
 

לי Li

New member
אני לא יודעת איפה יש בתי ספר כל כך

ברכות חמות על פתיחת פורום חשוב זה
הבן שלי צריך לעלות בשנה הבאה לכתה א. (מאובחן כמחונן, עשינו איבחון פסיכודידקטי באופן פרטי במכון ידוע.) אנחנו יודעים שבמקום שבו אנחנו גרים בית הספר לא נותן מענה לילדים כאלו, ואנחנו מחפשים פתרון חלופי. המזל הוא שאנחנו גרים בשכירות ואנחנו מחפשים בית במקום אחר בהתאם לבחירת בית הספר שיהיה הכי טוב עבור הבן שלנו. אני במקצועי גננת והחינוך של הילדים הוא במקום הראשון ולא רוצה שבית הספר יהפוך להיות בייביסיטר. (הילדים שלנו כולם בשנים הראשונות גדלים בגנים קיבוציים שנותנים את המקסימום עם צוות גדול וכמות קטנה של ילדים) אנחנו ערכנו כבר טיול במספר בתי ספר קיבוציים שהם לא גדולים והכיתות לא גדולות שאנחנו מקווים ששם יוכלו לבוא לקראת ולתת לו העשרה מתאימה במסגרת הכתה הרגילה. השאלה שלי מה הכי חשוב לדעת בסיור שלנו בבתי בספר הללו, ואיך אנחנו יכולים להיות בטוחים שאכן הילד יפול על מורה שאכן תהיה מוכנה לתת לו את המענה המתאים במסגרת הכתה הרגילה. בשני בתי ספר שהייתי אמרו שיש לקיים שיחה מקדימה עם היועצת ולבקש שידאגו לתוכנית אישית עבור הילד שלנו, אבל כמובן הכל תלוי במורה שהוא יפול אצלה אם היא בעלת מוטיבציה או לא. עיזרו לי לעשות את הדבר הנכון. הבן שלי כאשר אין לו אתגרים הוא פשוט משועמם ומגיע למצב שהוא יכול להפריע לכולם וחבל. אשמח לשמוע את חוות דעתכם. יעל
אני לא יודעת איפה יש בתי ספר כל כך
טובים ומעשירים כמו שאת מחפשת. זוהי בעיה של הרבה אנשים ולמען האמת משרד החינוך עדיין לא מצא לה פתרון. אי אפשר להתעלם מהעובדה שמחוננים הם המיעוט באוכלוסיית התלמידים הרגילים לכן קודם מתחשבים בתלמידים הרגילים. הבעיה שאת מתארת היא בעיה נפוצה. אני אישית למדתי בבית ספר רגיל, אבל לא התקדמתי עם הכתה אמא שלי ביקשה כל הזמן שיקדמו אותי יותר, ונלחמה על כך שאני אתקדם לבד, וזה מה שעשיתי, למדתי לבד בבית אבל עדיין באתי לכתה ועשיתי את המבחנים. בגיל מאוחר יותר היו את המבחנים בכתה ג לימי העשרה שבועיים ואז הלכתי אליהם. כל הפתרונות הללו לא היו מושלמים, אבל הם עדיפים על כלום. הכי טוב עד חטיבת הביניים פשוט לקרוא ולהתקדם לבד, ללכת לימי העשרה שבועיים וכ'ו. בחטיבת הביניים יש כבר כיתות מחוננים שמספקות את רוב הצרכים של התלמידים.
 

יעל של 4

New member
בטוח שאי אפשר להבטיח

אני לא יודעת איפה יש בתי ספר כל כך
טובים ומעשירים כמו שאת מחפשת. זוהי בעיה של הרבה אנשים ולמען האמת משרד החינוך עדיין לא מצא לה פתרון. אי אפשר להתעלם מהעובדה שמחוננים הם המיעוט באוכלוסיית התלמידים הרגילים לכן קודם מתחשבים בתלמידים הרגילים. הבעיה שאת מתארת היא בעיה נפוצה. אני אישית למדתי בבית ספר רגיל, אבל לא התקדמתי עם הכתה אמא שלי ביקשה כל הזמן שיקדמו אותי יותר, ונלחמה על כך שאני אתקדם לבד, וזה מה שעשיתי, למדתי לבד בבית אבל עדיין באתי לכתה ועשיתי את המבחנים. בגיל מאוחר יותר היו את המבחנים בכתה ג לימי העשרה שבועיים ואז הלכתי אליהם. כל הפתרונות הללו לא היו מושלמים, אבל הם עדיפים על כלום. הכי טוב עד חטיבת הביניים פשוט לקרוא ולהתקדם לבד, ללכת לימי העשרה שבועיים וכ'ו. בחטיבת הביניים יש כבר כיתות מחוננים שמספקות את רוב הצרכים של התלמידים.
בטוח שאי אפשר להבטיח
אבל לפחות אם הוא יכנס לבית ספר קטן עם מעט תלמידים בכתה בד"כ בתי ספר קיבוציים הסיכויים שיהיה לו טוב ושיתחשבו בו יותר טובים יותר. אני לא יכולה לבוא בדרישה בבית הספר הנוכחי של הבת שלי כשיש בכל כתה 37-38 ילדים בכתה עם מורה אחת, אבל כן יכולה לבוא בדרישה לכתה בת 24 תלמידים עם מורה וסייעת. ואת זה מצאתי בבתי ספר קיבוציים. יעל
 
ברוכה הבאה לפורום

ברכות חמות על פתיחת פורום חשוב זה
הבן שלי צריך לעלות בשנה הבאה לכתה א. (מאובחן כמחונן, עשינו איבחון פסיכודידקטי באופן פרטי במכון ידוע.) אנחנו יודעים שבמקום שבו אנחנו גרים בית הספר לא נותן מענה לילדים כאלו, ואנחנו מחפשים פתרון חלופי. המזל הוא שאנחנו גרים בשכירות ואנחנו מחפשים בית במקום אחר בהתאם לבחירת בית הספר שיהיה הכי טוב עבור הבן שלנו. אני במקצועי גננת והחינוך של הילדים הוא במקום הראשון ולא רוצה שבית הספר יהפוך להיות בייביסיטר. (הילדים שלנו כולם בשנים הראשונות גדלים בגנים קיבוציים שנותנים את המקסימום עם צוות גדול וכמות קטנה של ילדים) אנחנו ערכנו כבר טיול במספר בתי ספר קיבוציים שהם לא גדולים והכיתות לא גדולות שאנחנו מקווים ששם יוכלו לבוא לקראת ולתת לו העשרה מתאימה במסגרת הכתה הרגילה. השאלה שלי מה הכי חשוב לדעת בסיור שלנו בבתי בספר הללו, ואיך אנחנו יכולים להיות בטוחים שאכן הילד יפול על מורה שאכן תהיה מוכנה לתת לו את המענה המתאים במסגרת הכתה הרגילה. בשני בתי ספר שהייתי אמרו שיש לקיים שיחה מקדימה עם היועצת ולבקש שידאגו לתוכנית אישית עבור הילד שלנו, אבל כמובן הכל תלוי במורה שהוא יפול אצלה אם היא בעלת מוטיבציה או לא. עיזרו לי לעשות את הדבר הנכון. הבן שלי כאשר אין לו אתגרים הוא פשוט משועמם ומגיע למצב שהוא יכול להפריע לכולם וחבל. אשמח לשמוע את חוות דעתכם. יעל
ברוכה הבאה לפורום
תחילה, אחזק את ידייך בכך שאת מודעת לצרכיו החריגים של בנך ולא מוכנה להתפשר עליהם, גם אם ה"מחיר" הוא שהוא יהיה "חריג". חשוב מאוד שתעמדי על כך בכל מסגרת אליה תחליטי לשלוח את בנך. לגבי המסגרת הקיבוצית - לא הייתי רוצה לחטוא בחטא ההכללה, אבל בהחלט הייתי ממליצה לך לפני שאת שולחת את בנך לבית ספר קיבוצי לבדוק את אותה המסגרת בזכוכית מגדלת. כשהייתי בת 10, הורי העבירו אותי לבית ספר קיבוצי, בדיוק מאותן הסיבות שאת העלית, אלא שהסתבר שבמציאות הכל הפוך. הכיתות אכן היו קטנות יותר, אבל יחס אישי? לא בבית ספרנו... ומבחינה חברתית המצב היה הכי גרוע שרק יכול היה להיות. על בית הספר הזה לא הייתי ממליצה לאף ילד, במיוחד לא לילד מחונן. מה שלדעתי הכי חשוב שתבדקי, זה את המנטאליות של הצוות. האם זו המנטאליות הקיבוצית הקלאסית (כולם אותו דבר) או שבאמת כל אחד ראוי ליחס אישי (יש לבדוק גם תוצאות עבר). קחי בחשבון שאם מדובר בבית-ספר שרובו הגדול הוא ילדי קיבוצים, לילד שלך יהיה קשה מבחינה חברתית כילד חוץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה