דאווין של שיר מחאה

איל1לשם

New member
דאווין של שיר מחאה

אתם מצליחים להבין פחות או יותר את השיר....... אני לא הצלחתי להבין בכלל מה הכוונה בשיר והאם יש קשר לזה שמלכישוע היום זה מוסד לגמילה מסמים...(סטייל צחוקים סגולים)
 

ilovelior

New member
מצטרף אלייך לשאלה

דאווין של שיר מחאה זה אחד השירים הקשים להבנה לפי דעתי. שאלתי לפני חודש חודשיים גם כן בפורום ה"ישן" - ולא ממש קיבלתי תשובה שסיפקה אותי, לגבי ההקשר הקשה של שורות השיר. מישהו יודע להסביר את השיר הזה כמו שצריך?
 
הפורום הישן?

דאווין של שיר מחאה? הוא פשוט (מסובך) פסיכודלי. אם אני זוכר נכון - הוא פשוט מתאר חווית סמים קשה (הסמים קשים, לא החוויה עצמה) במיוחד.
 
לא, ממש לא. דאווין של שיר מחאה

הוא בפשטות שיר מחאה. מחאה נגד התרבות המודרנית. ואיך בדיוק הוא מחאה. אני אסביר. בבית הראשון יש מחאה חברתית נגד כל מיני "דרכי חיים" מודרניות שכאן המייצג של הדרכי חיים האלו זה "הרגשת הביתיות עכשיו". שכמו שרואים לפי המשפט האחרון של הבית זה מצחיק באופן עצוב ביותר. הבית השני הוא מחאה בעצם גם על תרבות הבידור שירדה לרמת בומים חסרי משמעות, וגם על רשות הביטחון שעושה דברים בלתי מובנים בשם ביטחון המדינה (שבאמת פעם הפרקליטות הצבאית הייתה דוחפת את התירוץ הזה לכל חור אפשרי). הבית השלישי הוא מחאה על הנטיה של אנשים להיות נטולי דעות ועל הנטיה לסרב לגבש דעות רק בגלל הפחד ממה שהחברה תחשוב. הבית הרביעי הוא כבר לא ממש מחאה, אלא מעין דרך להראות מה התוצאה של כל ההדרדרות התרבותית הזו, וכאן התוצאה היא בפשטות החלפת זוגות נטולת כל יופי ונטולת כל מוסר. כלומר שהכל בחרא, גם דברים לא מוסריים בעליל הם בסדר. בסדר. ואז בבית החמישי והמסכם מאיר אריאל בעצם עושה מחאה על שירי המחאה ואומר שכל מה שלא תכתוב (כולל השיר הזה עצמו) הוא סתם דאווין נטול כל טעם. אממ.. מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי ובבקשה תגידו מה דעתכם על הפירוש
 
למעלה