האם העישון הוא הנאה קצרה או שזוהי אשליה

turrican

New member
האם העישון הוא הנאה קצרה או שזוהי אשליה

אלן קאר טוען שהעישון הוא אשליה ולא מסב שום הנאה , ונותן הוכחה שלפני העישון ואחרי העישון ההרגשה נשארת אותו דבר. גם בואו נודה על האמת שאחרי שמעשנים בשרשרת ההנאה נפגמת והתחושה די מגעילה ולא נעימה . אני נגד שטיפות מוח ואני נגד פסיכולוגיה אשר כופה התנהגות חברתית על כולם כי "ככה צריך וככה כדאי" . וכן אני לא מעשן כבר שבוע בעזרתו של הספר . אין ספק שהעישון מזיק מאד לבריאות , יקר מאד , והחסרונות עולות על היתרונות אבל השאלה הנשאלת היא: האם סיגריה באמת מהנה ? או צורך התמכרותי (ולא רגשי) בלבד של הניקוטין (פיזי) והאם שניהם גם יחד ? האם לפעמים כדאי להתעלם מההמלצות להמשיך לעשן (אולי להמשיך בהנאה..) כי המוטו בחיים הוא להנות מכל רגע , ואם בגיל 50 בערך נפסיק לעשן אז אולי הנזקים המצטברים עד גיל 50 (הגיל הוא פרמטר אינדבדואלי כאן) ימועזרו משמעותית ? והאם אתם יכולים להודות על האמת , שלפעמים כ"כ בא לכם על סיגריה ואתה אומרים לעצמם "מה כ"כ נורא בלעשן כמה סיגריות בודדות ביום ?" אז באמת מה כ"כ נורא בלעשן כמה סיגריות ביום ?
 

turrican

New member
אשמח השאלה ששאלתי תהפוך לדיון רציני

ולא כפרסומת לאלן קאר (עם כל הכבוד לו ויש כבוד גדול וחשוב למוסד הזה אבל כמובן שיש לו אינטרסים מובהקים להפסקת העישון וגם לרווחים כלכליים) אני מבקש גם ממעשנים ולא מעשנים תשובות אמיתיות וכנות. האם הסיגריה כן מסבה הנאה לדעתכם ? האם מישהו שמעשן בקביעות כמה סיגריות בודדות ביום ולא חוצה את זה -no matter what זה כ"כ נורא???
 
כמה נקודות למחשבה

ראשית כן אני עובד באלן קאר ולא מסתיר את זה, אך אני גם מעשן לשעבר וגם מדריך בסדנה ומה שאגיד נטול אינטרס כלכלי. זה שהעישון מזיק זה ברור אבל השאלה היא מה הכיף שיש בעישון? מה נותנת הסיגריה מלבד הקלה על תופעות גמילה מניקוטין. התשובה היא לטעמי: כלום! חוץ מסחרחורת של שתי שניות, בזה זה נגמר... כל הנושא הזה נתון לויכוח אך הוא לרוב קשה למעשנים להבין את זה עד שהם מפסיקים לעשן ומגלים שאותם דברים שתמיד עשו עם סיגריה הם הרבה יותר כיפיים בלי זה ואז נוצר הנתק בין תפיסת העישון כמהנה לבין אירועים שהם מהנים בפני עצמם. לי זה קרה בפעם הראשונה כשישבתי בבר עם חברים שבועיים אחרי שהפסקתי לעשן ורק בדרך החוצה קלטתי שנהניתי במשך כמה שעות בלי לחשוב על סיגריה בכלל, פעם זה היה בלתי אפשרי. לגבי כל נושא ה"כמה סיגריות ביום" זה לא אפשרי! אולי יש אנשים שמעשנים פחות אבל לא אכנס לזה כי קצרה היריעה. אני יודע שאם עישנתם חפיסה ביום או יותר אין אפשרות לעשן פחות וגם אם כן זה כרוך במאמץ ואיפוק וזה לא מחזיק מעמד. לכן במצב שפתאום בא לכם סיגריה אם תשאלו את עצמכם אם בא לכם לחזור עכשיו לחפיסה ביום החשק מן הסתם יעלם. אם אתם מספרים לעצמכם ש"זו רק סיגריה אחת" אז שכחתם שמטרת הסיגריה היא לייצר התמכרות ובאופן ודאי היא תחזיר אותם לאותה כמות תוך זמן קצר.
 

goodis

New member
עישנתי למעלה מ 20 שנה

כשהייתי בגיל העשרה גם עישנתי חפיסה וחצי ביום. ב 7 השנים האחרונות עישנתי בין 4-10 סיגריות ביום. ואני אגיד לך - זה המון. כן אפילו 3-5 סיגריות זה הרבה. אותי זה חנק והבנתי שאיני יכול להמשיך אפילו עם כמות מוגבלת זו. זה מסרטן, זה מגרה את הרירית , זה מסריח, גם מזה אתה משתעל ... צריכת ניקוטין משחררת דופמין במוח - שגורם לתחושת הנאה - כך שאי אפשר להימלט מהאמת שסיגריה לכאורה מסבה הנאה. אבל וזה האבל הגדול - ההיא בעיקר מסבה רצון למנה נוספת. כי ככה זה נרקומנים. כמו בהרואין - יש היי זה כיף, אבל הדאון כל כך גדול שחייבים עוד מנה ועוד מנה....
 
למעלה