היי צהריים טובים!

היי צהריים טובים!

אני חדשה בפורום ולכן אני רוצה להעזר בכם טיפה.. שבוע הבא אני נוסעת בס"ד לטורקיה לנופש... האם מישהו כאן היה באנטליה..יכול לסייע להמליץ?
 

טליה ג

New member
ברוכה הבאה../images/Emo20.gif

לכמה זמן את נוסעת ובאיזה מלון תגורי? את מוזמנת לעיין בקישורי הפורום בקטגוריית אנטליה, ולקרוא טיפים של אנשים שביקרו שם וגם סתם אינפורמציה כללית על אתרי תיירות, טיולים בסביבה, קניות, אוכל עוד. אם יהיו לך עוד שאלות, כמובן שנענה לך בכיף
 
תודה!!

למען האמת אני נו8סעת לשבוע . עכשיו יש לי כ"כ הרבה שאלות ומתוך אלפי אתרים פשוט לא מצאתי את עצמי אז זה אני כמעט סגורה על מלון טוקאפי ופוזלת לסיוון הרוייאל השאלה מה כדאי... מה מומלץ?! ד"א איזה מטבע משתמשים שם? איך אני עושה המרה? מישהו יכול לספר קצת חויות המלצות.?
 

טליה ג

New member
הטופקאפי יותר מפורסם

ונחשב לאחד הטובים באנטליה. כדאי לך לברר עם סוכן הנסיעות מה בדיוק כלול בכל אחד מהדילים, ומה המחיר הסופי. המטבע הטורקי הוא לירה טורקית חדשה (Yeni Türk Lirası ובקיצור YTL), והוא שווה בערכו לכ-3 ש"ח. די קשה להשיג את הלירה הטורקית בארץ, והכי כדאי לנסוע לטורקיה מצויידים ביורו ובדולרים ולהמיר שם. מומלץ לבצע את ההמרה במשרדי החלפת כספים (Döviz בטורקית) ולא בבנקים, ששער הקנייה בהם מאוד גבוה. לא כדאי להמיר את כל המט"ח שלך מיד בלירה טורקית, קודם כל כי בהתחלה לא ברור לכמה כסף תזדקקי ומה תרצי לקנות, וגם מפני שהטורקים שמחים מאוד לקבל יורו ודולרים. לגבי טיולים בסביבה, יש אפשרות להצטרף לטיול יום מאורגן לישראלים שיוצא מהמלון, וזה הכי זמין ונוח. אבל מבחינה כספית יותר משתלם לשכור את שירותיו של נהג פרטי שיהיה צמוד אליכם למשך כל היום ויוביל אתכם לכל מקום שתרצו תמורת מחיר שתסכמו מראש. מחוץ למלונות מחכים קבלני נסיעות שידאגו כבר להצמיד לכם נהג.
 
אוקיי תודה רבה

שקלתי דווקא להחליף בדואר בארץ כי אני לא כ"כ סומכת עליהם שם אבל למען האמת אין כ"כ מה לבזבז שם.. הרי הכל כבר יש במלון....... האם מזג האויר תואם לארץ? ניכנסתי לאתר של מזג אויר אבל מצוין שם 70 מעלות וכאלה מספרים לא הגיוניים... יש הסבר לכך?
 

טליה ג

New member
מזג האוויר באנטליה דומה לארץ

על כל מה שמשתמע מכך, ובעונת מעבר כמו עכשיו אפשר לצפות לכל מזג אוויר אפשרי. לכן כדאי להצטייד בכל סוגי הבגדים, מחולצה קצרה ועד מעיל גשם, והכי כדאי לאמץ את "שיטת הבצל": לקחת בגדים קלים, אבל להצטייד בסוודר או ז'קט דק שאפשר ללבוש מעל החולצה. אני מניחה שכל הארוחות כלולות במחיר, אז לא תצטרכי להוציא כסף על אוכל. חשוב להצטייד בכסף עבור טיולים בסביבה (לא משנה אם את לוקחת אותם מהמלון או שוכרת באופן פרטי נהג צמוד) וגם סתם בשביל בזבוזים. השוק של אנטליה צבעוני וכיפי, אבל לא לשכוח לעמוד על המקח היטב, להשוות מחירים, ותמיד לחשוב איך המחירים בהשוואה לארץ והאם בארץ היית מוכנה להוציא סכום כזה על מוצר דומה. בוודאי ביקרת באתר מזג אוויר אמריקאי, שבו הטמפרטורות מופיעות במעלות פרנהייט, לא בצלסיוס כפי שנהוג אצלנו. באתר הבא (מופיע גם בקישורי הפורום) אפשר לראות את הטמפרטורות הצפויות ב-3 הימים הקרובים בכמה ערים חשובות בטורקיה, כולל אנטליה. הטורקים משתמשים במעלות צלסיוס כמו אצלנו, אז המספרים נראים כבר הגיוניים
 
החלפת כסף בדואר

גם בדואר, מנסיוני, אי אפשר להמיר למטבע טורקי. אין לך מה לחשוש; דרך טובה ומקובלת היא להמיר למטבע טורקי במלון או בסוכנויות להמרת כספים, וכפי שטליה המליצה - להמיר בכל פעם סכום קטן, לפי הצרכים.
 
למעלה