הקול של קורט

Pickle Weasle

New member
הקול של קורט

בערך בסביבות יוני הקודם, שהכרתי את כל השירים של נירוונה מתוך האלבומים הרשמיים, ראיתי [או שמעתי] בקול של קורט את אחד הקולות המדהימים ביותר, בהיותו מגוון ורחב, שיכול להתאים לכל סוג של שיר. הוא יכול להיות מגעיל וצורם, כמו בהרבה שירים בבליץ', אבל יש הרבה, כמוני, שאוהבים גם את זה. יכולות להיות צרחות מחרישות, אך חודרות. יכול להיות לו קול יותר לירי, אך עדיין צרוד, כמו למשל ב Pennyroyal Tea, או ב-All Apologies. בשירים מסוימים יש לו קול יותר עמוק, עדיין לא רך ממש, כמו בבתים של Smells Like, או ב- Come as You Are. יכולות להיות לו גם צעקות עמוקות וחודרות, כמו בפזמון של In Bloom. יש את הצד העדין יותר והרך של הקול שלו, אולי לא חדשני או מהמם יתר על המידה, אבל אני אישית נהנה לשמוע אותו הרבה יותר מאשר כל מיני זמירים למיניהם- קול שאפשר לשמוע בבתים של Heart Shaped Box, או ב-Dumb. פן נוסף שיכול להיחשב רך, הוא בשירים כמו Polly למשל, שם הקול הוא שקט וצלול, אבל לא מדובר בקול רך ונעים, אלא יותר כמו דיבור, וגם זה יכול לגעת. דוגמאות נוספות לגיוון, הם בשיר Do Re Mi, שנשמע כמו שיר משנות ה-60, אולי קצת ביטלס אפילו, ואולי מכיל לא מעט זיופים אבל כשומעים אותו ואת הרגש בקול של קורט-וכמובן- צד נוסף של הקול שלו, נדיר יותר- אפשר לחשוב [ואני לא אתפלא אם כן] שהזיופים מכוונים. בהרבה ביקורות, כתבות, או אפילו על פי מעריצי נירוונה- לקורט יש קול בינוני, צורם ולא נעים. נתקלתי בזה הרבה לאחרונה, ונורא התאכזבתי. אבל שמעתי שוב שירים, ופשוט ידעתי, שזה לא קשור לזה שנירוונה הלהקה האהובה עליי, או לחוסר יכולת שלי להודות בכך שהזמר של הלהקה האהובה עליי הוא בינוני- זה פשוט לא נכון בעיני. אני חושב שהגיוון הרבה הזה בקול שלו-צכשחלק מהקולות יכולים להיות אולי בינוניים בפני עצמם, אבל חלק מהם טובים ואפילו מדהימים- עושה אותו לגאון ווקאלי, ולזמר שחוץ מאשר העובדה ששירי הלהקה שלו הם הבסט בעיני- אני גם הכי נהנה לשמוע אותו שר.
 

Soggy Dream

New member
לקורט קשישא היה קול מיוחד

מהפנט, מדהים סקסי ויפהפה. שילכו כולם ל ***
 

Scot99Fox

New member
אני התחלתי לשמוע נירוונה לפני שבוע ככה...

ואני חושב שלקורט יש קול פשוט מדהים. ממש היותר יפים ששמעתי P: ~ואני בכלל לא שומע צרחות אף פעם חח אגב עוד גוון מיוחד שנורא אהבתי בקול שלו יש בשיר הזה: (קאבר) http://www.youtube.com/watch?v=kO4BF67pvsc
 

Pickle Weasle

New member
תתחדש חח XD

שמח שאהבת D: חח ואם תשמע את האלבום הראשון שלהם, יש להם די הרבה צרחות שם. לגבי הקאבר- הוא אחד השירים הראשונים ששמעתי של נירוונה :O אני נורא אוהב אותו, גם שם הקול של קורט מאוד מיוחד באמת.
 

Scot99Fox

New member
חח וואלה?

בינתיים שמעתי את השלישי מעט, (כי השגתי אותו רק אתמול) ואת השלישי חרשתי לו את הצורה XD איזה 200 ומשהו השמעות ממנו עשיתי בשבוע P: ואחרי שאני אסיים את השלישי, שנשמע לא רע אני אעבור לראשון, מקווה שאשרוד את זה XD תודה :)
 

Pickle Weasle

New member
השלישי מעולה!

רק שתדע שאת הראשון הרבה פחות מעריכים בדרך כלל, למרות שאני חושב שהוא מעולה. הוא מאוד שונה מאין יוטרו.
 

Noynit

New member
לא הכרתי את השיר הזה O:

הוא ממש יפה...ובאמת יש שם משהו מיוחד בקול של קורט תודה שהכרת לי אותו :)
 

Scot99Fox

New member
../images/Emo207.gif שאלה ../images/Emo9.gif

איך נירוונה התסדרו עם גיטריסט אחד? הם הקליטו פעמיים גיטרות באלבומים? ומה הם עשו בהופעות? P: תודה :)
 

Pickle Weasle

New member
היי

אני מניח שבהקלטות הם הקליטו פעמיים מדי פעם, למרות שיש שירים שגיטרה אחת בנוסף לבס זה מספיק.. לגבי הופעות- אני יודע שב Unplugged היה להם גיטריסט נוסף, אבל בהופעות אחרות אני לא זוכר שהיה להם עוד אחד. בשנים הראשונות היה להם עוד גיטריסט אבל רק לכמה הופעות ואז ''העזיבו'' אותו XD
 

MilkShack

New member
מוסיף

בסיבוב ההופעות שלהם של 93-94 הצטרף אליהם בתור גיטריסט שני פאט סמיר (זה שגם מנגן גיטרה שנייה באנפלאגד) ובדי הרבה מהשירים של נירוונה הקליטו שני ערוצים בליווי של הסולו או שרצו להוסיף עוד גיטרה סתם ככה (נגיד בורי אייפ)
 
למעלה