הרוק הישראלי לאן?

הרוק הישראלי לאן?

הרוק הישראלי מעולם לא התיימר להיות משהו שהוא לא- לא רוק שמשולב בשפה עצבנית עם צרידות וצרחות (לא גרמנית), לא רוק מלוטש ומהוקצע (לא הפקות על), לא רוק עם ייחוד והיסטוריה משפיעה על הרוק ככלל (לא רוק אמרקאי-קנדי-אנגלי), ולא רוק עם אחיזה וקשר למקום ממנו יוצאת המוזיקה (לא רוק ישראלי). אז מה זה לעזאזל רוק ישראלי? זו ערימה של מניירות מהרוק פופ ומוטיבים (כמו שפה, שימוש במוזיקה מזרחית ואמירות ישראליות), אז למה אנחנו נותנים לזה לקרות? כי אנחנו אוהבים שמאכילים אותנו בשר לעוס, אנחנו אוהבים לחלום שאנחנו חלק מהעולם הגדול, יותר נוח לנו לחשוב שיש לנו ייחוד. הרוק הישראלי קיים רק בכמה מקרים בודדים-´ששת´ היא דוגמא לאחד מהמקרים, ´הרפו והנשמות´ זו עוד דוגמא, אבל מה שאנחנו שומעים ברדיו, ומה שאנחנו כ"כ נהנים לכנות רוק ישראלי- הוא לא יותר ´רוק בעברית´, לכן הרוק ה ישראלי דרכו לאבדון, ולא יעזור כל התוכניות שבעולם של קוטנר- כי עד שהרוק שלנו יתבסס על מאפיינים מוזקלים אזוריים (מה שלא יקרה לעולם), לא יהיה לנו דבר ייחודי משלנו-רוק שהוא באמת ובתמים ישראלי. אני רוצה להרכין ראשי אני רוצה לזעוק שמשהו רקוב פה, אבל אין לי כוח, איש אחד לא מחולל דבר, האנשים שחכו שהם יכולים להפיל ולהרים, התחנות רדיו שכחו שהם לא אמורים לקבוע לאנשים את הטעם, האמנים שכחו שבארץ רוק סטאר זה כמו להיות מוסכניק- רק לעבוד יותר קשה, הממשלה שכחה שתרבות זו זכות- ועדיף לה לתמוך באמנים במקום לפסול אותם. ואהבה היא עסק שיצא מהאופנה.
 

lide

New member
הרוק הישראלי כאן!!!

טוב תקשיב. ללא שום קשר, יש לנו את המוסיקה שלנו, וגם אם אבד לך הטעם של הרוק הישראלי, זה לא אומר שלכולם יש אותו ההרגשה. כמו שאמרת "תרבות זה זכות" אבל לכעוס במקום שלך, בתרבות, זה דבילי. חג שמח.
 

N a V e

New member
אז ככה,

אני עוקב אחרי הרוק בארץ ביחד לרוק הלועזי(כשהכוונה בעיקר לאמריקאי-בריטי) הסאונד הישראלי נשמע פחות טוב.בתור חובב רוק ישראלי,אני מסכים עם זה. הישראלי,משום מה,נוטה להיתקע ולהילעס על סצינת מוזיקה אחת.אולי,חוץ ממשינה. הלועזי הרבה יותר פתוח,ומושפע מהרבה יותר סיגנונות. המקור שמנחה את הנגנים הישראלים הוא משום מה דיי דומה. לגבי הכתיבה, הישראלית נדושה,לרוב.חוזרת על עצמה-אהבה,חוסר ביטחון עצמי. אבל הלועזי,ברובו,גם נדוש,והכתיבה חוזרת על עצמה. בקיצור, ביחס לשוק המוזיקה העולמי,יש עוד מה לשפר,בעיקר מבחינת הסיגנונות המוזיקליים ותתי-נושאים של הרוק. אבל אני אוהב את זה! זה בעברית! האומנים מוכשרים מאוד! ואין לי ספק שלהקות כמו משינה,תיסלם וכוורת יכלו לתפוס לא רע בחו"ל.
 

maayan15

New member
ובו לא נשכח את...

ברי סחרוף ורמי פורטיס- שתפסו בכלל לא רע בחו"ל! NP- "שלח לי מלאך"- משינה
 

N a V e

New member
ואם כבר הזכרת אותם,

זה המקום לתקן את עצמי ולהגיד שתיסלם החלו כלהקה ששרה באנגלית (my girl loves loud radio!!!!),ושרו גם בארה"ב. np-יובל בנאי-גורל נדוש
 

GD4EVeR

New member
וגם...

כוורת - הופיעו באירוויזיון בבריטניה, ואח"כ ניסו להצליח בחו"ל ויצאו למסע הופעות בארה"ב...
 
צר לי לצאת נגד הזרם

אבל אני בניגוד אליך, אולי לא אשתמש כאן במילים מפוצצות ומושגים מפוצצים אלא אדבר בפשטות- אני אישית ממממ-א-וווו-ד אוהבת את הרוק הישראלי שיש לנו בארץ אולי כשמשווים אותו מכל הבחינות האומנותיות לרוק זר, הוא די מפגר מאחורה אבל עדיין, אני הרבה יותר אוהבת לשמוע אותו יש בו משהו ישראלי מאוד שאין בשום מקום אחר בעולם מן סגנון מיוחד כזה ואל תשכח גם שאנחנו בכמה עשרות שנים של פיגור... האמנים בארץ לא מתוגמלים כראוי, מזוייפים בכמויות, לא מקבלים את היחס שלו הם ראויים מה שאין אצלנו בארץ זה לא רוק משובח כי זה דווקא יש, והרבה מה שאין זו תרבות של רוק תרבות של הופעות אלא יותר תרבות של מסיבות.. נכון, הרבה ואפילו המון אנשים הולכים להופעות אבל לא באותו קנה מידה יחסי (ואני מתכוונת לכמות הקהל הפוטנציאלי) של הופעות בחו"ל אני לא הייתי קוראת למוסיקה הזאת "בשר לעוס" בעייני זה אחד הדברים הכי הכי ישראלים שיש, הכי מוצלחים שיש עם כל המוטיבים האתניים וכמה שאני לא אוהבת מזרחית, גם זה בשילוב מסוים יוצא ממש מוצלח (כמו הגרסה ל"טיפת מזל" של כנסיית השכל) אנחנו לא רק חושבים שיש לנו ייחוד, זה באמת ככה אני באופן אישי מעדיפה את הרוק הישראלי על פני כל מוסיקה אחרת כיף לשמוע את, כיף לשיר את זה ומאוד כיף לרקוד את זה להיות בהופעות רוק ישראלי, זה להרגיש בהיי במידה מסוימת, אנרגיה כזאת שיש בקהל וגם מבחינה אומנותית (למרות שאי לא כזאת מביה גדולה בכל מיי אקורדים שוים או טכיקות שוות), אי מממאוד נהינת מהמוסיקה וסתם דוגמא- בעיני בהופעה האחרונה של שלמה ארציצ (לא ממש רוק, אבל בלכ זאת), היו קטעי תיפוף מדהימים באמת משהו מיוחד אוף.. הודעה ארוכה.... מסורבלת בקיצור- יש לנו אחלה מוסיקה בארץ, אחלה רוק ישראלי שבשנים האחרונות תופס תאוצה כל הכבוד לנו ולאומנים השונים ואל תקנו ישראלי מזויף!!!!
 
אתם מתעלמים מהעיקר

אני מוחה על דברים עקריים- על זה שהרוק שלנו פחות שואף להיות יחודי ויותר להיות כמו... על זה שהרוק שלנו הוא לא יותר מרוק בעברית, על זה שחברות התקליטים פה הפסיקו לחפף את הכישרונות הצעירים, על זה שהרוק הישראלי (אולי חוץ מכמה קטעים בנקמת הטרקטור) לא מתבסס על מוטיבים יהודיים טהורים (אני לא דתי אבל הכוונה שלי היא- להדרכות המוזיקליות שיש בתנ"ך), על זה שאמנים פה לא עובדים קשה בשביל לעשות שינוי במקום בו הם נמצאים- אלא ישר תופסים אוטובוס לכיוון גוש דן- והמונח ´רוק סטאר´ בישראל הוא מופרח מן היסוד לכן אין טעם לשאוף אליו. דוגרי לא אכפת לי שלא יהיה בומבסטי או מופק למשעי או אפילו חדשני אבל אנחנו מאבדים את הייחוד ברצון שלנו לשאוף למשהו שאנחנו לא ולא נהיה. (וגם השלטון לא עוזר לנו - המוזיקאים או המאזינים- לפתח את הייחוד הזה)
 

maayan15

New member
אני מוכנה להסכים בנקודה אחת...

הממשלה שלנו פשוט לא מקדמת את האמנים בישראל... לפני שאני יגיב על זה עוד ורק בשביל להבין לגמריי למה אתה מתכוון כדי שאני יוכל להגיד לך שאת לגמריי טועה..אני ייבקש ממך להסביר את המשפט "ההדרכות המוזיקליות שיש בתנ"ך".....מה בדיוק אתה רוצה להגיד בזה?
 
למעלה