Ccyclist
Well-known member
תודה על העצות לגבי נהיגה בארץ.
אגב: בכביש 90 אין לכם תמרורי אזהרה כ 500 מטר לפני הכיכרות כמקובל במקומות אחרים. מאד מסוכן כי ללא ה GPS אין אזהרה להאיט.
בכביש הערבה וסיבובי ים המלח אתם צריכים לשים נתיבי משאיות של קילומטר פה קילומטר שם כמו בספרד כדי שהמשאיות יחוייבו לפנות דרך לרכבים. זהו פתרון קל לביצוע שלא מחייב הכפלה מלאה של הכביש.
נראה שבניגוד לאזורים כפריים באירופה אין לכם תרבות מסודרת לעקיפת כלי רכב איטיים. באירופה כולם היו עוקפים לפי התור כשהתנאים מאפשרים זאת. בכביש הערבה היו כאלו שממש נצמדו למשאיות ולא יכלו לעקוף, היו כאלו שחשבו שיעקפו את כל השיירה כולל רכבים לפניהם שכבר יצאו לעקוף (באחת הפעמים שיצאתי שמאלה היה איזה רכב שניסה לעקוף אותי משמאל במקום לכבד את תורי), הדרך הבטוחה ביותר לעקוף את אלו שבחרו להשתרך היתה לעקוף מכונית אחרי מכונית עד למיקום שאחרי המשאית ואז לעקוף אותה. היו נהגים שעקפו כמו שצריך בצורה מתורבתת אבל היו משתרכים רבים.
אני חושב שאמרתי כבר שהיעדר שברונים (שלטי 300, 200, 100 מטר ליציאה ביציאות למחלפים) קצת מקשה על הנהיגה, השיטה של שתי יציאות ממש צמודות כ 200 מטר זו מזו (יציאת כפ"ס ויציאת רעננה במחלף רעננה דרום למשל) מאד מעצבנת אם נוסעים לפי מכשיר ולא סופרים בדיוק את מאות המטרים. נראה שהלכתם על שיטה בהשרטת צרפת, מה שקצת מבלבל אם מכירים את השיטות של בריטניה וספרד שכוללות בין השאר שימוש בכיכרות רב נתיביות במחלפים במקום שיטת פיצולי הנתיבים.
אגב: בכביש 90 אין לכם תמרורי אזהרה כ 500 מטר לפני הכיכרות כמקובל במקומות אחרים. מאד מסוכן כי ללא ה GPS אין אזהרה להאיט.
בכביש הערבה וסיבובי ים המלח אתם צריכים לשים נתיבי משאיות של קילומטר פה קילומטר שם כמו בספרד כדי שהמשאיות יחוייבו לפנות דרך לרכבים. זהו פתרון קל לביצוע שלא מחייב הכפלה מלאה של הכביש.
נראה שבניגוד לאזורים כפריים באירופה אין לכם תרבות מסודרת לעקיפת כלי רכב איטיים. באירופה כולם היו עוקפים לפי התור כשהתנאים מאפשרים זאת. בכביש הערבה היו כאלו שממש נצמדו למשאיות ולא יכלו לעקוף, היו כאלו שחשבו שיעקפו את כל השיירה כולל רכבים לפניהם שכבר יצאו לעקוף (באחת הפעמים שיצאתי שמאלה היה איזה רכב שניסה לעקוף אותי משמאל במקום לכבד את תורי), הדרך הבטוחה ביותר לעקוף את אלו שבחרו להשתרך היתה לעקוף מכונית אחרי מכונית עד למיקום שאחרי המשאית ואז לעקוף אותה. היו נהגים שעקפו כמו שצריך בצורה מתורבתת אבל היו משתרכים רבים.
אני חושב שאמרתי כבר שהיעדר שברונים (שלטי 300, 200, 100 מטר ליציאה ביציאות למחלפים) קצת מקשה על הנהיגה, השיטה של שתי יציאות ממש צמודות כ 200 מטר זו מזו (יציאת כפ"ס ויציאת רעננה במחלף רעננה דרום למשל) מאד מעצבנת אם נוסעים לפי מכשיר ולא סופרים בדיוק את מאות המטרים. נראה שהלכתם על שיטה בהשרטת צרפת, מה שקצת מבלבל אם מכירים את השיטות של בריטניה וספרד שכוללות בין השאר שימוש בכיכרות רב נתיביות במחלפים במקום שיטת פיצולי הנתיבים.