השלמתי את ישראל

Ccyclist

Well-known member
תודה על העצות לגבי נהיגה בארץ.

אגב: בכביש 90 אין לכם תמרורי אזהרה כ 500 מטר לפני הכיכרות כמקובל במקומות אחרים. מאד מסוכן כי ללא ה GPS אין אזהרה להאיט.

בכביש הערבה וסיבובי ים המלח אתם צריכים לשים נתיבי משאיות של קילומטר פה קילומטר שם כמו בספרד כדי שהמשאיות יחוייבו לפנות דרך לרכבים. זהו פתרון קל לביצוע שלא מחייב הכפלה מלאה של הכביש.

נראה שבניגוד לאזורים כפריים באירופה אין לכם תרבות מסודרת לעקיפת כלי רכב איטיים. באירופה כולם היו עוקפים לפי התור כשהתנאים מאפשרים זאת. בכביש הערבה היו כאלו שממש נצמדו למשאיות ולא יכלו לעקוף, היו כאלו שחשבו שיעקפו את כל השיירה כולל רכבים לפניהם שכבר יצאו לעקוף (באחת הפעמים שיצאתי שמאלה היה איזה רכב שניסה לעקוף אותי משמאל במקום לכבד את תורי), הדרך הבטוחה ביותר לעקוף את אלו שבחרו להשתרך היתה לעקוף מכונית אחרי מכונית עד למיקום שאחרי המשאית ואז לעקוף אותה. היו נהגים שעקפו כמו שצריך בצורה מתורבתת אבל היו משתרכים רבים.

אני חושב שאמרתי כבר שהיעדר שברונים (שלטי 300, 200, 100 מטר ליציאה ביציאות למחלפים) קצת מקשה על הנהיגה, השיטה של שתי יציאות ממש צמודות כ 200 מטר זו מזו (יציאת כפ"ס ויציאת רעננה במחלף רעננה דרום למשל) מאד מעצבנת אם נוסעים לפי מכשיר ולא סופרים בדיוק את מאות המטרים. נראה שהלכתם על שיטה בהשרטת צרפת, מה שקצת מבלבל אם מכירים את השיטות של בריטניה וספרד שכוללות בין השאר שימוש בכיכרות רב נתיביות במחלפים במקום שיטת פיצולי הנתיבים.
 

קבצים מצורפים

  • 20230312_135135.jpg
    20230312_135135.jpg
    1.7 MB · צפיות: 1
  • 20230309_120414.jpg
    20230309_120414.jpg
    2 MB · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
תודה על העצות לגבי נהיגה בארץ.

אגב: בכביש 90 אין לכם תמרורי אזהרה כ 500 מטר לפני הכיכרות כמקובל במקומות אחרים. מאד מסוכן כי ללא ה GPS אין אזהרה להאיט.

בכביש הערבה וסיבובי ים המלח אתם צריכים לשים נתיבי משאיות של קילומטר פה קילומטר שם כמו בספרד כדי שהמשאיות יחוייבו לפנות דרך לרכבים. זהו פתרון קל לביצוע שלא מחייב הכפלה מלאה של הכביש.

נראה שבניגוד לאזורים כפריים באירופה אין לכם תרבות מסודרת לעקיפת כלי רכב איטיים. באירופה כולם היו עוקפים לפי התור כשהתנאים מאפשרים זאת. בכביש הערבה היו כאלו שממש נצמדו למשאיות ולא יכלו לעקוף, היו כאלו שחשבו שיעקפו את כל השיירה כולל רכבים לפניהם שכבר יצאו לעקוף (באחת הפעמים שיצאתי שמאלה היה איזה רכב שניסה לעקוף אותי משמאל במקום לכבד את תורי), הדרך הבטוחה ביותר לעקוף את אלו שבחרו להשתרך היתה לעקוף מכונית אחרי מכונית עד למיקום שאחרי המשאית ואז לעקוף אותה. היו נהגים שעקפו כמו שצריך בצורה מתורבתת אבל היו משתרכים רבים.

אני חושב שאמרתי כבר שהיעדר שברונים (שלטי 300, 200, 100 מטר ליציאה ביציאות למחלפים) קצת מקשה על הנהיגה, השיטה של שתי יציאות ממש צמודות כ 200 מטר זו מזו (יציאת כפ"ס ויציאת רעננה במחלף רעננה דרום למשל) מאד מעצבנת אם נוסעים לפי מכשיר ולא סופרים בדיוק את מאות המטרים. נראה שהלכתם על שיטה בהשרטת צרפת, מה שקצת מבלבל אם מכירים את השיטות של בריטניה וספרד שכוללות בין השאר שימוש בכיכרות רב נתיביות במחלפים במקום שיטת פיצולי הנתיבים.

חודש אחרי - לצערי ההצפות בכביש 90 לא מפתיעות אותי.

בדרך לאילת שמתי לב שכביש 90 נמצא במפלס הקרקע ולא על סוללות / עם ניקוז כמקובל. שמתי לב גם לשילוט האזהרה מהצפות כל פעם שהכביש עבר בתוואי נחל (קשה לומר "חצה" בהקשר של האסון שהיה).

אני מסכים עם הכתבה שצריך לגשר מעל הנחלים כדי שהכביש לא יוצף בעתיד.

דבר נוסף - באזורי בספרד כביש ה AP7 עובר בהרים בתוואים שנחפרו עבורו בין הגשרים. כדי לשמור עליו ממפולות יש אזורים שדפנות החפיר בוטנו, ורואים מוטות חיזוק גדולים שנקדחו עמוק אל תוך הקרקע כדי להחזיק את הביטון. יש אזורים בסיבובי ים המלח ומכתש רמון שהסלעים לצידי הכביש צריכים חיזוק דומה. מביקור במלטה למדתי שאפשר לשים פיגמנטים בבטון כדי להגיע לצבע דומה לסלע המקומי, כדי לא להשפיע לרעה על הנוף.

על הבולען שהיה באיילון יום אחרי שנסעתי בו לנתב"ג לא חשבתי לכתוב פה, אבל אסון ההצפות ראוי להתייחסות.
 

em28

Well-known member
חחחח, אתה יוצא מנקודת הנחה שמישהו מתכנן את הכבישים לפי מתודה מסויימת,
או רחמנא ליצלן, חושבים על הנהג כשמחליטים להקים כיכר בכביש בין עירוני.
אפילו לימוד ה"נהיגה" הוא המלצה לא מחייבת.
אם לא הייתי מלמד את ילדי לנהוג ממש אחרי שהיה להם רשיון הם לא היו מבינים מה הבעיה לעקוף שיירה מהסוף.
 

Ccyclist

Well-known member
חחחח, אתה יוצא מנקודת הנחה שמישהו מתכנן את הכבישים לפי מתודה מסויימת,
או רחמנא ליצלן, חושבים על הנהג כשמחליטים להקים כיכר בכביש בין עירוני.
אפילו לימוד ה"נהיגה" הוא המלצה לא מחייבת.
אם לא הייתי מלמד את ילדי לנהוג ממש אחרי שהיה להם רשיון הם לא היו מבינים מה הבעיה לעקוף שיירה מהסוף.

בבריטניה ובמדינות עם מורשת בריטית יש שלט משולש אזהרה עם סמל כיכר בשחור כ 400 מטר לפני כיכר בכבישים של 80 קמ"ש (כולם נוסעים ב 90 וזה חוקי). נהגתי במדינת עולם שלישי עם מורשת בריטית ורוב לא לבן, שם השלטונות הגדילו ושמו שלט שני בקו ה 200 מטר כך שהאזהרה חוזרת על עצמה. בספרד לפני כיכר כזו (כבישי 80 קמ"ש אבל הספרדים נוסעים ב 100 בין אם המהירות היא 80 או 120) יהיו שלטי 80, 60, 40 שהנהגים ידעו להאט ומתי. נכון שככל שיש יותר שלטים כך השלטונות בוטחים פחות בשיפוט של האזרחים, אבל קצת מוזר לא לתת שום אזהרה עד לשלט שעל הכיכר עצמה. זו לא הדרך היחידה שמחבלים בכיכרות בארץ - ההתעקשות על כיכרות חד נתיביות וצימצום הכביש לשני נתיבים לפניהן מוחק את כל היתרון שלה כשמי שנוסעים ישר וא שמאלה נתקעים מאחורי מי שפונים ימינה.

למזלנו מירי רגב לא מתכננת כבישים ומרב מיכאלי לא תיכננה כבישות. יש מהנדסים שתיכננו אותם על בסיס מודלים שקיימים בארץ ובחו"ל. בגדול, כפי שנאמר לי כשביררתי פה לראשונה - מערכת הכבישים די בסטנדרט בינלאומי. בקטן יש לה פרטים קטנים שמבלבלים אותי כמי שרגיל לשיטות אחרות ויש בה סכנות גדולות בגלל העידר שילוט מקדים. באירופה יסמנו סוף נתיב בכביש בינעירוני 800 - 500 מטר מראש ויחזרו על זה עם שלטים כל 200 מטר בערך. בארץ יש שלט התמזגות בודד. בלי יתרון בייתיות זה מאד מסוכן לא רק למבקרים בארץ אלא גם למי שנוסע למקומות אחרים בארץ.

בזמנו הדיעות בפורום היו חלוקות בין לומר שהסטנדרט גבוה ואין מה לחשוש לבין המלצה לתייר שלא להסתכן ולנהוג בארץ. נתתם כמה עצות מועילות שעזרו ולכן פרסמתי שהשלמתי את המדינה מאתר החרמון ועד לכיכר של מעבר טאבה. תודה.

אגב: יש בישראל תחנות דלק שלא מקבלות כרטיס אשראי זר: פז, מיקה. תחנות שמקבלות אשראי זר: דור אלון, סונול, דלק. זה מידע די קריטי למבקרים בארץ.
 
נערך לאחרונה ב:

frankthe2

Active member
בבריטניה ובמדינות עם מורשת בריטית יש שלט משולש אזהרה עם סמל כיכר בשחור כ 400 מטר לפני כיכר בכבישים של 80 קמ"ש (כולם נוסעים ב 90 וזה חוקי). נהגתי במדינת עולם שלישי עם מורשת בריטית ורוב לא לבן, שם השלטונות הגדילו ושמו שלט שני בקו ה 200 מטר כך שהאזהרה חוזרת על עצמה. בספרד לפני כיכר כזו (כבישי 80 קמ"ש אבל הספרדים נוסעים ב 100 בין אם המהירות היא 80 או 120) יהיו שלטי 80, 60, 40 שהנהגים ידעו להאט ומתי. נכון שככל שיש יותר שלטים כך השלטונות בוטחים פחות בשיפוט של האזרחים, אבל קצת מוזר לא לתת שום אזהרה עד לשלט שעל הכיכר עצמה. זו לא הדרך היחידה שמחבלים בכיכרות בארץ - ההתעקשות על כיכרות חד נתיביות וצימצום הכביש לשני נתיבים לפניהן מוחק את כל היתרון שלה כשמי שנוסעים ישר וא שמאלה נתקעים מאחורי מי שפונים ימינה.

למזלנו מירי רגב לא מתכננת כבישים ומרב מיכאלי לא תיכננה כבישות. יש מהנדסים שתיכננו אותם על בסיס מודלים שקיימים בארץ ובחו"ל. בגדול, כפי שנאמר לי כשביררתי פה לראשונה - מערכת הכבישים די בסטנדרט בינלאומי. בקטן יש לה פרטים קטנים שמבלבלים אותי כמי שרגיל לשיטות אחרות ויש בה סכנות גדולות בגלל העידר שילוט מקדים. באירופה יסמנו סוף נתיב בכביש בינעירוני 800 - 500 מטר מראש ויחזרו על זה עם שלטים כל 200 מטר בערך. בארץ יש שלט התמזגות בודד. בלי יתרון בייתיות זה מאד מסוכן לא רק למבקרים בארץ אלא גם למי שנוסע למקומות אחרים בארץ.

בזמנו הדיעות בפורום היו חלוקות בין לומר שהסטנדרט גבוה ואין מה לחשוש לבין המלצה לתייר שלא להסתכן ולנהוג בארץ. נתתם כמה עצות מועילות שעזרו ולכן פרסמתי שהשלמתי את המדינה מאתר החרמון ועד לכיכר של מעבר טאבה. תודה.

אגב: יש בישראל תחנות דלק שלא מקבלות כרטיס אשראי זר: פז, מיקה. תחנות שמקבלות אשראי זר: דור אלון, סונול. זה מידע די קריטי למבקרים בארץ.
תודה על הדיווח שלך. אתה אורח לרגע (טוב קצת יותר מרגע, אני מאמין שנהגת כאן מספר ימים/שבועות) שרואה כל פגע. לקרוא את מה שכתבת ולהבין כמה בישראל לא יודעים לתכנן כבישים, כמה טעויות יסוד יש בהבנה שלנו את הכביש וכמה מירי רגב, מירב מיכאלי, סמוטריץ וישראל כץ שהיו שרי התחבורה של ישראל בעשור האחרון לא מחוברים... הם ואלה מתחתיהם.... חבל
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על הדיווח שלך. אתה אורח לרגע (טוב קצת יותר מרגע, אני מאמין שנהגת כאן מספר ימים/שבועות) שרואה כל פגע. לקרוא את מה שכתבת ולהבין כמה בישראל לא יודעים לתכנן כבישים, כמה טעויות יסוד יש בהבנה שלנו את הכביש וכמה מירי רגב, מירב מיכאלי, סמוטריץ וישראל כץ שהיו שרי התחבורה של ישראל בעשור האחרון לא מחוברים... הם ואלה מתחתיהם.... חבל

בסוף הביקור ספירת המלאי תהיה 35 ימים עם רכב בארץ, מתוכם אולי 2 ללא נהיגה, אז אפשר לקרוא לזה חודש פלוס.

נהגתי ב 5 מדינות ו 2 טריטוריות על 3 יבשות, 2 מדינות בצד שמאל (כולל בריטניה שממנה הרישיון) ו 5 בצד ימין.

אציין שיש מדינות ואזורים, אפילו באירופה, עם תנאי כביש גרועים יותר מאשר בארץ אבל מה שמאפשר לאנשים לנהוג שם, במיוחד במרחב הכפרי, הוא באמצעות שילוט ותרבות נהיגה שנרכשת בעיקר מנדיבותם של נהגים אחרים.

הנה למשל שילוט בדרך למעגל תנועה בינעירוני רב נתיבי בספרד. בדרך מהגבעה התלולה יש אזהרה מיוחדת, מהכביש המישורי יש שילוט סטנדרטי יותר. שים לב שבמקום להצטמצם לנתיב בודד כמו בכביש 90 צפונית לטבריה או בעין בוקק - הכביש מתרחב ל 3 נתיבים ממש על סף המעגל.

נהיגה היא עניין הכולל עיצוב והתנהגות.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20230313-122201_Maps.jpg
    Screenshot_20230313-122201_Maps.jpg
    KB 741.3 · צפיות: 4
  • Screenshot_20230313-122140_Maps.jpg
    Screenshot_20230313-122140_Maps.jpg
    KB 875.4 · צפיות: 4
  • Screenshot_20230313-122122_Maps.jpg
    Screenshot_20230313-122122_Maps.jpg
    KB 693.6 · צפיות: 4
  • Screenshot_20230313-122104_Maps.jpg
    Screenshot_20230313-122104_Maps.jpg
    1 MB · צפיות: 4
  • Screenshot_20230313-122041_Maps.jpg
    Screenshot_20230313-122041_Maps.jpg
    KB 920.1 · צפיות: 4
  • Screenshot_20230313-121957_Maps.jpg
    Screenshot_20230313-121957_Maps.jpg
    KB 684.6 · צפיות: 3
  • Screenshot_20230313-121929_Maps.jpg
    Screenshot_20230313-121929_Maps.jpg
    KB 766.9 · צפיות: 4
  • Screenshot_20230313-121850_Maps.jpg
    Screenshot_20230313-121850_Maps.jpg
    KB 894.9 · צפיות: 4

Ccyclist

Well-known member
בסוף הביקור ספירת המלאי תהיה 35 ימים עם רכב בארץ, מתוכם אולי 2 ללא נהיגה, אז אפשר לקרוא לזה חודש פלוס.

נהגתי ב 5 מדינות ו 2 טריטוריות על 3 יבשות, 2 מדינות בצד שמאל (כולל בריטניה שממנה הרישיון) ו 5 בצד ימין.

אציין שיש מדינות ואזורים, אפילו באירופה, עם תנאי כביש גרועים יותר מאשר בארץ אבל מה שמאפשר לאנשים לנהוג שם, במיוחד במרחב הכפרי, הוא באמצעות שילוט ותרבות נהיגה שנרכשת בעיקר מנדיבותם של נהגים אחרים.

הנה למשל שילוט בדרך למעגל תנועה בינעירוני רב נתיבי בספרד. בדרך מהגבעה התלולה יש אזהרה מיוחדת, מהכביש המישורי יש שילוט סטנדרטי יותר. שים לב שבמקום להצטמצם לנתיב בודד כמו בכביש 90 צפונית לטבריה או בעין בוקק - הכביש מתרחב ל 3 נתיבים ממש על סף המעגל.

נהיגה היא עניין הכולל עיצוב והתנהגות.

לגבי תרבות נהיגה ותנאים גרועים יותר:

הנה משעול כפרי בריטי בן נתיב דו כיווני בודד. מדי מאה - מאתיים מטר יש נקודת עקיפה בתמונה. המכוניות חייבות לא רק לפנות מקום זו לזו כשאחת נדחקת הצידה כדי לתת לזו שמולה לעבור. זה גם מצריך נסיעה עם שמירת מרחק כי שיירות רכבים לא יכולות לעבור זו את זו בכבישים כאלו.

המרחב הכפרי הבריטי מלא במשעולים כאלו ובעידן ה GPS יותר ויותר נופשים מוצאים את עצמם על כבישים כאלו בדרכם למלון כפרי כזה או אחר.

רק תרבות נהיגה מאפשרת לדבר כזה לתפקד.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20230314-094152_Maps.jpg
    Screenshot_20230314-094152_Maps.jpg
    KB 907.4 · צפיות: 5

Kiapicanto1000

Active member
הערות חכמות אבל לכן התרעתי בפניך בעבר שבארץ אין לא תרבות נהיגה ולא הבנה וידע בנהיגה. מן שילוב לוקה בכל החזיתות. לדעתי התשתית זו הבעייה הקטנה ואילו הבעייה האנושית היא המשמעותית יותר...
אבל נחמד לקרוא מישהו שמבין.

שאלה אליך. מסקרנת דעתך: רשמת על המשאיות בכביש 90 שמאחוריהן שיירה שנצמדת ומבקשת לעקפן.
אם אתה צריך להצביע מי הנהג האשם ביותר בסיטואציה, האם זה הראשון שצמוד למשאית ולא יודע לעקוף ותקוע מאחורי המשאית קרוב אליה בלי יוזמה ומעש או זה שתקוע אחריו ואשר נאלץ לעקוף את כל השיירה במכה אחת כי זה שלפניו, ההססן לא מותיר מרווח למשאית​
 

Ccyclist

Well-known member
הערות חכמות אבל לכן התרעתי בפניך בעבר שבארץ אין לא תרבות נהיגה ולא הבנה וידע בנהיגה. מן שילוב לוקה בכל החזיתות. לדעתי התשתית זו הבעייה הקטנה ואילו הבעייה האנושית היא המשמעותית יותר...
אבל נחמד לקרוא מישהו שמבין.

שאלה אליך. מסקרנת דעתך: רשמת על המשאיות בכביש 90 שמאחוריהן שיירה שנצמדת ומבקשת לעקפן.
אם אתה צריך להצביע מי הנהג האשם ביותר בסיטואציה, האם זה הראשון שצמוד למשאית ולא יודע לעקוף ותקוע מאחורי המשאית קרוב אליה בלי יוזמה ומעש או זה שתקוע אחריו ואשר נאלץ לעקוף את כל השיירה במכה אחת כי זה שלפניו, ההססן לא מותיר מרווח למשאית​

האשמה הברורה הוא בפקידי משרד התחבורה שלא מיקמו נתיב כזה כל 5-10 ק"מ. למזלנו זו דוגמה ספרדית...

A-383

טיפה מעל סנטה מרגרטה, 6.5 ק"מ מהגבול בין ספרד לגיברלטר הבריטית.

זו השיטה הכי בטוחה בעיניי כי היא מחייבת את הגורם המאיט לפנות את הדרך לשאר התנועה ולא דורשת מנהגי הרכבים הרגילים ליזום עקיפות. צריך אותה גם בעליות של כבישים 31 ו 25.

אם זה היה טרקטור בכפר בבריטניה אז הראשון מאחוריו היה שומר מספיק מרחק כדי לעבור כשההזדמנות תעלה וסימני הדרך יאפשרו זאת. אחר כך, מי שאחריו היו עוקפים לפי התור כשההזדמנות מגיעה. בדרכים הכי כפריות אין שוליים וממש לכודים מאחורי הטרקטור. בדרכים יותר ראשיות לעיתים יש נתיב אמצעי המופיע כשייך לצד מסויים של הדרך (או אחד משני הנתיבים השמאליים, או אחד מהימניים, לסירוגין) כדי לאפשר עקיפות. זה לא בטוח באותה רמה של הפתרון בספרד.

בכביש הערבה היו רכבים שבחרו שלא לעקוף כשהיתה להם הזדמנות, אולי היו בדרכם למרכז או לצפון בעוד שאני שהיתי בים המלח אז לא הייתי צריך לשמור על רעננות. מי שבוחר בחירה כזו עושה זאת מטעמיו הוא ואפשר לכבד אותו. כשהיו 3-4 רכבים כאלו הם נתנו לי להתקדם בתור הרכבים רכב - רכב בכל נקודת עקיפה עד שהייתי הראשון ויכלתי לעקוף סוף סוף את המשאית. את הרכב שהגיח מאחוריי ואף לצידי בעוד אני יוצא ולא כיבד את מקומי בתור אני מאשים בנהיגה גרועה.
 

קבצים מצורפים

  • trucks-passing-highway-galicia-spain-trucks-passing-highway-ventas-de-naron-galicia-spain-2678...jpg
    trucks-passing-highway-galicia-spain-trucks-passing-highway-ventas-de-naron-galicia-spain-2678...jpg
    KB 88.9 · צפיות: 0
  • Screenshot_20230318-140543_Maps.jpg
    Screenshot_20230318-140543_Maps.jpg
    KB 954.9 · צפיות: 0

Kiapicanto1000

Active member
ועוד הערה: כפי שדי ברור, גם המומחים הישראלים אינם באמת מבינים או לפחות לוקים ביכולת היישום. אולי אתה שהנושא קרוב לליבך תוכל לפנות לשרת התחבורה ולהיפגש איתה ולהביא בפניה את כל מה שרשמת כאן גם בעבר. תשב ותראה לה כל הצילומים כולל מחו"ל. אם תצליח לשכנע אותה מעל לכל הדרג המקצועי שהוא לא מבין מספיק. זה יעזור אולי לשכנע אותה לקדם העניינים אחרת.
לדעתי ישראל במקום כל כך גרוע כי בכל החזיתות התחבורה ברמה נמוכה. חייבים עזרה מהעולם:
למשל בבניית רכבת ישראל וכבישים אוטוסוראדות מסובכות הביאו סינים מובילים שמאד קידמו העיניינים.
כנל צריך להיות בכבישים צדדיים ומחלפים במקומות מסובכים. את הכיכרות בכביש 90 לא הסינים תיכננו.
אתה יכול לעזור לשרה להבין מה התקלות.
וגם לגבי אכיפה שתביא לחינוך לנהיגה נכונה תוכל לעודד להביא שוטרים מהעולם שישבו עם הישוטר הישראלי בניידת ויכווינו למה ואיך לשים לב. גם המשטרה לא באמת מבינה איך נוהגים נכון. זאת בעייה כשהכל לוקה מהיסודות​
 

boriska1

Member
הכבישים בארץ לא גרועים מכבישי ארופה או ארה"ב, זו הערכה שלי. חרשתי עשרות אלפי קילומטרים בכבישים אלה. תאורה בכבישים
בינעירוניים ייחודית לישראל.
יש קושי במדידת בטיחות נהיגה. מקובל לפי מספר הרוגים למיליארד קילומטר או מספר הרוגים לפי מספר כלי רכב, לא יודע מה נכון. מביא לכם
נתונים מיושנים במקצת, לשנים 2008/2009 אבל אלה הטבלאות הנוחות יותר לקריאה. יש במקומות אחרים נתונים ל2014, לא ממויינים היטב.
אנחנו במקום מצויין לפי כל קריטריון.
וזאת למרות העובדה, לא פורסם רשמית, אבל .... כ20%מהאוכלוסיה , אחראית ל50% מתאונות הדרכים הקשות.
ולא רק הם, תרבות ציות לחוק בישראל לא מהגבוהות בעולם, זאת הערכתי.
הנה הנתונים:

 

boriska1

Member
הכבישים בארץ לא גרועים מכבישי ארופה או ארה"ב, זו הערכה שלי. חרשתי עשרות אלפי קילומטרים בכבישים אלה. תאורה בכבישים
בינעירוניים ייחודית לישראל.
יש קושי במדידת בטיחות נהיגה. מקובל לפי מספר הרוגים למיליארד קילומטר או מספר הרוגים לפי מספר כלי רכב, לא יודע מה נכון. מביא לכם
נתונים מיושנים במקצת, לשנים 2008/2009 אבל אלה הטבלאות הנוחות יותר לקריאה. יש במקומות אחרים נתונים ל2014, לא ממויינים היטב.
אנחנו במקום מצויין לפי כל קריטריון.
וזאת למרות העובדה, לא פורסם רשמית, אבל .... כ20%מהאוכלוסיה , אחראית ל50% מתאונות הדרכים הקשות.
ולא רק הם, תרבות ציות לחוק בישראל לא מהגבוהות בעולם, זאת הערכתי.
הנה הנתונים:

גם בויקיפדיה, בחיפוש "תאונות דרכים בישראל", יש גרפי נוחים לקריאה
 

Ccyclist

Well-known member
גם בויקיפדיה, בחיפוש "תאונות דרכים בישראל", יש גרפי נוחים לקריאה

אז ככה: תאורה בכבישים בינעירוניים באירופה יש רק בקרבת צמתים ומחלפים או בדרכים עם אלמנט יישובי לצידם (מסחר, כבישי שירות, מדרכות וכו').

לגבי התנאים בארץ: מניתי שורה של דברים קטנים לכאורה שלדעתי יש להם השפעה גדולה לרעה על מי שרגיל לשיטות שילוט אחרות שנותנות יותר מידע מראש או מידע יותר מדוייק.

הצלחתי לעשות את כל הארץ למרות הכל, אבל "הבדלי השפה" בשיטת השילוט והסימון ראויים לציון.
 
למעלה