התייעצות לגבי תזונה מיטיבה לחתול

Noyka0

New member
שלום, יש לי חתול כתמתם מקסים בן 3 ללא בעיות בריאותיות (כן עם נטייה להשמנה) ואני מנסה לדייק ולהעשיר את התזונה שלו שתהיה טובה וגם מעניינת, עד עכשיו (בשנה פלוס האחרונה) האכלתי בעיקר באוכל יבש שמצאתי מהרשימה של דימיטרי שקיבל ציון גבוה- brit sterilized salmon ופעמיים בשבוע באוכל רטוב עם מים/ציר עוף לספק נוזלים. לאחרונה נראה שהחתול שלי לא מוצא עניין באוכל הזה. אשמח להמלצות מבעלי חתולים בערך בגיל הזה למזון ממלא ואיכותי ובערך בטווח המחירים של הבריט.
בנוסף יצא לי לראות סרטונים של וטרינרים (בעיקר מארהב) המגנים אוכל יבש וממליצים לבנות תזונה לחתול המורכבת מאוכל רטוב, חתיכות בשר המותאמות לחתול ושמרי בירה, אשמח לשמוע מחוויה של אנשים שמאכילים בסגנון כזה ובמיוחד האכלה של לבבות עוף וכבד עוף מבושלים ושמרי בירה.
תודה מראש לעונים ושבוע נהדר!
 

אלישבע777

Well-known member
היו לי במהלך השנים, כמה חתולים וכל אחד העדיף את המזון הכי פחות טוב... בעבר, לפני שנים, לא ידעתי שניתן לדרג את מזונות החתולים וכל כן החתולים הראשונים שלי התקיימו על מזון לא איכותי שהם אהבו ( פריסקיס בעיקר). עם הזמן בזכות הרשימה של דימיטרי, למדתי על מזונות טובים יותר או פחות ולא חסכתי פרוטה לקנות את המזון הכי טוב והכי יקר. למרות זאת, הם לא האריכו ימים. כולם חלו בגיל 12 (!) והטיפול בהם היה מאוד קשה ומורט עצבים ללא תוחלת. כולם היו חתולים שמנים. קיבלו מזון חופשי ללא הגבלה ומדי פעם גם קצת חטיפים לשמח אותם.
לפני שלוש שנים אימצתי גור רחוב שהיה די שמן יחסית לגילו. לדעתי הוא הורגל לאוכל לחם וגבינה כי הוא נהג לגנוב שאריות לחם מהאשפה או אופילו מהטוסטר.... למרות שצלחתו היתה מלאה במזון מעולה... שקלתי אותו אחת לחודש במכשיר מדוייק ובגיל 7 חודשים, 5 חודשים לאימוץ - הוא שקל קרוב ל- 5 קילו!! אפילו הווטרינר נדהם מהעליה במשקל שלו שהמשיכה להתעצם עד הבדיקה השנתית. אז הוא כבר שקל כמו חתול בוגר 6 קילו.
אז החלטתי לעשות לו דיאטה . ולשקול את מזונו ולהרגיל אותו לשעות האכלה קבועות במנות קטנות ומאחר שהוא מת על חטיפים, הם גם נכללים בדיאטה. 3 ארוחות של מזון טוב ובערב - חטיף. לקח זמן והחתול התרגל לעניין לפעמים הוא מבקש שלא בזמן הנכון ולפעמים נשאר לישון ולא מבקש כלל עד שאני בסוף שמה לו בצלחת...
השנה ראיתי שזה הצליח. הוא שמר על משקלו בשנה האחרונה (3) ולא עלה ( שישה ורבע קילו) . הוא אומנם קצת שמן, אבל אוכל ס"ה 70 גרם ביום רק מזון חתולים, לעתים רחוקות גם כפית יוגורט וגבינה מותכת שהוא מאוד אוהב. שזה בסדר גמור.
כל חתולי הבית, אוכלים יותר ממה שהם צריכים ומשמינים וזה פוגע בבריאותם. את תרצי את פרטים נוספים, אוכל לענות לך בפרטי. שמירת משקל החתול, חשובה לא פחות מאיכות המזון. מזונות איכותיים יש בשפע נותר רק לבחור. את הכמות צריך להגביל, לדעתי ולא לתת חופשי. אנשים שרוב היום לא בבית, יכולים לחלק את הארוחות באופן שונה כמובן.
 
למעלה