טור דה פראנס 2023

בשבת יחל הטור דה פראנס ה-110 בבילבאו שבחבל הבסקים בספרד. בהנתן שלא תהיינה תקלות חמורות, לכולם ברור שיתרחש מאבק איתנים בין שני המועמדים הראשיים לכתר: יונס וינגגארד מיומבו-ויסמה וטדיי פוג'אצ'ר מקבוצת האמירויות. שניהם הפגינו בזמן האחרון שהם ביכולת טובה ומוכנים למרוץ. אבל השאלה היא גם האם קבוצותיהן התומכות שוות ביכולתן. בטור האחרון הפגינה קבוצת יומבו-ויסמה עוצמה רבה יותר, דבר שתרם ישירות לניצחונו של וינגגארד.
לשתי הקבוצות יש קבוצות חזקות שנבנו לתמוך במובילים שלהם לאורך כל המרוץ. לקטעים המישוריים הובאו בכל קבוצה 2-3 רוכבים גבוהים וחזקים שיכולים לתת את הקילומטראז' בראש הדבוקה ואת היכולת להישאר מקדימה במשטר של רוחות, לקטעי הביניים 2-3 רוכבים שיכולים להוביל בקטעים ההרריים עד לרמה מסויימת ולהרים הגבוהים עוד 2-3 רוכבים שיכולים להישאר עם שאר מובילי הקבוצות ויוותרו מאחור רק כששני הגדולים יפתחו מבערים.
למעשה, לדעתי, שתי הקבוצות כמעט שוות באיכותן. היתרון הוא של יומבו ויסמה רק בזכות ווט ון ארט שהוא בעל יכולות בלתי רגילות ויכול להיות קלף מנצח לטובת יונס וינגגרד.
 
קטע ראשון. הטור יצא לדרך עם קטע פתיחה לא אופייני, מלא בעליות קצרות. המועמדים הראשיים הם ון דר פול ווט ון ארט. מעניין שאף אחד לא מזכיר את פטר סאגאן. פעם הסיום בעלייה היה קלאסי בשבילו. היום סאגאן כבר לא נחשב כפקטור. נדמה לי שזה הטור האחרון שלו. אולי נראה את שירת הברבור? כנראה שבכל זאת אחד המועמדים הראשיים האחרים ינצח.
 

elsanto

Member
הפרשנים אשר שמעתי.ו/או קראתי דיברו על ניצחון שיגיע מרוכבי הסייקלו.
הם כן אני הופתענו
בדיקה קלההיתה מגלה את השיפוע הרצחני בסיום :
לא בדקתי....
המציאות בדקה .
 
1:0 לקבוצת האמירויות מול יומבו-ויסמה. לא כל כך בגלל הניצחון המרשים של אדם ייטס, אלא בגלל השליטה שלהם בעליה האחרונה (לפני הסיום) כשיומבו דווקא רצו להיות המובילים, כשהובילו את הדבוקה בקצב גבוה בכניסה לעליה. אבל הטור הוא ארוך ולא תמיד מי שקופץ בראש הוא גם זה שיש לו כוח בסיום.

שתי קבוצות איבדו אתמול את המובילים שלהם - אנריק מאס ממוביסטאר וריצ'רד קרפאז מ-EF.
היום קטע עם סיום של קלאסיקת סן סבסטיאן, טיפוס על היאיזקבל כ-10-15 ק"מ לסיום שנמצא בעיר סן סבסטיאן ומישורי. המועמדים לניצחון הם ספרינטרים מטפסים. קשה לראות גם היום שהדבוקה משחררת חבל לבורחים. קבוצות דוגמת אלפסין-פניקס, לוטו-סודאל וקבוצות נוספות שאין להם מועמד ברור לדרוג הכללי אבל יש ברשותם ספרינטרים מטפסים, לא יאפשרו בריחה משמעותית ופערי זמן משמעותיים.
 

elsanto

Member
טחרי שני קטעי פיהוק לפנתיאון אשר בשניהם מתיו ואן דר פול הריץ את המניה הנקראת יאספר פיליפסן לניצחון בצורה מדהימה
חוזרים להרים ,אך לא לפני שמתפעלים מיכולת ההאצה
של מתיו .
יומבו עם ואן אארט שהובילו לקראת הסיום במהירות מעל 60 קמש ,נראו כאילו עמדו במקום ,כוח מתפרץ ברמה בלתי נתפסת
 

elsanto

Member
קטע 5 פאו לאורוס מצפון מזרח לדרום מערב 162.3 קמ קטע הררי ,כבר לא גבעות אלו הפירינאים :בגדול
מזג אוויר הדגשים נראה מחר אם יהיה לי זמן לעקוב.
 
קטע 5 הבהיר שווינגגורד הוא החזק מבין השניים. התקפות עתידיות של פוגצ'ר עלולות להיות מסוכנות וצריכות, לדעתי, להגיע רק בחלק המסיים של הטור, אחרת יש סיכוי להתפרקות. בינתיים עדיף לרכוב הגנתי ולנסות להצמד לווינגגורד.
הינדלי מצוין בהרים, בנג"ש הוא חלש, אבל השנה יש נגש קצר ובעל אופי הררי יחסית כך שהוא במצב מצוין ויש לו גם קבוצה חזקה מאוד. כך שאני סבור שיש סיכוי גדול יותר שבפריז הינדלי יהיה על הפודיום מאשר שפוגצ'ר יהיה.

הרכיבה של ווט ואן ארט נראית לי כעצמאית. לא הלך לו בקטעים אז הולך על החולצה הירוקה. בדרך, אם יסתדר לו, יעזור גם לווינגגורד. אבל לא נראה לי שיש מישהו בקבוצה שיכול להגיד לו מה לעשות. היום שוב צפוי לנסות להיכנס לבריחה כדי לקחת נקודות ספרינט.

קטע מביך היה אתמול כשאחרי שוינגגרד משך את צ'יקוני, גאל ובוכמן כל הדרך לבד ועזר להם גם לשמור על הפער מול מתחריהם מאחור וגם נתן להם קצת מנוחה לקראת הקטע הקשה היום, הם עשו ספרינט בסיום, מנעו ממנו שניות בונוס ופתחו עליו פער של שתי שניות. לבוכמן (שהגיע רביעי) היה תירוץ כי הינדלי מקבוצתו הוא מתחרה של וינגגרד, אבל צ'יקוני וגאל הם לא באמת מתמודדים על הדירוג הכללי. מי משניהם שיגיע במקום 10 יכול להיות מרוצה מאוד. לדעתי, לא עושים את מה שהם עשו, בעיקר צ'יקוני שהיה זה שפתח בספרינט ונתן את האות גם לאחרים.

היום קטע קצר וקשה מאוד, שלוש פסגות גדולות. קול ד'אספן, קול דו טורמלה והקטע מסתיים בעליה נוספת שמתחילה מתון וסתיימת בשיפוע חזק. מזג אוויר ערפילי מטפטף עלול להקשות עוד יותר. מן הסתם יהיה מאבק ארוך על כניסה לבריחה, כי בורה הנסגרוהה ויומבו ויסמה אמורות לשחרר חבל כל זמן שאין בבריחה רוכב מסוכן לדרוג הכללי. אבל רוכבי דרוג כללי רבים דווקא רוצים להיכנס לבריחה, כך שצפויה התחלה מעניינת. יכול להיות שגם קבוצות הספרינטרים לא יאפשרו בריחה, אלא רק אחרי מיאוץ הביניים.
 
נערך לאחרונה ב:
אם מישהו (אני) חשב, שהקטע השני בפירנאים יהיה רגוע יותר מהקטע הראשון שבו תקף וינגגורד את פוגצ'ר ולקח ממנו כמעט דקה, אז הוא טעה. יומבו ויסמה החליטו להכות על הברזל בעודו חם. אם יש אפשרות לקחת עוד זמן מפוגצ'ר - עכשיו זה הזמן. הם תקפו בכל עליה והצליחו כך לנער את הינדלי, אבל פוגצ'ר נשאר דבוק לגלגל של וינגגורד.
לדעתי, בחוכמה שלאחר מעשה (ולאמיתו של דבר חשבתי כך גם בזמן המרוץ), החוק הוותיק של מרוצי הקטעים עובד גם כאן: הרוכב המוביל בדרוג הוא זה שיושב מאחור ולא מקדימה. ברגע שנשארו שניים - וינגגורד היה צריך לתקוף אם יש לו כוח, ואם אין - לתת לפוגצ'ר להוביל ולשבת עליו. הרכיבה שלו מקדימה באותה מהירות שהייתה כשוון ארט הוביל, כשפוגצ'ר יושב אחריו הייתה לרעתו, כי פוגצ'ר הראה במשך כל הטיפוס עם ון ארט שהוא עומד במהירות זאת. היה צריך להיות לו ברור שאם יגיעו בצורה זו ביחד לסיום פוגצ'ר ינצח בספרינט וגם ייקח יותר נקודות בונוס. לכן, או לתקוף או לשבת מאחור.
 

elsanto

Member
אם מישהו (אני) חשב, שהקטע השני בפירנאים יהיה רגוע יותר מהקטע הראשון שבו תקף וינגגורד את פוגצ'ר ולקח ממנו כמעט דקה, אז הוא טעה. יומבו ויסמה החליטו להכות על הברזל בעודו חם. אם יש אפשרות לקחת עוד זמן מפוגצ'ר - עכשיו זה הזמן. הם תקפו בכל עליה והצליחו כך לנער את הינדלי, אבל פוגצ'ר נשאר דבוק לגלגל של וינגגורד.
לדעתי, בחוכמה שלאחר מעשה (ולאמיתו של דבר חשבתי כך גם בזמן המרוץ), החוק הוותיק של מרוצי הקטעים עובד גם כאן: הרוכב המוביל בדרוג הוא זה שיושב מאחור ולא מקדימה. ברגע שנשארו שניים - וינגגורד היה צריך לתקוף אם יש לו כוח, ואם אין - לתת לפוגצ'ר להוביל ולשבת עליו. הרכיבה שלו מקדימה באותה מהירות שהייתה כשוון ארט הוביל, כשפוגצ'ר יושב אחריו הייתה לרעתו, כי פוגצ'ר הראה במשך כל הטיפוס עם ון ארט שהוא עומד במהירות זאת. היה צריך להיות לו ברור שאם יגיעו בצורה זו ביחד לסיום פוגצ'ר ינצח בספרינט וגם ייקח יותר נקודות בונוס. לכן, או לתקוף או לשבת מאחור.
חד משמעית ווינוגראד טעה ושילם על כך מחיר .
לסבר את האוזן קצת פיזיקה :
את העובדה כי הראשון מבזבז 25 אחוז יותר אנאגיה אנו יודעים היטיב.
לא כולם מתיחסים לחלק השני
על הרוכב האחרון בטור במקרה זה השני האוויר שנהדף על ידי הרוכב הראשון נסגר מאחור וכך
הודף אותו קדימה כך שהשני חוסך יותר מ 25 אחוז .
השיטה לחסל רוכב תוקף היא לשבת על הגלגל שלו בדיוק כך עשה פוגאצר לואן אארט ולווינוגראד .
הכלל אומר תקוף תברח או שב מאחור .
תודה רבה אודי
 
סיכום של יום המנוחה - מאבק הענקים שציפינו לו התגשם מעל לציפיות. גם פוגצ'ר וגם וינגגורד הגיעו לטור בכושר וכמו שני מתאגרפים בזירה מנחיתים מהלומות אחד על השני. איש מהם לא רוקד כמו מוחמד עלי ומתחמק ממהלומות היריב, אלא שניהם באו לתקוף כדי לנצח.
בתחילה היה זה פוגצ'ר שתקף וניצל את יכולת הספרינט העדיפה שלו כדי לצבור שניות בונוס.
אחר כך היה זה וינגגורד שתקף באמצעות קבוצתו החזקה ולקח 1:04 דקות מפוגצ'ר.
מאוחר יותר בשני קטעים הוכיח פוגצ'ר כי וינגגורד ניתן להכנעה ובשני מקרים פתח עליו פער: פעם אחת של 24 שניות ופעם שנייה של 8 שניות.
עכשיו עדיין מוביל וינגגורד בפער זעיר של 17 שניות, כך שהכל פתוח מבחינת שני אלו - בדיוק כפי שהיה בפתיחת הטור. ולנו רק נותר להתרווח בכורסה ולהנות מהקרב.
לכאורה, גם הינדלי, שמפגר רק ב-2:40 דקות נמצא במשחק, אך הוא גילה חולשה בקטעים האחרונים וקשה לראות אותו תוקף את שני הגדולים.

בתחום הספרינטים יש יתרון מובהק לפיליפסן ולקבוצתו אלפסין-דקונינק. יש להם ביטחון רב, הם נכנסים לעניינים רק ב2.5 הק"מ האחרונים, יש להם את המושך האחרון האולטימטיבי - מתייה ון דר פול וכמובן, פיליפסן מהיר מאוד. כל היתר נאבקים על פירור ניצחון - רודפים אחרי בריחות, מנהלים קרבות על מיקום בק"מ האחרונים אך לא משיגים כמעט כלום. בעיקר עגום מצבה של סודאל-קוויקסטפ שהגיעה עם פביו יקובסן. בגלל חוסר מזל ואולי גם חוסר יכולת הוא לא עשה כלום עד עכשיו וקבוצת הפאר משדרת מצוקה.

ישראל - פרמייר טק הצליחה מעל ומעבר עם הניצחון הפנטסטי של מייקל וודס בפוי דה דום. מעכשיו כל מה שיהיה זה בונוס. ההימור ללכת על נבחרת שמורכבת מרוכבים שיכולים להיכנס לבריחות הוכיח את עצמו. לא דרוג כללי ולא ספרינטרים. התחילו בפרופיל נמוך, חיכו שחלק גדול מהרוכבים התעייפו ועכשיו נכנסו למשחק. נקווה שגם מחר וגם בקטעים הבאים נראה אותם נלחמים על כניסה לבריחות.
 
קטע 10 - ניצחון לפלו בילבאו הבסקי מקבוצת בחריין-ויקטוריוס מתוך קבוצת בריחה ביום לוהט של 35 מעלות (כנראה בצל). קריסטס ניילנדס מישראל פרמייר טק היה קרוב לניצחון לאחר שברח לקבוצת הבריחה בפעם הראשונה כ-55 ק"מ לסיום. אחרי 5 ק"מ נתפס וכשנשארו 32 ק"מ לסיום תקף שוב ונתפס רק 4 ק"מ לסיום.
שני דברים שלא הבנתי במהלך המרוץ:
1. כ-75 ק"מ לסיום שמעו בשידור את ה-DS של ישראל אומר לשולץ וניילנדס שהצליחו שניהם להיכנס לבריחה, שהכי טוב יהיה אם הבריחה תהיה ביחד עד 30-40 ק"מ לסיום ואז שיעשו את המרוץ שלהם. מה עושה ניילנדס - תוקף 55 ק"מ לסיום. יתכן כי התקיפה המוקדמת הזו עלתה לו בניצחון היום והחמישה ק"מ שרכב לבד היו אלו שחסרים לו בסיום. גם בקטע מוקדם יותר בטור היה ניילנדס בבריחה ושוב יצא לבריחת יחיד במיקום ממש לא הגיוני ולא מוצלח.
2. קבוצת יומבו-ויסמה התעקשה להוביל את הדבוקה. בבריחה היה בן אוקונור שנמצא 7 וחצי דקות אחרי וינגגור. לא ממש מסכן אותו. יומבו היו יכולים להאיט את הקצב ולאלץ את בורה הנסגרוהה ולאינאוס (שרדפו קטע קצר אפילו שהיה להם רוכב בבריחה) לרדוף ולשמור על פער כדי שהמיקום של הינדלי ורודריגס בדרוג הכללי לא יהיה בסכנה. במקום זה, הם שחקו את הרוכבים שלהם מקדימה יום שלם בשמש הרותחת. להוסיף חטא על פשע - מי משך חלק גדול מהזמן בקטע הסתמי הזה מבחינתם - ואוט ון ארט. ון ארט וספ קוס הם הרוכבים היחידים בקבוצה שיכולים לעשות שינוי במלחמה מול פוגצ'ר. כל היתר הם רק פועלים. את ון ארט צריך לשמור בצמר גפן רק לקטעים החשובים, אסור לשחוק אותו בקטע סתמי כשיש עוד 10 קטעים במרוץ וכלום לא הוכרע.
 

elsanto

Member
נראה שיומבו מאד פחדו מהיכולות הקלאסיות של פוג
היתרון נכי בולט שלו על יונאס
ולכן השתמשו בכל מה שיכלו
למנוע ממנו את האפשרות הזו
בגדול אין ספק התישו את עצמם .
קריס ניילנדס לא מנוסה מספיק , ולא כל ספורטאי חזק בגוף הוא גם חזק בראש : משפט שאמר לי ספורטאי ישראל מוביל י בשנת 2000 אז על סמך המשפט השתכנעתי שהוא יכנס להסטורית הספואט הישראלי
לקחו כמה שנים ואכן הביא מדלית זהב אולימפית.
 
קטע 11 הסתיים בספרינט רב משתתפים וניצחון רביעי ליספר פיליפסן.
הפעם פיליפסן דאג לעצמו. קבוצתו הביאה אותו עד כ-500 מ' לסיום והוא היה במקום 5-6 שם, ומשם התקדם בסבלנות ובשכל עד לספרינט הסופי שם גבר על חרונווואגן שקיבל הובלה מהסרטים ועל באוהאוס.
שוב ראינו את כיילב יואן ואת פביו יקובסון מתבזים עם מקומות אחרונים בין חבורת הספרינטרים (שהקדימו ב-7 שניות את רוכבי הדרוג הכללי), לאחר שקבוצותיהם היו פעילות מאוד ב-20 הקילומטרים האחרונים, אבל לא ב-2 הק"מ האחרונים הקריטיים, כיוון שהייתה הצרה של המסלול ורק הקבוצות והרוכבים הראשונים יכלו להיות מעורבים בספרינט הסופי.
היום קטע 12 - קטע מעבר אל האלפים ומתאים לבריחה, כיוון שרוכבי הדרוג הכללי יתקשו להשיג בו יתרון על יריביהם. צפוי מאבק עז על כניסה לבריחה וכשהרוכבים יתעייפו תצליח, כנראה, לצאת בריחה גדולה למדי שתיאבק עד הסוף על הניצחון.
 

elsanto

Member
יון איזגיר מאמין בלהרוג טורקי ולנוח ...
מנוחה בת שבע שנים נשמע לא רע בכלל .
דומה הרבה יותר לדמיאנו קוניגו מאשר לולוורדה...
 
קטע 12 שהסתיים בניצחון איסאגירה, הראה שוב שישראל פרמייר טק מתמודדת היטב עם הקבוצות החזקות בדבוקה. הבריחה הצליחה לצאת רק אחרי שעתיים של רכיבה מאומצת עם אינספור ניסיונות בריחה שבהם היו מעורבים מספר רב של רוכבים. אני לא יודע אם זאת הייתה טקטיקה מוכוונת מראש של הקבוצה הישראלית, אבל יצא שב-50 הק"מ הראשונים מי שהיה מעורב בניסיונות היה קריס ניילנדס. כשהוא התעייף, נכנס לתמונה דילן טונס שגם הצליח בסוף להיכנס לבריחה המנצחת וסיים במקום ה-8. מצד שני, רוכבים שאנו מצפים מהם להיות מעורבים חזק בבריחות, כמו סיימון קלארק והוגו אול הקנדי, שניצחו בקטעים בטור לפני שנה, לא באו לידי ביטוי עד עכשיו. השאלה היא האם הם הגיעו בכושר לא מספיק טוב כדי להתמודד עם ניסיונות הבריחה, או שהם שומרים את זה לשבוע האחרון של הטור.

מתייה ון דר פול שוב היה פעיל מאוד בקטע אתמול וקיבל בסיום את פרס הרוכב ההתקפי בקטע. אבל שוב נתקלנו בתופעה האופיינית לו של קריסת מערכות. ון דר פול רוכב כמו הרוכב הטוב בעולם שאיש לא מסוגל לגעת בו, אבל אז מגיע, כנראה בלי להרגיש, לקו האדום שלו, ומ-100 עובר לאפס. הוא תקף בעליה הלפני האחרונה כשנותרו עוד כ-45 ק"מ. יתכן כי לא לקח בחשבון שאחרי 11 ימי מרוץ קשים, גם הגוף שלו מגיב לעייפות, וקשה לבצע בריחה כל כך מרחוק. בחוכמת הבדיעבד, היה עדיף לו להישאר עם קבוצת הבריחה ולנסות לתקוף בעליה האחרונה.
 
קטע 13 בטור הבטיח הרבה וסיפק מעט. ניצחון גדול לקוויאטקובסקי שמוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא רוכב מגוון מאוד ובעל יכולת גבוהה מאוד. הוא גם מציל במידה רבה את הטור לקבוצת אינאוס.
אבל מה שהיה מעניין הייתה הטקטיקה של קבוצת האמירויות. הקבוצה השליכה את כל יהבה על ניצחון של פוגצ'ר שסיים שלישי ולא היה חסר הרבה שהיה מסיים מחוץ לפודיום ולא מקבל שניות בונוס בכלל. הם לא נתנו לבריחה חבל של יותר משלוש וחצי דקות פער וכל פרשני יורוספורט היו בטוחים שזה לא מספיק לעליה של 17.4 ק"מ. אבל מצד אחד הקצב של האמירויות לא היה מספיק גבוה, וכשהגיעו לקילומטרים האחרונים עדיין היו כ-10 רוכבי דרוג כללי יחד עם פוגצ'ר.
מצד שני, הם שחקו ועייפו אתמול את כל הקבוצה ולא בטוח מה נשאר להם להיום ולמחר, שהם קטעים קשים במיוחד. המסקנה שלי היא שהקבוצה לא מספיק איכותית ותתקשה לתמוך בקטעים הבאים בפוגצ'ר. פוגצ'ר עדיין חזק מאוד, אבל בשביל להחזיר בריחות ולזכות בשניות בונוס הוא צריך קבוצה חזקה.
יומבו ירדפו אחרי בריחות רק אם יש שם רוכב דרוג כללי שמסכן את וינגגור וגם אז, לא בשביל להשיג אותם, אלא בשביל לשמור על מרחק ביטחון. אבל חייבת להיות ליומבו תוכנית מעבר לשמירה ולניטרול פוגצ'ר. אי אפשר להשאיר הכל לנג"ש שיהיה ביום שלישי אחרי יום המנוחה השני. כי אז נשארים מעט מדי קטעים שניתן לשנות בהם משהו.
 
קטע 14 - רכיבה מופרכת של יומבו ויסמה. בניגוד למה שכתבתי, יומבו החליטו שהם רודפים אחרי הבריחה שהתפתחה. וזאת למרות שיינס פויגט שמלווה את הטור כפרשן על אופנוע, אמר שדיבר עם המכונית של יומבו והם אמרו לו ש"עכשיו נוריד את הקצב". התברר שלא הורידו ואז כששאל אותם שוב אמרו "התוכנית שלנו היא לרכוב בקצב גבוה כל הקטע". א. מגוחך שמישהו חושב שה-DS יודיע בשידור חי מה התוכנית הטקטית שלו ומה הוא הולך לעשות עכשיו. ב. אם הייתה תוכנית כזאת היא טיפשית כפי שהתבררה בסוף.
היא טפשית כיוון שכל זמן שלא שברת את פוגצ'ר עצמו, הוא יגיע יחד עם וינגגור לקווי בונוסי השניות וייקח ממנו שם שניות בונוס יקרות בגלל הספרינט המעולה שלו (ההפסד שלו לווינגגור בזו' דה פלאן נבע מהיסח הדעת לשנייה אחת שעלתה לו ביוקר). המטרה הייתה צריכה להיות לתת לרוכבי בריחה את כל שניות הבונוס ולהתמקד מאחור בניסיון של ון ארט לקחת בהפתעה את וינגגור על הגלגל שלו וליצור פער מפוגצ'ר. במקום זה, יומבו עשו היום את מה שהאמירויות עשו אתמול - רכיבה סתמית לאורך כל הקטע בראש הדבוקה.
כיוון שאני חובב ספקולציות ותיאוריות קונספירציה, לדעתי, הם רדפו אחרי הבריחה בגלל שצ'יקוני היה שם. ויש להם חשבון פתוח עם צ'יקוני. כיוון שהיו צריכים להצדיק את השטות הזאת - המציאו משהו על קצב מהיר כל הדרך.
פוגצ'ר עשה בשכל כשתקף כבר 3 ק"מ מהפסגה כי כנראה הרגיש טוב. שיקול נוסף היה לא להשאיר איתם את ספ קוס או את רודריגס, שניצח את הקטע, שיוכלו לקחת לו שניות בונוס.
בקיצור, לפוגצ'ר יש את היתרון של המאוצים ויכולת השגת שניות בונוס ועל זה קבוצתו צריכה לעבוד מחר. ליומבו יש את ון ארט ואת הידיעה שפוגצ'ר הוא כן פגיע, אבל לא על ידי וינגגור לבד. מול ספ קוס יש לפוגאצ'ר את אדם ייטס, כך ששוב - הג'וקר הוא ון ארט והפיתרון יכול לבוא רק ממנו.
 

elsanto

Member
מצטרף :
לרכיבה כל כך מטופשת חייב להיות מחיר :
מישהו חייב להגיש ליומבו את החשבון .
 
בשולי הטור דה פראנס, מתקיים עכשיו מרוץ לקבוצות U23 באזור מחוז אאוסטה שנמצא בצפון מערב איטליה וגובל באלפים. המרוץ בעל אופי הררי מאוד. אתמול היה קטע 4 מתוך 5. קטע שכלל 5 עליות ועם סדר גודל של 5000 מ' עליה, כשהעלייה המסיימת היא של כ-15 ק"מ בשיפועים קשים. הרוכב הישראלי אביב בנטל סיים במקום ה-14, כ-6 דק' אחרי המנצח. הוא ממוקם 32 בדרוג הכללי. הרוכב המוביל בקבוצה הישראלית הוא הספרדי מרטי פאו שנמצא במקום ה-15.
היום הקטע המסיים עם עלייה מתונה יחסית בסיום של 16 ק"מ אל צ'רביניה.
 
למעלה