טור דה פראנס 2023

בשולי הטור דה פראנס, מתקיים עכשיו מרוץ לקבוצות U23 באזור מחוז אאוסטה שנמצא בצפון מערב איטליה וגובל באלפים. המרוץ בעל אופי הררי מאוד. אתמול היה קטע 4 מתוך 5. קטע שכלל 5 עליות ועם סדר גודל של 5000 מ' עליה, כשהעלייה המסיימת היא של כ-15 ק"מ בשיפועים קשים. הרוכב הישראלי אביב בנטל סיים במקום ה-14, כ-6 דק' אחרי המנצח. הוא ממוקם 32 בדרוג הכללי. הרוכב המוביל בקבוצה הישראלית הוא הספרדי מרטי פאו שנמצא במקום ה-15.
היום הקטע המסיים עם עלייה מתונה יחסית בסיום של 16 ק"מ אל צ'רביניה.
בקטע האחרון ניצח הבריטי גוליקר (ניצחונו השני בקטע) מקבוצת הפיתוח של גרופמה FDJ בדרוג הכללי ניצח האירי דארן ראפרטי מהקבוצה החזקה האגנס ברמן אקסון. רוכבי הקבוצה הישראלית מרטי פאו ואביב בנטל שמרו על מקומם בדרוג הכללי. בדרוג הקבוצתי סיימה ישראל פרמייר טק אקדמי במקום הרביעי המכובד.
 
קטע 15 - ניצחון יפה לוואוט פולס מקבוצת בחריין ויקטוריוס, שמשיגים כבר ניצחון שני במרוץ. עוד ניצחון לרוכב ותיק אחרי הניצחונות של מייקל וודס ושל יון איסאגירה.
כנראה יש לוואוט ון ארט סעיף בחוזה שלו עם יומבו ויסמה שאומר שה-DS יכול לתת לו הוראות, אבל הוא לא חייב להקשיב להן. בפעם המיליון, הבחור עושה מה בראש שלו, בלי שום קשר למה שטוב לקבוצה. נגיד שנכנס לבריחה וזה גם טוב לתוכניות של הקבוצה, נגיד. למה הוא צריך לעבוד כמעט הכי קשה בבריחה, הרי המוביל במרוץ הוא מהקבוצה שלו, יש לו את הזכות לשבת בסוף דבוקת הבריחה הגדולה ולא לעשות כלום. גם שון קלי, המנומס בדרך כלל, אמר שאין לו שום דרך להסביר את צורת הרכיבה של ון ארט.
לדעתי, גם אם הוא רוכב רק בשביל עצמו ולא בשביל וינגגור והקבוצה, אם היה יושב בבריחה ולא עושה כלום, רוב הסיכויים שהיה מנצח היום בקטע. בכל שלב ושלב של הקטע היום, בכל הרכב של בריחה שהתגבשה, הייתה לו הזכות לשבת מאחור אבל הוא לא ניצל אותה.
זכור המקרה של הינקאפי (שלא נודע כרוכב מצטיין בטיפוס בהרים הגבוהים) שנכנס לבריחה גדולה בקטע הררי שהסתיים בפסגה, בזמן שלאנס ארמסטרונג הוביל במרוץ. ישב כל הבריחה בגלגלים ובסוף ניצח את הקטע.
 

elsanto

Member
בכל מקרה הפעם אתמול לפחות ווינוגראד רכב נכון אחרי פוגאצר וייטס והצליח אפילו לגבור על פוגאצר בספרינט בסיום ,לא פלא התיאוריה עובדת ,כך שלא ברור מדוע התעקש שלשום לרכב לפניהם ,בכלל יומבו שלשום והאמירויות לפני ארבעה ימים,התחרו ברכיבה המטופשת של מוביסטאר של ולוורדה קינטאנה שתקפה את עצמה ,לא משהו שציפיתי לראות ברמות הרכיבה במעמדים האלו .
 
לקראת קטע 17 שיסתיים היום בקורשאוול אחרי יותר מ-5,000 מטר של עליות ויעבור סמוך לסיום בפסגה הגבוהה ביותר של הטור (2,300 מ') . אתמול חזינו בתצוגה "חוצנית" של יונאס וינגגור בנג"ש, כשניצח בקטע 16 ולקח עוד דקה וחצי מפוגצ'ר.
למעשה, היום הוא "למות או לכבוש את ההר" של פוגצ'ר. מבחינות רבות הטור הוכרע, ורק פעולה דרסטית היום של פוגצ'ר וקבוצתו תוכל לשנות את התמונה. קטע 18 הוא קטע מעבר, קטעים 19- ו-20 הם קטעים בהרי הווז' ולאמיתו של דבר, אם יכשל היום, בקטע 20 עדיין יהיה ניתן לנסות שוב למחוק את הפער.
השעה הראשונה למרוץ תהיה מעניינת מאוד. נסיונות הכניסה לבריחה יערבו המון אינטרסים של הרבה קבוצות:
יומבו האמירויות ואינאוס ירצו לשלוח ציפור קדימה ומצד שני לא לאפשר ליריבה/ות לשלוח רוכב שיכול לעשות משהו בדרוג הכללי כמו אדם ייטס.
קבוצות דרוג ההרים ינסו לשלוח קדימה את הרוכבים שלהם, בתקווה שהבריחה תנצח ושרוכביהם יגיעו ראשונים לפסגת הקול ללוז (הפרס שם הוא 40 נק'. פרס כספי לרוכב הראשון בפסגה הוא 5,000 אירו).
בכל מקרה, על קבוצת האמירויות יהיה לדעתי לקחת את המושכות ולנסות להכתיב קצב גבוה יחסית, כי רק בדרך זאת יוכלו להביא למצב שיהיו ליד וינגגור פחות פועלים שיוכלו לסייע לו במקרה הצורך. זה תסריט קשה מאוד, אך אין להם מה להפסיד וצריך להמשיך לנסות.
יש סיכוי לגשם במהלך הקטע, דבר שיכול להפוך את הרכיבה במורד למסוכנת.
 
נערך לאחרונה ב:

elsanto

Member
לא הבנתי כלום ממה שקרה בטור הזה.
לא היה קטע שזיהיתי את זנות המנצח לפני .
אך.את הנג"ש הזה במיוחד לא .
להערכתי ;
ווינגור רכב בקטע עשרות פעמים ,תיזמן כל קטע ,כל פניה ,
פוגאצר סמך על היכולות .
נשאלה מ ימהם יותר טוב
לדיתי פוג ,הנסיבות אומרות אחרת
 
קטע 17 - ניצחון מרשים של פליקס גל האוסטרי מקבוצת AG2R. בן 25, ניצח באליפות העולם לג'וניורס ב-2018 כשהתקיימה בריצ'מונד ארה"ב. ממוקם עכשיו בדירוג הכללי במקום ה-8. ניצחונו מרשים במיוחד על רקע זה שהיו איתו בבריחה רוכבים מהשורה הראשונה כמו סיימון ייטס, פיו בילבאו ודוויד גודו.

ממשיכה ההפיכה החוקתית באופניים - במקום להגן על החולצה הצהובה, יומבו ויסמה ממשיכים בחוק החדש: ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. יומבו לקחו את היוזמה בקטע זה והכתיבו קצב גבוה בעלייה האחרונה. פוגאצ'ר החל לפגר, בשלב מוקדם יחסית של העליה, והפער גדל במהירות, כך שלמעשה הסתיים הקרב על החולצה הצהובה. כל מה שוינגגור צריך לעשות עד פריז זה לא להידבק בקורונה ולא ליפול מהאופניים.

נראה לי שהטקטיקה של יומבו ויסמה בחלק גדול מהקטעים הייתה לשמור על קצב גבוה של מרוץ, תחת ההנחה שפוגאצ'ר (שחסרים לו ימי מרוץ אחרי חזרה מפציעה) ורוכבי האמירויות לא יחזיקו מעמד בקטעים המתקדמים של המרוץ. אם זו באמת הייתה הטקטיקה שלהם, אז היא הצליחה בגדול. אבל, נראה לי שזו טקטיקה מסוכנת מאוד. היא בנויה על הערכה של יכולת של היריב ולא תמיד ההערכות האלו מתבררות כמדויקות.
לדעתי, הגישה של שימור אנרגיות בגרנד טור לקטעים המכריעים וטקטיקה הגנתית בכלל, לא עבר זמנן והן תמשכנה לשלוט במרוצי הקטעים.
 
קטע 18 - קספר אסגרן - מנצח המרוצים הקלאסיים הרונדה ון פלנדריה, מרוץ E3-סקסו בנק וקורנה-בריסל-קורנה, מקבוצת הפאר קוויקסטפ-סודאל נמצא ב"בריחת טלוויזיה" מתחילת הקטע. מראה את השפל אליו התדרדרה הקבוצה. או יותר נכון, כשהספרינטר פרש ואין לקבוצה רוכב דרוג כללי, זה מה שנשאר לעשות.
 
בריחת טלוויזיה אבל ניצח בקטע. כל הכבוד לחברי קבוצת הבריחה ובעיקר לאסגרן. אמר בראיון שאחרי הניצחון שלפעמים בקטעים בסוף גרנד טור, אחרי קטעים קשים בהרים, אפשר לרמות את קבוצות הספרינטרים.
 

elsanto

Member
קאסםר א סגארין נוא ויקטור קאראפאז של המירוצים הקלאסיים :
אם נחזור בזמן עד 2004 למירוץ סן סבסטיאן כאשר הפייבוריט הברור הסיט מבט
ואז הגיח מאחור הרוכב של סניור גובאל מי זה היה ...וניצח את הקטע ...
למי.שלא זוכר פאולו בטיני נשאר .המום ואילו המנצח מיגל אנחל פרדיגרו אחרי ביקור קצר בסדרת ההישרדות הספרדית
נהיה פוליטיקאי וסגן ראש העיר .
המוטו של פרדיגרו ,קאראפאס אסגרין זהה תמיד לעבוד קשה מכולם ,עם הזמן מסתדר להם .
למיטב זכרוני אסגארין כבר הערים בצורה הזו על מתיו ואן דר ששמר על...
רק כדי למצוא שאסגרין ברח להם ...
אסגארין בחור לא קטן כאשר הוא עם העוצמה המתפרצת שלו פותח מבער קשה לעצור אותו אפילו למתיו ,היום בבריחה נגד כל הסיכויים שוב ניצח.
למעשה הוא רוכב טוב בהרבה
מאשר מעריכים אותו בקבוצנ אחרת כבר היה זוכ למעמד ראוי ,בקבוצת הזאבים הבודדים קשנ לו יותר להתבלט .
 
למעלה