טעינה ראשונה במטען "רגיל" - חוויה איומה בהשוואה לטסלה.

Ccyclist

Well-known member
פעם ראשונה בארבע שנים (מינוס חודשיים) שטענתי את הרכב במטען ציבורי שאינו של טסלה. סירבול איום שמסביר כנראה מדוע פורד ו ג'י אם הגיעו למסקנה שצריך להצטרף לרשת ההטענה של טסלה, רשת שבסך הכל דורשת שתכניסו את התקע לשקע, מול חשבון באתר.

היינו בחופשה בקורנוול, במלונות אחרים היו מטענים איטיים של טסלה ( Destination Chargers ) של טסלה, אבל בשלנו היו ארבעה עמדות איטיות של איזו חברה שמעולם לא שמעתי עליה. באתר המלון ועל המטען היה מידע על האפליקציה של המטען. בגלל שעמדת הטעינה המהירה הקרובה היתה בכיוון ההפוך למספר נסיעות החלטנו שנשתמש בהן.

1. היינו צריכים לקרוע את שקית הפלסטיק שעטפה כבל טעינה שהגיע עם הרכב באוגוסט 2019. כמעט ארבע שנים שהשקית והכבל ישבו ללא מעש בבגאג'.

2. האפליקציה היתה איומה. לפעמים היה צריך לאתחל את הסמארטפון כדי שהיא תפתח. במפה שלה היא ידעה איפה אנחנו אבל לא הראתה את המטענים שבמלון. יש לה פילטר שמראה סוג תקע של טסלה שלא קיים באירופה אלא בצפון אמריקה. אי אפשר היה להתחיל טעינה על בסיס מידע אלא על בסיס QR ואם הפסקתי את הטעינה מהאפליקציה של הרכב - האפליקציה של המטען היתה קורסת ומסרבת לפעול ללא איתחול של הסמארטפון.

3. ה QR. כשטענתי בערב היה אפשר למצוא אותו, אבל בצהריים - הוא נעלם ! אחד מעובדי המלון הראה לי לאן הוא נעלם: העיצוב הגרוע של המטען מכסה את ה QR בחלון פלסטיק כהה חצי שקוף. אם עומדים מול המטען באור יום - אי אפשר לראות שיש שם QR. אם מתכופפים בדיוק לגובה של ה QR - אפשר לראות אותו ולסרוק אותו בזווית המאד מסויימת. בלילה יש מאחוריו LED אז אפשר לראות איפה הוא נמצא.

4. זמן ההתעסקות. במקום להכניס שקע לתקע כמו בטסלה - 5-10 דקות לפחות כל פעם של הוצאת כבלים, פתיחת אפליקציות, במקרים רבים - ניסיונות לגרום לאפליקציה לפעול.

כשהמטען פעל הטעינה עבדה כמו שציפינו.

בסך הכל טענו 6 פעמים במהלך החופשה, 3 פעמים במטענים האלו במלון ו3 במטענים מהירים של טסלה. הגדרנו לסוללת הרכב להיטען ל 90% במהלך הטיול.

במלון טענו פעמיים במשך שעה ופעם במשך 3 שעות. מחוז קורנוול משופע בנקודות עניין שהיו שעה פה ושעה שם מהמלון אז העדפנו להשאיר את הסוללה לכיוון המלא יותר. לא היינו צריכים לעשות טעינה ליילית.

בעמדות הטעינה המהירה של טסלה טענו פעם אחת בדרך למלון במשך כחצי שעה מינוס, ופעמיים לעשר דקות בערך. במטענים החדשים של ה 250KW בקושי יש זמן ללכת לשירותים עד שצריך לרוץ חזרה לרכב. טסלה קונסת נהגים שלא מפנים עמדות עם תום הטעינה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20230615-090947.jpg
    Screenshot_20230615-090947.jpg
    KB 407.1 · צפיות: 0
  • Screenshot_20230615-090822.jpg
    Screenshot_20230615-090822.jpg
    KB 84.1 · צפיות: 0
  • Screenshot_20230615-090738_Gallery.jpg
    Screenshot_20230615-090738_Gallery.jpg
    1.2 MB · צפיות: 0

boriska1

Member
למה לך בכלל לנסוע באוטו עליאקספר? לא קרה לך שאחת הידיות נשארה לך ביד? נוח לך להסתכל בלפטופ ןלהסיט מבט מהכביש, רק בשביל לראות באיזה מהירות אתה נוסע? או לראות טעינה ועוד כל מני מסוג זה. לזכרוני אפילו לכוון מזגן אתה לא יכול מבלי להסתכן בתאונה. ואני כבר לא מדבר על איכות החומרים, כמו הספה של אמא שלי משנות ה70 של המאה הקודמת
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
למה לך בכלל לנסוע באוטו עליאקספר? לא קרה לך שאחת הידיות נשארה לך ביד? נוח לך להסתכל בלפטופ ןלהסיט מבט מהכביש, רק בשביל לראות באיזה מהירות אתה נוסע? או לראות טעינה ועוד כל מני מסוג זה. לזכרוני אפילו לכוון מזגן אתה לא יכול מבלי להסתכן בתאונה. ואני כבר לא מדבר על איכות החומרים, כמו הספה של אמא שלי משנות ה70 של המאה הקודמת

הרכב הקודם שלנו היה BMW סדרה 3.

נסענו לספרד וחזרה 4 פעמים בטסלה, 2,500 ק"מ לכיוון.

המהירות נמצאת ליד היד באזור שממילא בטווח העין אם מסתכלים במראה הקדמית. אפשר גם להגדיר צפצוף אזהרה אם חורגים מהמהירות המותרת באחוז או מהירות מסויימת. בתנועה זה לא הכי חשוב כי ממילא צריך לשמור על מהירות הנגזרת מהרכב שלפניך.

אם לוחצים על הגלגל / כפתור הימני בהגה אפשר לתת כל מני הוראות קוליות. יתכן שאפשר לבקש לשמות את טמפרטורת המזגן. אפשר גם להגדיר את הטמפרטורה מראש באפליקציה לפני שאפילו נכנסים לרכב. אפשר גם להיות או במצב קרוז או במצב טייס אוטומטי שהמהירות לא תעלה על מה שהגדרת.

עקרונית עדיף להתעסק עם המסך לפני שמתחילים לנסוע או לבקש מהנוסע. אפשר גם לתת הוראות קוליות לפעולה כמו אורות ערפל שנמצאת קצת עמוק בתפריט.
 

boriska1

Member
רוצה פשוט אוטו,ספידומטר, מד דלק (במקרה של טסלה מד טעינה), נורות אזהרה, מד טורים, כפתורים למזגן כך שאם בא לי להוריד את העוצמה לא אצטרך להוריד את העיניים מהכביש, ועוד כגון אלה. לא רוצה להגדיר את הנסיעות שלי מראש. רוצה להחליט בכל רגע ורגע מה אני רוצה לעשות על הכביש. אתה יודע טוב ממני , שהתעסקות בהוראות קוליות, גם באנגלית תקינה, זה התעסקות גדולה מהתעסקות בכפתורים שאתה יודע את מיקומם על עיוור.
והאיכות.... עיצוב פנים... רוצה לפחות באיכות הסלון של הדודה שלי משנות ה80 של המאה הקודמת. והכפתורים המעטים שיש, רוצה לפחות באיכות של איקאה ולא של הרחפן שקניתי ב89 שקל, כולל משלוח, בעליאקספרס
 

Ccyclist

Well-known member
רוצה פשוט אוטו,ספידומטר, מד דלק (במקרה של טסלה מד טעינה), נורות אזהרה, מד טורים, כפתורים למזגן כך שאם בא לי להוריד את העוצמה לא אצטרך להוריד את העיניים מהכביש, ועוד כגון אלה. לא רוצה להגדיר את הנסיעות שלי מראש. רוצה להחליט בכל רגע ורגע מה אני רוצה לעשות על הכביש. אתה יודע טוב ממני , שהתעסקות בהוראות קוליות, גם באנגלית תקינה, זה התעסקות גדולה מהתעסקות בכפתורים שאתה יודע את מיקומם על עיוור.
והאיכות.... עיצוב פנים... רוצה לפחות באיכות הסלון של הדודה שלי משנות ה80 של המאה הקודמת. והכפתורים המעטים שיש, רוצה לפחות באיכות של איקאה ולא של הרחפן שקניתי ב89 שקל, כולל משלוח, בעליאקספרס

תראה, אתם בפורום עזרתם לי עם עצות לקראת הפעם הראשונה שנהגתי בישראל, ואחרי שהשלמתי את המדינה מהחרמון למעבר טאבה בנהיגה עם הידיים והרגליים אני לא רוצה להכנס לוויכוחים.

היה לי BMW, שכרתי כל מני פורד, סיאט*, סקודה* (בול אותו האוטו והכל מבית פולקסוואגן), וסיטרואן בספרד, היונדאי וקיה בארץ - בקלות נהגתי ב 30 רכבים שונים - ואני לא חושב שעיצוב הפנים של טסלה נורא כמו שאתה מתאר.

כמו שאומרים על BMW ואאודי - בחו"ל זה רכב למעמד הביניים פלוס, לא רכב יוקרה. בבריטניה היו אומרים שהרכב שמודל 3 לקח ממנו הכי הרבה נהגים היה BMW סדרה 3.

מי שרוצה יכול לקנות פורשה טייקאן או אאודי איטרון עם כל גימורי היוקרה, אבל בלי רשת הטעינה המהירה (שעומדת להפתח לפורד וג'י אם בארה"ב) או הטייס האוטומטי.

הביקורת היחידה שלי על הטסלה הוא שאין לה מעגל פנייה. אולי זה דבר הגיוני ברכב אמריקאי אבל באירופה זה כאב ראש. מצד שני שכרתי פעם סיטרואן ארוכה עם עיצוב פנים שכלל משום מה אורות LED צבעוניים ומעגל פנייה גרוע באותה המידה אז הבעיה קיימת גם אצל יצרניות אירופאיות וותיקות.

מבחינת ספונטניות - אפשר להיות ספונטניים בערבון מוגבל עד שעה / שעה וחצי מהבית. במרחק כזה אין שום צורך להטעין או אפילו להגדיל את הטעינה מעל ל 60% ששומרים על הסוללה. אפשר לעשות נסיעות של עד שעתיים לכיוון על 90% שהוטען מראש, אולי עם מודעות לנקודת טעינה מהירה בדרך הביתה. בפעם האחרונה שעשיתי נסיעה בקנה מידה כזה הייתי צריך לטעון ל 5 דקות.

לפי אתר ABetterRouteplanner.com אפשר לחצות את מדינת ישראל מאילת לחרמון עם טעינת ביניים אחת. היעדר טעינה מהירה בכביש 6 היא בעיה, אבל אפשר לטעון בקריית גת או במודיעין. בקנה מידה כזה זה כמו להכיר את תחנות הדלק העיקריות שתמלא בהן בדרך לאילת או ים המלח.

אני מסכים שבטווח של כמה שעות הנהיגה כבר אינה ספונטנית. אנחנו משתמשים באחוזי סוללה ולא בקילומטרים (או מיילים באנגליה) כי זה מידע מדוייק יותר בעוד שמרחקים זה עניין מבוסס הערכות ומשתנה לפי מרחק.

כשאנחנו יורדים את צרפת או ספרד הטריק הוא לדען מהן עמדות הטעינה שבדרך ולהזין אותם ב GPS המובנה של הרכב. אנחנו יוצאים לדרך כשהמערכת חוזה שנגיע לעמגה הבאה עם 20%. זה בדרך כלל אומר שיוצאים לדרך עם כ 70%. בעמדות הישנות זה היה נותן 25-30 דקות להתפנות ולאכול משהו במסעדה ליד העמדה, בחדשות זה בדרך כלל רבע שעה שבקושי מספיק ואז צריך או לרוץ חזרה לרכב או לנתק אותו.

בגלל אלמנט חימום הסוללה עדיף להגדיר מראש את תחנת הטעינה כיעד אם אתה נוהג נהיגה ארוכה. אפשר כמובן להוריד את הווליום של ה GPS לאפס.

אני מצרף את תיכנון הנסיעה מאנגליה לספרד.
 

קבצים מצורפים

  • 1687457158229328134725174667508.jpg
    1687457158229328134725174667508.jpg
    2.5 MB · צפיות: 1

boriska1

Member
מותר ויכוח. לא ענית לי השאלות בקשר לטסלה. דוגמא: להיכנס לסלון של אוטו המעוצב מחומרים זולים? נוח להסיט מבט בשביל כל פיסת מידע? ועוד
 

Ccyclist

Well-known member
מותר ויכוח. לא ענית לי השאלות בקשר לטסלה. דוגמא: להיכנס לסלון של אוטו המעוצב מחומרים זולים? נוח להסיט מבט בשביל כל פיסת מידע? ועוד

נסעתי פעם ביגואר שה GPS המובנה היה נמוך יותר מהמסך של הטסלה ואולי רבע מהגודל. המיקום של המידע לא שונה ממסכי GPS מובנים אחרים או ממידע תחנות הרדיו ברדיו מובנה קלאסי.

מבחינת ייצוג המהירות - ברכבים מבית וולקסוואגן הלכו על מספר דיגיטלי גדול במסך מתחת לחלק העליון של ההגה, מסך שמושך יותר תשומת לב מהשעון. אני מסכים שיש משהו בלכוון זרוע שעון לנקודה הנכונה שקל יותר ממספר דיגיטלי (באביב 22 ו 23 שכרתי רכבי היונדאי - קיה בארץ), אבל ברגע שיש לך צליל התרעה וקרוז או טייס אוטומטי אין סיכוי שתעבור את המהירות שהגדרת לעצמך בלי אזהרה (בנהיגה ללא אמצעים אחרים) או בכלל (כשהרכב במצב קרוז / טייס).

הרכב שלנו אמריקאי, מהמשלוח השני של מודל 3 עם הגה בצד ימין. להבנתי הרכבים בארץ מגיעים מסין.

אגב - בטייס אוטומטי בכביש מהיר אפשר להורות לרכב לשנות נתיבים באמצעות איתות. אם הרכב מזהה מקום פנוי הוא יעבור לשם, ואם יש מקום פנוי הרכב יעבור לנתיב שבחרת.
 
למעלה