ירח דבש באירלנד?

ירח דבש באירלנד?

שלום חובבי אירלנד החביבים והחביבות:) אני חובבת אירלנד מזה שנים רבות אך בעוונתי לא הייתי באירלנד! מתכננת עם מסגרת תקציב מוגבלת יחסית ירח דבש באירלנד, ואני אשמח מאוד לקבל טיפים, ומה שמטריד אותנו במיוחד היא העלות, שכן לדעתי אין טעם לנסוע עד אירלנד AKA ארץ הקדוש האמיתית לשבוע, אלא שצריך קצת יותר.. מסיבות כאלו ואחרות לא נוכל להיות שם את הזמן הרצוי (כלומר לנצח, או חודש לפחות) אז מה דעתם? מדובר בספטמבר, קצת מחוץ לעונה טיפה... לא? :)
 

Ice Age

New member
שבוע זה גם סבבה

ומבחינת התאריך, גם ככה יש שם גשם גם בקיץ אז ספטמבר זו עונה טובה למדי. טיפים ומקומות - תדפדפי בפורום ותראי המלצות.
 

jonbaum

New member
נשמע מצויין

שלום, שמי יונתן ואני גר באירלנד כבר כמעט 9 שנים. הביקור הראשון שלי כאן ארך בסך הכל 5 ימים. אני לא זוכר מה בדיוק עשיתי אבל אני זוכר שנהניתי, אז הכל אפשרי. ספטמבר דווקא תקופה מצויינת. בשנתיים האחרונות יולי אוגוסט היו קטסטרופה מבחינת מזג אויר (גשם גשם ועוד גשם) אבל דווקא בספטמבר היה יפה. מה שכן, בספטמבר כבר אין טיסות ישירות של ארקיע מתל אביב לדבלין, אז צריך לטוס דרך עיר אירופאית כלשהי (לונדון, פריז, אמסטרדם, פרנקפורט, איפה שלא יהיה). אם רוצים גם גוון עירוני לטיול (כלומר בילויים יותר עירוניים כמו מוזיאונים, תיארון וכו') אז כדאי לשלב את דבלין במסלול. אם מעניין אתכם רק טבע ופסטורליה, אז לדעתי כדאי לוותר על דבלין ולטוס למקום אחר. גם לא חייבים להשתמש באותו שדה תעופה בהלוך ובחזור. אפשר לטוס לשאנון (ליד לימריק) לטייל שבוע במערב ובדרום מערב ולטוס חזרה מקורק. האמת היא שאם רוצים לשלב את דבלין אפשר לעשות את אותו הדבר - לנחות בדבלין, להיות בה יום או יומיים, להמשיך לכיוון דרום/דרום מערב ולחזור מקורק או שאנון. במקרה הזה אולי הכי כדאי להשתמש בלונדון (הית'רו) כנמל לקונקשן כי משם יש הכי הרבה טיסות. בקשר לעלויות, אכן אירלנד לא זולה, אבל היא כעת בעיצומו של משבר כלכלי חמור והמחירים בירידה. העונה השנה לא הולכת להיות היסטרית לדעתי, וזה כמובן טוב לכיס. חברות התעופה והטיולים מציעים כבר עכשיו המון הנחות לאוגוסט השנה. ממתי נותנים הנחות באוגוסט? יש המון דילים בבתי מלון, מסעדות וכו', ולדעתי אפשר להסתדר עם תקציב לא עצום. כמה בערך אתם יכולים להרשות לעצמכם ללילה במלון או B&B? ב-B&B כפרי המחיר הממוצע הוא כ-60 יורו ללילה לזוג, ותמיד מקבלים ארוחת בוקר ענקית שמאפשרת לדלג על ארוחת צהריים.
 
תודה

המידע מועיל:) אני חושבת לקחת קונקשיין מבריסטול (יש שם משפחה באנגליה), 60 יורו לזוג?... :))) בטוח?.. זה סבבה... טוב יש מה על מה לחשוב.. אני רוצה צפון מערב אירלנד הטיול העירוני לא הכי מושך אותי... וממש ממש רציתי תמיד להיות באיי אראן אז אולי את זה נשמור לפעם הבאה...
 

jonbaum

New member
מבריסטול

אפשר לטוס עם חברה בשם Ryanair לדבלין, שאנון, Knock (נוק, שנמצאת בצפון מערב אירלנד) ובלפאסט. כשמזמינים איתם טיסה הלוך-חזור מורכב למעשה משתי טיסות חד-כיווניות, ולכן ממש לא בעיה להזמין כל טיסה בנפרד (אם רוצים לטוס למקום אחד ולחזור ממקום אחר). האתר שלהם מצורף.
 
גון שבת שלום שאלה לי אליך בקשר ל ryanair האם

אפשר גם לשוחח איתם בטלפון לתת כרטיס אשראי ולקבל בפאקס את הכרטיס ?
 

jonbaum

New member
לא שידוע לי

אפשר להתקשר אליהם ולעשות הזמנה בטלפון (יש בכל מדינה מספר טלפון - הכל כתוב באתר שלהם) אבל דרך הטלפון המחירים תמיד יותר יקרים. אני לא חושב שאפשר לקבל את הכרטיס בפקס, אבל אולי אני טועה.
 

Ring of Kerry

New member
קחי בחשבון שהיא אינה זולה

תתמקדו בלהנות מהטבע ופחות מבתי מלון מפוארים, הפתרון הוא BB
 
תגובה

זכותך לחשוב מה שאת רוצה ,את יכולה לחשוב שזו הארץ המובטחת, אבל ארץ הקודש היא ישראל, וכשאני הייתי שם שאלו אותי מאיפה אני ועניתי מההולילנד. חוץ מזה אנשים פה מגזימים עם ההאדרה למדינה הזו. ישראל היא ביתנו .
 

jonbaum

New member
אני מסכים איתך לגמרי

שאנשים פה מגזימים עם ההאדרה לאירלנד. אבל במקרה שלי אירלנד היא דווקא כן הבית ולא ישראל.
 
אמירות סולידריות

אז ככה... קודם כל באמת שצחקתי ולא היתה כוונה עמוקה בדברי, אבל אם אתייחס ברצינות לרגע לתגובה הרצינית שלך אז לי דווקא מה להגיד בנימה רצינית. בעיני לא ישראל, לא אירלנד, לא מדינת הותיקן ולא אף מקום אינו באמת מקודש או קדוש. ישראל היא ביתנו? קשה לי להוציא מזה את קונטצית ליברמן ומפלגתו, ואם נניח רגע לזה, הצרות סולידריות קולטיביות כאלה אני תוהה מה טיבן, אם תשימי לב אין הרבה הודעות בפורום יצא לי לכתוב כאן שאני נוסעת כנראה למשפחה באנגליה, אני אישית מרגישה את עצמי לא פחות אנגלייה מישראלית ואני לא יודעת למה יש נטייה לכפות סולידריות ב"ישראל היא ביתנו" , ואגב אולי אני אישית דוגמא טיפה "חריגה" לישראלי הממוצע ובכל זאת אני כן חושבת שזאת אמירה לא רלוונטית גם למי שנולד בארץ וכך גם הוריו. יש לי "פטיש" לאירלנד ארץ שלא הייתי בה, (עדיין), וגם שאהיה ארץ כארץ היא תמיד בסופו של דבר גשמית ולא חוויה רוחנית מעבר למה שנבחר לעצמנו שתהיה.
 

jonbaum

New member
האמת היא שזה נורא מצחיק

כי אכן קיים באירלנד הביטוי Holy Catholic Ireland שכיום משתמשים בו בנימה מאוד שלילית. הכוונה היא לאירלנד של שנות הארבעים והחמישים בה הכנסיה הקתולית שלטה במדינה ביד רמה, ותחת המעטה הדק של צדקנות והתחסדות פעלה אימפריה של אונס קטינים, ניצול מיני ושחיתות. בדיוק לפני יומיים התפרסם דו"ח מאוד מקיף בנושא. אני מצרף כתבה בנושא.
 
למעלה