יש לנו המלטה של אוגרים...

Adi 2606

New member
יש לנו המלטה של אוגרים...../images/Emo13.gif

הבן שלי קיבל מתנה מסבא 3 אוגרים (כמובן בלי לבדוק את מינם/ן) הם יפים וחמודים, אבל בסופ"ש גילינו צאצאים (לפחות 4). מה עושים עכשיו? ברור לי שלא אפריע כמה ימים (כמה?) ליונקים הצ/זעירים, ריעננו את המצע, הוספנו מזון ומים, אבל לא מתאים לי לגדל מושבה גדולה
. תודה
ותתחדשו על הפורום הנעים.
 

Sweet Fantasy

New member
קראי במאמרים

בנושא
יש להמנע ממגע עד שהגורים יגמלו רצוי גם שלא להחליף בכלל את המצע, לספק תמיד אוכל ומים טריים. אחרי שהגורים יגמלו מומלץ לקנות כלוב נוסף ולהפריד את הזכרים מהנקבות ע"מ למנוע המשך התרבות. בהצלחה! ומזל טוב
 

Adi 2606

New member
קראתי - תודה../images/Emo13.gif

השאלה היא מה עושים עם הגורים אחרי גמילתם (עוד כשבועיים)? הכלוב הנוכחי צר מלהכיל עוד 4-6 דיירים
. להשאיר רק נקבות? רק זכרים? לא מתאים לנו המשך רביה בבית...
 

Sweet Fantasy

New member
כמו שאמרתי.

אפשר ורצוי לקנות עוד כלוב ולהפריד את הזכרים מהנקבות, אפשר ללכת לחנות חיות או לוטרינר שמבין שיפריד את הזכרים והנקבות, במידה ואתם לא יודעים להבדיל (אגב יש מאמר גם בנושא הזה)
 

Adi 2606

New member
מחדדת את השאלה../images/Emo13.gif

המאמרים בהחלט מצוינים וברורים. השאלה היא - למי מוסרים את הגורים (שיגדלו, כמובן)? אין לי יכולת ורצון להגדיל אקספוננציאלית את האוכליסיה בביתי כל חודשיים
. ומה עדיף להשאיר בבית - רק זכרים או רק נקבות (מבחינה "חברתית")? תודה
 

Sweet Fantasy

New member
אין הבדל

מבחינת זכרים או נקבות, אולי כשהם יגדלו קצת תוכלי להחליט את מי את יותר אוהבת
בקשר לאוגרים, כשיגיע הזמן למסור, את יכולה לפרסם באינטרנט את האוגרים למסירה (בלוחות פה!) אן בכל מקום אחר ברחבי הנט ואנשים בטוח יתקשרו, במקרה הכי גרוע אפשר למסור לחנות לחיות מחמד (אבל אם אפשר בקשה אישית, שזה יהיה המוצא האחרון)
 

Adi 2606

New member
../images/Emo45.gif ועוד חידוד קטן...

ההמלטה היתה בשבת (או יום יומיים קודם, בשבת ראינו כבר גורים) - מתי אפשר בודאות למסור - מבחינת גמילה וגדילה - רשום במאמרים בין 7-10 ימים, אך מישהו רשם בשרשור זה 25 יום לסיביריים (נראה לי שזה מה שיש לי - גדולים ועם פרווה אפורה/חומה ארוכה). ועוד משהו קטנטן - אם לוקחים ממני אוגרים, מי שלוקח יביא כלוב, נכון?
 

Sweet Fantasy

New member
לכן יש סורים.

ואם זה נכון רצוי להוציא את הזכר, מחשש לפגיעה בגורים והפרעה לאמא. בקשר לגורים כשתראי שהם מתחילים להתרוצץ בכלוב, זה הזמן שאפשר כבר למסור. מי שיקח ממך אני מאמינה שיביא כלוב, או קופסא קטנה עד ההגעה לבית
 

Rockamora

New member
איזה אוגרים?

סורים? סיבירים? במקרה של סיבירים תחכי לפחות 25 ימים.
 

sweetyheart

New member
^^ ../images/Emo6.gif

בדיוק נכנסתי לפה כדי לשאול על אותו נושא!! אצלנו נולדו 7 גורים..
הם כל כך מכוערים!! (ציטוט של אחותי: "קרה לאוגרים משהו כתום!!"
) גם אמא שלי עשתה את החישוב המהיר שבקצב הזה יהיה לנו עוד המון אוגרים בבית... ולא כל כך מתאים לה... חחח ישר הרחקתי את הזכר מהכלוב אבל אח"כ קראתי שבסיבירים הזכרים לא מסוכנים לגורים... האמת שאני גם מרחמת עליו בכלוב המאולתר שלנו (לא היתה לנו אזהרה מראש כההה?) אז כדאי להחזיר אותו? אההה... והיא המליטה ב"וילה" שלה בקומה העליונה. כמה מברי המזל נפלו למטה והיא עשתה להם קן!! אבל כמה נשארו למעלה (כרגע נשאר רק אחד למעלה) ועוד אחד נפל ונשאר על הנסורת בלי שהיא תשים לב אליו... מה לעשות?!
 

sweetyheart

New member
אההה ו...

מהרגע שקנינו את הזכר והנקבה לא היה בנייהם שום הבדל! בדוגמא על הפרווה הם היו זהים! והיום שמנו לב שנוסף לה מין כתם מסביב לעיינים- חמוד ביותר- אבל ממש ממש מוזר לנו שפתאום השתנתה לה הצורה בפרווה (עכשיו סוף סוף נוכל להבדיל..) נשמעת מוכרת התופעה? דבר אחרון (מבטיחה
) הדבקנו להם מסביב לכלוב נייר (מדפסת) בשביל שהגורים הקטנים לא יברחו מהסורגים. יש למישהו הצעה יותר טובה?
 

Lovable Stray

New member
הפרווה של האוגרים הסיביריים

מתחלפת לבהירה יותר/לבנה בחורף (של רובם בכל מקרה).
 

Sweet Fantasy

New member
תשובות

לא לגעת בשום פנים ואופן בגורים,אם היא תחליט להחזיר את הגורים לביתה יא תעשה את זה, אם לא והיא לא תטפל בהם, זה הטבע רק למקרה שהם ימותו לפנות מהכלוב. את הזכר אפשר להחזיר. בקשר לנייר תורידו אותו הם סתם יאכלו את זה וזה לא בריא, כשהגורים נגמלים הם כמעט כבר בגודל של ההורים, הם לא יברחו.
 

Lovable Stray

New member
לא בדיוק,

גורי אוגר סיבירי מתחילים להתרוץ בגיל 3 שבועות בערך (ואז הם בגודל רבע אוגר בוגר) וקרה כבר שכל ההמלטה ברחה דרך הסורגים של הכלוב הסטנדרטי לאוגרים. מה שקורה זה שלפעמים יש רווחים גדולים יותר בין הסורגים כתוצאה מזה שהם מתעקמים טיפה, אפילו מזה שמכניסים בקבוק מים וזה מספיק כדי שהם יברחו.
 

Sweet Fantasy

New member
רבע? חצי אולי..

ובגלל זה אמרתי כמעט.. וכן ברור שזה תלוי בכלוב. מה שבטוח נייר לא יעצור את זה.
 

Lovable Stray

New member
רבע ../images/Emo13.gif

בדיוק עכשיו יש לנו גורים בחנות והם בהחלט רבע מהאמא שלהם
 

liyoko

New member
מניסיון..

אצלנו האמא בחרה להמליט בקומה העליונה של הצעצוע שלהם.. גור אחד ניסה לצאת החוצה הגלגל ונפל. מתוך רצון טוב ניסינו להחזיר אותו אל האמא. האמא שהריחה את הריח שלנו על הגור שלה דחתה אותו (את הגור) והתייחסה עליו כאילו הוא בכלל לא שלה פצעה אותו ולבסוף הוא מת. אז אל תיגעו גם אם נדמה לכם שהיא לא שמה לב.
 

chuchi46

New member
הייתי נוגעת בגורים בכיף

עוד ביום ההמלטה. הכל היה בסדר וגם הזכר עזר בגידול הגורים בשתי ההמלטות הראשונות. כנראה שאני פשוט מיקרה פרטי.
 

Pink Pig

New member
../images/Emo41.gif

אל תגע בהם בהתחלה, הריח שלך עלול להרחיק את ההורים ולגרום לנטישה. פשוט תתפל באוגרים, הם ידעו לטפל בילדים שלהם, כשהגורים יתחילו לצאת קצת מהבית/קופסה/ווטאבר ויראו קצת בגרות סקרנות, תוכל להחזיק אותם.
 
למעלה