לא תלכו מפה? כפויי טובה!

צר לי אבל אתה רחוק מלהבין מה זה לאומנות כפרה

לדבר על מדינת כל אזרחיה זה "חלק מהלאומניות"?
ומה הקשר בין לאומנות לקיצוניות? ישנה קיצוניות שהיא הפוכה ללאומנות, כמו למשל של אינטרנציונליסטים שלא מכירים בכלל בלגיטימיות של כל תביעה לאומית שהיא. אז אולי גם הם לאומנים?... בוא אני אסביר לך שוב- לאומנות זה העמקה של הרגשות הלאומיים של עם כלשהו באופן ששם אותן מעל לכל זכויות לאומיות של עם אחר. זה פחות או יותר הדעות שלך.
 

respecta1

New member
בהחלט.

והנה, הבאת (פחות או יותר) את ההגדרה של הלאומניות "לאומנות זה העמקה של הרגשות הלאומיים של עם כלשהו באופן ששם אותן מעל לכל זכויות לאומיות של עם אחר. זה פחות או יותר הדעות שלך." אתה שולל את הזכות של מדינה לעם היהודי, בשביל מדינה + חצי מדינה בשביל העם הפלסטיני.
 
בדיוק להפך

הפתרון האידאלי מבחינתי, כמו שכבר הסברתי כאן הוא מדינה אחת משותפת לשני העמים, שבו יהיו להם זכויות שוות. לא מדינה אחת רק לעם הפלסטיני ולא מדינה וחצי רק לעם הפלסטיני ולא בטיח
שיוויון מלא לשני העמים. לעומת זאת במה אתה תומך? בדיוק בלאומנות שהסכמת עם הגדרתה: אתה תומך בזה שארץ שחיים בה שני העמים תהיה מדינה לעם אחד בלבד, אולי תיתן כמה פירורים בנטוסטנים לפלסטינים בגדה ובעזה, וכל הערבים שחיים במדינה שלך יצטרכו להמשיך לחיות באפליה כי זאת "לא המדינה שלהם". ימשיכו לראות בהם איום דמוגרפי, להפקיע מיליוני דונמים מאדמותיהם, ולהפלות אותם תקציבית.
 

respecta1

New member
בטח שוויון

מדינה דו לאומית מעצם העובדה שהם יהיו רוב גדול זו מדינה פלסטינית אחת, משמע שיא הלאומנות. ואין בכלל מה להגיב לשאר מה שאמרת..
 
אני יודע שאין לך מה להגיב לשאר-

כי זה פשוט העמדות הלאומניות שלך- מדינה לעם אחד ע"פ מוצא אתני- תוך אפליית השאר. לגבי המדינה הדו לאומית- מסבירים לך שהרעיון הוא שיהיו שם זכויות שוות לשני העמים ומדינה משותפת. המדינה הזאת מעצם הגדרתה לא תהיה "מדינה פלסטינית אחת"
אלא מדינה משותפת לשני העמים- זאת הסתירה הכי גדולה שיכולה להיות לרעיון הלאומנות. היא מנסה ליישב ביחד שאיפות לאומיות לגיטימיות של 2 עמים בדרך לא לאומנית, בלי שידרכו זה על זה. לו לא היית לאומן, לו היית מחפש דרכים שבהן 2 העמים יוכלו לעשות את זה, היית גם מגיע למסקנה הזאת. אין לי טענות על הדעות שלך, אתה לא הלאומן הראשון ולא האחרון שאני פוגש, אבל אתה בהחלט אחד הראשונים שאני מכיר שכל-כך מתכחשים לזה.
 

respecta1

New member
אגב, כשהם שופטים אותו שלא ישכחו

את כל הכספים שהCIA העביר לארגוני טרור בשנות ה80 האלה שהם מדברים עליהם בשביל שלא יפגע בדיפלומטים אמריקאים..
 

מוחמד5

New member
מי זה איתם ?

אההההה , ההוא שנכשל ,ההוא שריסק את המפד"ל . יאללה שיחפש כותרות על חשבון הערבים.
 
למעלה