לד"ר הדס אבני שלום.

לד"ר הדס אבני שלום.

יש לי תאומים, בן ובת (שנולדו פגים,שבוע32, בת במשקל 1.480ק"ג. ובן במשקל 1,680 ק"ג). כיום הם בני 3שנים ו3 חודשים ומשקלם : הבת 13.800ק"ג והבן 14.800ק"ג ושניהם נהדרים ונפלאים. אני ובן זוגי איננו גבוהים מהממוצע. ושאלותי אליך בבקשה הן : 1. האם זה משקל סביר לגיל זה? 2. הבן "סביר"מבחינת הרצון לנסות מאכלים שונים, אבל לא מוכן לאכול בשר/עוף... ולכן מקבל כל בוקר דובוני ויטמינים של יומי. האם זה בסדר ואיך ניתן לשפר עוד את תזונתו ? 3. זאת השאלה הכואבת.. הבת מאד איסטניסטית. מאד ברורה וחדה. יודעת בדיוק מה היא לא רוצה. ואיתה זה הכי קשה. כי יש לה את המזונות הקבועים השיגרתיים שהיא מוכנה לאכול.:לחם ללא מריחה. מלפפונים. לפעמים קציצות עוף טוב. 2 תפוחים ליום. קוביות שוקולד אחדות. בננות. גמדים (מיץ-לעיתים רחוקות) (מעדיפה ממתקים כמובן שזה:סוכריות, תפוצ'יפס,במבה) (היא אובחנה עם הפרעת אכילה קלה,דיאטטנית) א. מה לעשות כדי לגרום לה לרצות ולנסות לטעום מאכלים נוספים שונים? ב. איך מגיבים נכון להתנגדויות שלה. ג. בבוקר ובערב היא מקבלת בקבוק שוקו עם 2 כפיות סימילאק, וכפית אלפלפא טוניק (ויטמינים שאמורים להגביר את תיאבונה, התחלתי לפני יומיים). "אני מריחה ריח מסריח"על הכבד המטוגן). ועוד אמירות החלטיות שכאלה... מה הכי נכון לעשות איתה כדי לגוון את מזונה? ואיך לא ליצור לה טראומה בנוגע לאוכל בהווה ובעתיד? (משתדלת לשמור על קור רוח. ארוחות שקטות ככל האפשר מצידם, עם מוזיקה הלאסית האהובה עליהם) אודה ואחכה לתשובתך.
 
להורי התאומים שלום,

אנסה לענות על כל שאלותיך: 1)לגבי המשקל באופן יחסי למשקל לידתם הם עולים לפי העקומה שלהם. אם שמים אותם על עקומת ילדים שנולדו במועד הם מתחת לעקומות . חסר לי בסיפור אינפורמציה לגבי משקל בגיל שנה ובגיל שנתיים כדי לקבל מושג אם משקלם כרגע נמוך באופן יחסי לגילם רק בזמן האחרון או שתמיד היה כזה ובנוזף לא ציינת את גובהם. 2)לגבי הבן- כל תוספי המזון למינהם עוזרים בעיקר לשלוות הנפש של ההורים ולבתי המרקחת ולכן אינם חיוניים אלא אם כן יש מחלה כרונית ברקע או בעיה ספציפית של ספיגה במערכת העיכול. לגבי מזונות אחרים למעשה חסר לו בתפריט חלבונים שאפשר לקבלם ממקורות אחרים כולל סויה ולכן כדאי להתיעץ עם דיאטנית לגבי תחליפים אפשריים שהוא יאהב. 3)לגבי הבת-לפי התפריט שציינת נראה כי יש העדפה ברורה למתוקים. למה למשל היא זקוקה לשוקולד ולשוקו בתפריט שלה באופו קבוע ? מזונות כאלה נותנים לגוף תחושה של שובע בגלל הסוכר שרמתו עולה בדם וזאת יכלה להיות אחת הסיבות להמנעותה ממזונות. המשיכי להציע לה מזונות חדשים באוירה נעימה (כל הכבוד על המוסיקה ) אל תשמחי מדי אם היא מסכימה וגם אל תראי אכזבה אם היא לא מעונינת. בהצלחה.
 
ד"ר הדס אבני... תודה רבה רבה רבה

על תשובתך הכל כך מדוויקת. הויטמינים אכן עוזרים במעט... לשלוות הנפש של ההורים (בטוח לבתי המרקחת). מקווה שאצליח במשימה החשובה מאד הזאת. תודה לך ד"ר .
 
למעלה