להגיע לרמות הגבוהות.

snooker master

New member
להגיע לרמות הגבוהות.

האם השחקנים ברמות הגבוהות(דיירוג 1-150) זה כישרון?או שפשוט המון ניסיון משחק המון שעות משחק המון אימונים והדרכות אישיות? האם בכלל צריך כישרון בסנוקר?או שזה רק להתאמן ולשחק עוד ועוד?
 
שילוב של כל התכונות שהזכרת

בשביל להיות שחקן סנוקר בטופ העולמי, חובה להיוולד עם כשרון קוארדינטיבי מצויין. כמובן שגם בין אלה בעלי הכשרון, יש יותר ברוכים ופחות. (אתה יכול לתאר לעצמך ששחקנים כמו אוסאליבן וג'ימי וויט הם בצד שבורך ביותר כשרון) כמעט כל שחקן סנוקר בטופ העולמי מתאמן בסדר גודל של 6+ שעות ביום (!) ככה שעבודה קשה היא גם תנאי הכרחי. אוסאליבן טוען שיש ימים בהם הוא מתאמן רק שעה ומפסיק כי נמאס לו, אבל הוא מקרה ספציפי ואין טעם להתייחס אליו כאל מקרה כללי. אני גם די בטוח שצריך לבחור טוב טוב את האנשים שידריכו אותך בדרך. להתאמן 6 שעות ביום זה טוב ויפה, אם תעשה את זה עם המאמן הלא נכון, אני לא רואה שום סיכוי שתגיע לטופ העולמי. עוד דבר שרלוונטי לדעתי לסנוקר (9-בול כבר יתקן אותי כמו שצריך, אם אני טועה
) הוא עיניים שדומיננטיות באותה מידה. בניגוד לפול, שם יוצא לי לראות מדי פעם שחקנים עם עין דומיננטית, למשל אוליבר אורטמן התותח, משחקים כאשר המקל עובר מתחת לאחת העיניים (ולא מתחת לסנטר), בסנוקר מעולם לא יצא לי לראות שחקן שלא משחק עם המקל בקו ישר לחלוטין עם מרכז הסנטר. לגבי איכות הראייה עצמה, נראה לי פחות קריטי כשאנשים יכולים ללבוש משקפיים או עדשות מגע. יש עוד כמה תכונות אופי הכרחיות לדעתי, אבל התשובה כבר נעשית ארוכה מדי. בקיצור, כל התכונות שהזכרת די הכרחיות. כאשר כשרון מולד הוא תנאי התחלתי.
 

9ball master

New member
אני מסכים ש....

אימונים וניסיון רב הם הכרחיים על מנת להתקדם ברמת המשחק ולהשיג תוצאות. קוארדינציית עין-יד זה דבר מאד חשוב ולדעתי זהו התנאי היחידי ההכרחי על מנת להפוך לשחקן טוב. נושא אחר שמאד יכול לעזור זה דימיון מפותח וזיכרון טוב. נושא הכישרון לדעתי מגיע רק לידי ביטוי בכך ששחקן כישרוני יצטרך פחות אימונים משחקן פחות כישרוני על מנת להגיע לאותן תוצאות. לגבי עין דומיננטית, אני בטוח שיש לא מעט שחקני סנוקר בעלי עין דומיננטית רק שסנוקר זה משחק מאד שמרני וסגור וכשמלמדים סנוקר אז אומרים לשחקן לשים את הסנטר על המקל וזהו.... מכאן כבר מתרגלים לכוון עם סטייה מסויימת.... בתור אחד שלובש משקפיים ומתוך הכרות עם כאלו ששמים עדשות ואף מתוך ראיונות ששמעתי עם שחקנים מקצועיים מבוגרים, עניין הראיה מאד משפיע, העיניים שלי מרגישות הרבה יותר עייפות היום מאשר לפני 7- 8 שנים ששיחקתי ביליארד ללא משקפיים (למרות שכבר היו לי משקפיים לנהיגה, טלויזיה וכו', רק מספר קטן יותר....)
 

3d3n

New member
מארק סלבי

נוטה לשים את המקל יותר לצד העין הדומיננטית מאשר במרכז הסנטר. גם קארן קור (שהתחילה כשחקנית סנוקר) שיחקה (ומשחקת?) עם העין הדומיננטית שלה סנוקר.
 
למעלה