מאה ילדים שלי

מי צי

New member
מאה ילדים שלי

הספר מאת לנה קיכלר. אחד הספרים שקראתי מספר פעמים גם בילדותי וגם בבגורתי, סיפור שהולך איתי לאורך השנים. נזכרתי בספר בעקבות ההודעות שנכתבו על זאקופנה, העיר אליה לקחה לנה קיכלר את הילדים, שנאספו בקרקוב, והעניקה להם את טיפולה המסור, בהשפעת משנתו של יאנוש קורצ'ק. אישה מדהימה !!
 

שרה16

New member
יותם הקסם,המלך מתיא הראשון...

ספרים נפלאים שנכתבו ע"י יאנוש קורצ'אק. מי שמכיר את משנתו לא יכול שלא להתפעל! הוא לא נלמד מספיק בבתי הספר בפרט, ובמסדות להוראה בכלל...
 

meza

New member
אם בספרות עסקינן

אז קודם כל וייסלבה שימבורסקה, כלת פרס נובל בשנת 97 ומשוררת ענקית ששיריה נלמדים בבתי הספר התיכוניים בארץ, וטוב שכך!!!!!!!!!
 

מי צי

New member
אין, אין, אין עליה../images/Emo6.gif

אהבה מאושרת / שימבורסקה אהבה מאושרת האם זה טבעי האם זה רציני האם זה מועיל מה תועלת יש לעולם משני אנשים שאינם רואים את העולם? מורמים זה כלפי זה ללא זכות כלשהי, זוג אקראי מתוך מליון, אבל משוכנעים שכך נגזר, כפרס עבור מה? עבור לא כלום. האור נופל משום מקום למה דוקא על אלה ולא על אחרים? האם זה מעליב את הצדק? כן. האם זה מפר עקרונות שקויימו בקפדנות? מפיל מוסר מגבוה? מפר ומפיל. הסתכלו במאושרים האלה - לו לפחות הסתתרו קצת מעמידיפ פני דיכאון ומעודדים את ידידהם שמעו איך הם צוחקים, באופן מעליב. באיזו שפה הם מדברים, מובנת למראית עין. והטקסים האלה שלהם, החגיגות, מחויבויות מחוכמות של האחד כלפי השני זה נראה כמו קשר מאחורי גבה של האנושות. קשה אפילו לשער עד היכן היו הדברים מגיעים לו ניתן היה לחקותם. על מה היו יכולות לסמוך הדתות, השירות, מה היו זוכרים, מה היו זונחים, מי היה רוצה להשאר בתוך תחומים? אהבה מאושרת, האם זה הכרחי? הנימוס והתבונה מורים לשתק על אודותיה כעל שערוריה מהשכבות העליונות של החיים. ילדים נהדרים נולדים בלי עזרתה. לעולם לא היתה מצליחה לאכלס את כדור הארץ שהרי היא מתרחשת רק לעיתים רחוקות. אלה שאינם מכירים אהבה מאושרת יטענו כי אין אף פעם אהבה מאושרת. באמונתם זו יקל עליהם גם לחיות וגם למות.
 
למעלה